Редакція AIN.UA розібралась, як продавати на OLX: що потрібно для того, щоб інтернет-магазин (або приватний підприємець) почав торгувати на сайті. Також редакція попросила підприємців, які вже зробили це, розповісти про свій досвід.


Портал оголошень OLХ вже багато років є одним з найпопулярніших сайтів уанету. За останніми даними, він знаходиться на п’ятому місці за рівнем охоплення, випереджаючи Вікіпедію, погодні сайти та Instagram. Користувачі сайту шукають на ньому найрізноманітніші речі: від тракторів і квартир, до кросівків і айфонів. Не дивно, що багато підприємств намагаються перейти на OLХ. Саме через розмір аудиторії сайт цікавий для бізнесу, а продаж на OLX вигідний.

Аудиторія OLХ і що вони купують

На даний момент на сайті продається близько 12,6 млн товарних позицій, щомісячна відвідуваність OLX становить 25 млн користувачів. Станом на травень 2019 року кількість продавців на сайті досягла 1,3 млн, близько 46% з них використовують пакети розміщення для бізнесу або рекламу.

Що продавати на OLX? У 2018 році серед бізнес-користувачів OLX найпопулярнішим напрямком для ведення бізнесу стала нерухомість – близько 20% всіх оголошень. На другому місці – одяг та взуття (14,5%), на третьому – електроніка (14,3%).

Найпопулярніші запити за перше півріччя 2019 року виглядають так:

  1. Велосипед
  2. Кросівки
  3. Квартира
  4. Працювати
  5. Диван
  6. iPhone 7
  7. Плаття
  8. Дім
  9. Ноутбук
  10. iPhone

Як почати продавати на OLX

Зареєструвати обліковий запис компанії

Щоб отримати статус бізнесу на сайті, потрібно оплатити відповідний пакет розміщень в певній категорії товарів. Для цього виберіть категорію товарів, які продає користувач, потім категорію (наприклад, «Бізнес і послуги», а потім «Юридичні послуги»), а потім виберіть пакет.

продаж на OLX-2

Зверніть увагу, що один користувач може мати звичайний профіль в одній категорії продуктів і профіль компанії в іншій. Вони мають різні обмеження на безкоштовні оголошення. Існують категорії товарів, в яких безкоштовна реклама взагалі недоступна для бізнесу (наприклад, для дитячих товарів, меблів, інструментів).

Ціни на пакети в різних товарних категоріях відрізняються, їх можна переглянути повністю тут. Наприклад, для бізнес-сторінки в розділі «Електроніка: комп’ютери та комплектуючі» стартовий пакет обійдеться в 85 грн за 3 публікації, в «Одязі та взутті» — 55 грн за 3 публікації, і так далі. Користувач може відразу вибрати потрібну кількість оголошень (наприклад, в розділі «Дитячі коляски» можна вибрати максимум 100 оголошень. Оплатити пакет можна карткою, через «Приват24» або через рахунок в OLX.

Після оплати в налаштуваннях профілю користувача з’явиться новий розділ, де можна керувати бізнес-сторінкою: додати опис компанії, розмістити посилання на зовнішні ресурси і т.д.

продаж на OLX-3

Як створити бізнес-акаунт

На бізнес-сторінці OLX ви можете завантажити свій логотип або банер: він буде відображатися на головній сторінці, а також в кожному його рекламі. Також користувачеві потрібно буде вибрати назву своєї сторінки і назву компанії:

  • Назва сторінки повинна бути введена тільки латиницею і її довжина не повинна перевищувати 20 символів. В результаті на бізнес-сторінці з’явиться посилання в nazvanie.olx.uaформаті.
  • Назву компанії можна вводити будь-якою мовою, вона не повинна перевищувати 70 символів. Це може бути назва бізнесу або ім’я, якщо торгує приватний підприємець .
  • Ви можете ввести контакти: адресу, не більше трьох телефонів і посилання на сайт вашого магазину.
  • Ви можете оцінити ефективність оголошень за допомогою статистики відвідуваності (доступна за 60 днів).

Це основні функції для магазину. Для облікового запису Premium Business додатково можна завантажити банер, який відображатиметься на домашній сторінці, а також у кожному з його оголошень. Для таких сторінок також працює фільтр за категоріями на бізнес-сторінках, а статистика доступна протягом 90 днів. Власник преміум-сторінки може вибрати три оголошення, які буде закріплено у верхній частині списку з позначкою «Рекомендовані товари».

Продаж на OLX-1
якщо ви наведете курсор на іконку, ви зможете побачити попередній перегляд оновленої сторінки

Що потрібно знати про бізнес-сторінки

  • Після закінчення терміну дії придбаного пакету бізнес-сторінка проіснує ще 30 днів.
  • Для підприємців є послуга «OLX Delivery», яка повинна гарантувати безпеку транзакцій. «Гроші за товар і доставку блокуються на банківській картці покупця, і списуються тільки після того, як товар буде забрано з відділення «Нової пошти». У разі відмови покупця від товару зворотна доставка здійснюється за рахунок OLX», —пояснюють в компанії.
  • Рахунок може бути переведений в статус «бізнес», якщо модератор побачив деякі ознаки того, що торгівлею займається професіонал (є посилання на сайт, аккаунт прикрашений професійними фотографіями, є товар в асортименті, різні моделі і т.д.).
  • Підтримкою бізнес-користувачів в OLX займається окремий відділ B2B-блоку. Кожному користувачеві обіцяють персонального менеджера для консультацій.

5 порад, як ефективніше продавати на OLX від команди B2B Unit OLX:

1. Слідкуйте за популярними запитами та аналізуйте клієнтів

Щоб відстежити, як змінився попит і які товари є більш популярними, скористайтеся спеціальним розділом OLX «Популярні запити» з фільтрами за категоріями та регіонами. Це корисно для тих, хто замислюється про новий напрямок бізнесу або хоче розширити сезонний діапазон. Це також допомагає розробити ефективну стратегію роботи та вирішити, які оголошення краще закріпити у верхній частині бізнес-облікового запису.

Залежно від пакета, ви отримуєте доступ до статистики оголошень за 60 або 90 днів. Відстежуйте, коли клієнти активні, публікуйте та підвищуйте оголошення краще в цей час. Зіставляйте запити із повідомленнями та дзвінками. Якщо перших багато, а других мало, цілком ймовірно, що відвідувачів цікавить назва, а текст таки потрібно вдосконалити.

2. Розкажіть про компанію та продукцію

Бізнес-користувачі можуть розповісти про себе набагато більше, ніж приватні користувачі. І чим якісніше інформація, тим вище довіра і тим частіше вони купують.

Навіть якщо вибір товару великий, а оголошення не якісні, навряд чи вдасться домогтися хороших результатів в продажах. Важливо дати докладний опис товару: спочатку розмістити найважливішу інформацію, а потім перейти до деталей, доповнити оголошення привабливими фотографіями. Використовуйте зображення для запам’ятовувань і збільште кількість відгуків. Додайте логотип і банер, щоб компанія почала краща упізнаватися.

3. Виділитися серед конкурентів

Чим більше у вас оголошень, тим частіше вас бачать. Оголошення розміщуються в ланцюжку, і, як нові додаються, вони йдуть вниз. Щоб бути на огляді, піднімайте оголошення в різний час, тому у верхній частині списку завжди будуть ваші продукти. Також можна скористатися сервісом «Закрпіити оголошення вгорі».

Але не намагайтеся вводити в оману клієнтів, наприклад, створюючи дублікати. Пам’ятайте, що клієнти розумні люди, і вони не хочуть витрачати час на перегляд 10 однакових оголошень, які їм не підходять. Правила публікації оголошень існують, щоб клієнтам було легше знайти потрібний продукт.

4. Використовуйте досвід менеджерів

У бізнес-користувачів є персональні менеджери, які допомагають з технічними питаннями, дають рекомендації по оформленню оголошень, розповідають, які рекламні послуги, в яких комбінаціях є більш ефективними, виходячи з досвіду великої кількості компаній.

Якщо персональний менеджер недоступний, виклик переадресовано на єдину лінію підтримки B2B-блоку.

5. Скористайтеся послугою OLX-Доставка

У двох словах , OLX-Доставка забезпечує безпеку угоди як для клієнта, так і для продавця. Гроші за товар і доставку блокуються на банківській картці покупця, і списуються тільки після того, як товар буде забрано з відділення «Нової Пошти». У разі відмови покупця від товару зворотна доставка здійснюється за рахунок OLX. Таким чином, покупцеві не потрібно вносити передоплату. А за даними GFK, серед користувачів, які відмовляються платити онлайн, 44% не хочуть платити заздалегідь.

Відклики продавців про те, як продавати на OLX

Валентин Станішевський, засновник Rocket Marketing, отримує 100 000 переглядів на місяць від OLX:

«На OLX з 2013 року, коли ще був Slando та E-market. Зареєструвати і опублікувати рекламу дуже просто. Якщо ви хочете продати кілька товарів як приватна особа, то на OLX це зробити дуже просто. Але якщо ви бізнес, вас чекає багато труднощів, іноді здається, що OLX сам по собі спеціально все ускладнює:

  • Проблеми з модерацією.
  • Створення унікальних текстів та фотографій.
  • Блокування акаунтів (навіть платних).
  • Відсутність дзвінків (через неправильний дизайн) і сотні інших «моментів».

З власного досвіду можу сказати, що всі рекламні інструменти, які пропонує OLX, працюють, але ними потрібно грамотно управляти. Крутий і свіжий кейс:

OLX-магазин (59 оголошень), товар: б/в ноутбуки:

  • Витратили 10 887 грн.
  • Кількість дзвінків: 75.
  • Обсяг продажів: 29.
  • Оборот: 155 745 грн, дохід: 43 072 грн.

Найголовніше в бізнесі на OLХ – знати, що продавати і як домовитися».

Антон Пуховий, компанія «Політерм», спеціалізація — електроінструменти, IT-обладнання, одяг та взуття:

«Мій особистий досвід: зареєструватися і просувати магазин не вигідно — сайт не піклується про ваші продажі. Якщо ви не купуєте постійно оплачені пакети і торгуєте неповним ексклюзивом (тобто є конкуренти хоча б з близьким товаром), покупець вас майже не буде бачити. Майже всі зараз перейшли на форму «багато акаунтів на ліві номери з переадресацією», оскільки це дозволяє зберігати товари у верхній частині лістинга відносно дешево і дозволяє «потопити» конкурентів з одиночними оголошеннями (засновник Drone.UA Валерій Яковенко зіткнувся з подібною схемою на практиці, розповів він редакціям AIN.UA, що через неї компанія покинула сайт, її реклама «потонула» в тисячах однотипних – ред.).

При реєстрації магазину виділяється менеджер по роботі з клієнтами, якому можна писати і дзвонити, але в разі факапів він може довго не відповідати. Абсолютно жахливе ставлення до безпеки: за останній рік практично у всіх або були спроби «угону» профілів, або деякі з них таки вкрали: компанія розповідає про погані паролі-віруси, але насправді є можливість потрапити в профіль без пароля за певною процедурою (в OLX , на питання про безпеку, відповіли, що зараз працюють над двофакторною аутентифікацією – ред.).

Зараз не знаю: я перестав продавати на кілька місяців, так як навіть платні пакети не дають того, чого хочу (сайт перегрівається, кількість користувачів і поганий пошук вбиває ефективність). Немає рейтингу продавця, що значно знижує довіру покупців.

Ігор (бажає залишитися анонімним), продає спортивне харчування під брендом Steel Muscules:

«Складнощів з реєстрацією не було — я зареєструвався 3 роки тому. Я побачив, що це працює, і поступово почав збільшувати товарообіг. Я виділяю на OLX близько 25% від загального доходу з реклами. З грудня по сьогоднішній день зазначу збільшення продажів на 180%. По сезонах я збільшую кількість оголошень».