Сервіс Misto.travel пропонує тури онлайн з відпочинком на масових напрямках від провідних туроператорів. Найбільшим попитом користуються країни з чартерною програмою авіаперельотів. Саме тому сервіс пропонує скористатися своїми послугами для бронювання турів в Єгипет та Туреччину, однак не в Мексику чи Ісландію.
Тенденції онлайн-бронювання дещо відрізняються від купівлі туру у звичайних турагенціях. В онлайні переважно бронюють:
- Гарячі тури з вильотом на найближчі дати – це випадок, коли немає часу звернутися в турагенцію та потрібно швидко прийняти рішення.
- Бюджетні тури та готелі – клієнти ще не готові оплачувати високу вартість путівки в онлайні.
- Популярні масові напрямки (такі як Єгипет чи Туреччина).
Враховуючи специфіку онлайн-бронювання, наша статистика може дещо відрізнятися від загальної тенденції по Україні. Для того, щоб правильно зрозуміти та не заплутатися у статистиці, звернемо увагу на кілька позначень:
- «Заброньовано» (по туроператорах, по країнах) – кількість заброньованих турів у вказаному місяці.
- «Відправлено» (по туроператорах, по країнах) – кількість туристів, які вирушили на відпочинок у вказаному місяці.
В описі для кожного місяця буде вказано найважливіші події, які відбувалися. А в кінці статті буде підсумовано результати за весь 2019 рік.
У першому місяці 2019 року зберігається стандартна тенденція для туристичної сфери. Основні напрямки, які бронюють туристи – Єгипет, автобусні тури до Європи та раннє бронювання на літо. Адже ціни на Туреччину та тури до країн Європи з відпочинком на морі – найвигідніші саме у зимовий період.
У січні основні напрямки, де відпочивають туристи – Єгипет (83,33%), в якому сезон триває цілий рік, та Китай (2,38%) – екзотична новинка на українському ринку. Завдяки демократичним цінам ця країна стає доступнішою, ніж інші напрямки по Азії, такі як Таїланд чи Шрі-Ланка.
У лютому ситуація практично незмінна – серед туроператорів лідерами залишаються Join Up та Anex, у яких найдемократичніші ціни та масштабна польотна програма за багатьма напрямками. Accord Tour (10,59%) з автобусними турами займає третю позицію – екскурсійні тури у міжсезоння дуже популярні та активно бронюються туристами.
Туреччину (18,82%) починають бронювати частіше, туристи готуються до літнього відпочинку, а Єгипет (86,33%) залишається безумовним монополістом серед країн, де відпочивають українці. ОАЕ (1,76%) в зимовому сезоні обирають не надто часто у зв’язку з підвищенням цін на готелі.
Тенденція з раннім бронюванням на Misto.travel набирає обертів – особливою популярністю користуються європейські напрямки (разом 6,8%) та Туреччина (17,73%). Почали бронюватися країни Європи з відпочинком на узбережжі влітку. Новинкою місяця стала Португалія (південний регіон Алгавре) від JoinUp.
Accord Tour активно утримує третє місце за бронюваннями та відправленнями (7,27% та 10,67% відповідно). Слідом за ним, на четвертому місці, TezTour (6,82%) з вдалою літньою програмою на Туреччину.
Старт літнього сезону 2019 року. Єгипет все ще залишається тотальним лідером за відправленнями (71,60%). За обсягом бронювань картина змінюється. Активно бронюються літні напрямки, Anex Tour (30,58%) здобуває перше місце за кількістю проданих турів – обширна власна польотна програма на крилах авіакомпанії AzurAir та демократичні ціни на Туреччину зробили свою справу. Набирає популярності Туніс (3,58%) – цього сезону напрямок є у кількох лідерів ринку: Anex Tour, JoinUp , Pegas Touristik та TUI, що призвело до зниження ціни на туристичний пакет.
Туреччина у травні займає перше місце серед бронювань (38,13%) та відправлень (40,45%). А туроператор JoinUp повертає собі перше місце за обсягом проданих турів.
Травень також можна назвати екзотичним бумом! Бюджетні тури до Китаю (острів Хайнань) від туроператора JoinUp, які здійснюються на крилах власної авіакомпанії SkyUp, стають доступнішими для туристів. Їх вартість дорівнює відпочинку в Туреччині – тож Китай починає активно бронюватися та здобуває третє місце серед популярних країн у травні (11,11% заброньовано та 7,72% відправлено).
TUI (10,10%) отримує третє місце серед туроператорів завдяки оптимальній польотній програмі та доступним цінам і стає серйозним конкурентом для двох лідерів – JoinUp та Anex Tour. Kompas (раніше – GTO) активно виходить на ринок та також відбирає частку продаж у гігантів – основні його напрямки: Туреччина, ОАЕ та Єгипет.
Тури до Китаю завдяки дешевим цінам від туроператора JoinUp продовжують утримувати третю позицію серед відправлень та бронювань у сервісі Misto.travel. А туристи, які полюбляють Адріатичне узбережжя, найчастіше купують Чорногорію (понад 4%) та Албанію (2,06%). Хорватія цього сезону залишається доволі дорогим напрямком, тому не надто користується попитом.
Португалія (а саме – південний регіон Алгавре) мала шанси стати популярнішим місцем для відпочинку, однак через досить дорогі ціни на відпочинок не витримала конкуренції з основними напрямками.
Туроператор ALF (3,06%) , сильними сторонами якого є Адріатичне та Анталійське узбережжя, відвойовує позиції. Coral Travel, TezTour та Pegas Touristik займають середину рейтингу – у них ціни в цей період були дещо вищими.
У розпал сезону туристи часто обирають для відпочинку Грецію (4,77%), та все ж лідерами залишаються Туреччина (44,72%) та Єгипет (19,10%), хоча для цього напрямку це найменший обсяг бронювань за весь рік. Авіатури в Болгарію (4,02%) теж користуються популярністю та посідають п’яту сходинку, все завдяки обширній готельній базі від Alf (польоти на крилах МАУ). Туроператор Kompas (12,81%) вперше виривається на другу позицію – конкурентні ціни на відпочинок на Анталійському та Егейському узбережжях Туреччини.
Ситуація залишається практично незмінною в порівнянні з липнем. Єгипет (33,97%) почали бронювати активніше. В основому – на осінні місяці.
Туроператор Mouzenidis збільшує свою частку продажів майже до 2% – з ними цього сезону Misto.travel розпочали активну співпрацю лише наприкінці липня. Літній сезон підходить до завершення.
Оксамитовий сезон розпочинається. Греція вперше у сезоні завойовує третю сходинку за відправленнями туристів – 5,65%. Китай, куди активно літали туристи на початку літа, втратив популярність через незначне зростання цін. На Адріатичному узбережжі сезон добігає кінця.
Туроператор TUI показує найкращий показник за 2019 рік по бронюваннях -15,99%, завдяки чому наближається до двох лідерів ринку – Anex Tour (26,01%) та JoinUp (26,25%), які практично порівну розділили перші позиції. Туристи також часто обирали тури від туроператорів Coral Travel (8,11%) та TezTour (6,92%), основні напрямки яких – Туреччина та Єгипет.
Також починається бронювання екзотичних напрямків: Шрі-Ланка, Таїланд, Мальдіви. Цього сезону туроператор Anex Tour пропонує прямі чартерні рейси в Таїланд на о. Пхукет, а JoinUp – на Шрі-Ланку, тому ці напрямки стали більш доступними. Ключовим моментом стало й те, що віза на Шрі-Ланку отримується по прильоту безкоштовно, а з Таїландом розпочався безвізовий режим з 14 квітня 2019 року.
Тури в Єгипет (58,67%) знову стають лідерами за обсягом бронювань та відправлень. У Туреччині сезон в таку пору зазвичай закінчується, однак чудові погодні умови на Анталійському узбережжі дозволяють продовжити його ще на кілька тижнів. Аналогічна сприятлива погода на Кіпрі та низькі ціни від туроператора JoinUp – і напрямок у топі продажів. Жовтень стає насиченим місяцем завдяки анонсу кількох нових напрямків.
Наприклад, ОАЕ (3,67%) посідають третє місце та стають доступнішими. Передумовою стає початок чартерної програми туроператора Anex Tour з вильотами з Києва, а JoinUp – з регіонів (Львів, Харків, Запоріжжя) на крилах авіакомпанії SkyUp.
Також користується популярністю Таїланд (3%) від туроператора Anex Tour завдяки доступним цінам. Новим напрямком також стає Чехія (від туроператора JoinUP з власною SkyUp).
Єгипет у листопаді продовжує займати першу позицію за обсягами відравлень – 64,33%, ОАЕ впевнено тримає другу позицію – 14,33%, а Кіпр третю – 4,33%.
Перша хвиля раннього бронювання до Туреччини дозволила втриматися їй на третьому місці за заброньованими турами. Активно продається екзотика – Шрі-Ланка, Китай та Таїланд стають більш популярними та доступними. Серед «немасових» напрямків також з’являється Куба (0,54%) на чартерних рейсах від AnexTour.
Серед туроператорів найбільший приріст за заброньованими турами спостерігається у TPG (7,51%), що дозволяє йому відвоювати третє місце. Основні його напрямки – Шрі-Ланка та Єгипет.
Високий зимовий сезон розпочався. Під кінець року Єгипет стає ще популярнішим (76,26 та 73,72% відповідно). І це не дивно, адже альтернатив з відпочинком на морі за дешевими цінами в цей період немає. Активно бронюють тури з вильотами на Новий рік та Різдвяні свята. Кількість бронювань (5,27%) та відправлень (7,87%) в ОАЕ зменшується через підвищення цін, заповненість літаків та готелів. Автобусні тури (4,40%) зміцнюють свою позицію – в основному туристи обирають тури з виїздом на свята. Екзотика теж досить активно продається – 8,04% в сумі (Шрі-Ланка, Китай, Таїланд, Домінікана, Танзанія та Мальдіви). Лідером серед екзотичних країн стає Шрі-Ланка (4,40%), а по відправленнях займає третю сходинку (4,31%).
Туроператор JoinUp – безумовний лідер за бронюваннями (34,49%) та відправленнями (40,45%) з великим відривом. Anex Tour (25,49%) – стабільна друга сходинка. Туроператор TUI (10,55%) з хорошими ціновими пропозиціями до Єгипту та ОАЕ повертає собі третю позицію.
2019 рік був сповнений нових чартерних програм: Чехія, Португалія, Шрі-Ланка та ОАЕ з регіонів від JoinUp. Прямі чартери на Кубу, Таїланд (о. Пхукет) та Домінікану від AnexTour. Український туристичний ринок активно розвивається.
Найпопулярнішою країною для відпочинку, як і в попередні роки, залишається Єгипет (48,26%).Слідом за ним, з відставанням майже на половину, йде Туреччина (26,07%). А все тому, що вона є сезонним напрямком, в той час як у Єгипті сезон триває цілий рік. Автобусні тури Європою від Accord Tour (4,82%) займають третю сходинку – найбільше їх бронюють у міжсезоння. ОАЕ (3,69%) стають більш доступними та популярними завдяки чартерним програмам туроператорів. Відкриття року – Китай (3,21%), чартерні програми JoinUp та Kompas за доступними цінами вивели цей напрямок у топ продажів. Кіпр (2,43%) також збільшує свою частку серед українських туристів. Чартерна програма на осінньо-зимовий сезон від JoinUp, доступні ціни та хороші погодні умови під кінець осені – саме це було потрібно, щоб країна стала популярнішою.
Серед туроператорів першу сходинку посідає JoinUp (35,76%). Доступні ціни та обширна польотна програма – саме ці два пункти допомогли йому стати лідером продажів. Слідом за ним – Anex Tour (22,96%), основними перевагами якого є доступні Єгипет та ОАЕ та чартерні програми в екзотичні країни. А бронзу отримує TUI, який показав чудові показники у літньому сезоні. Kompas (раніше – GTO), який лише вийшов на ринок, завойовує четверту сходинку – чудовий показник за перший рік роботи. Золота середина рейтингу: Сoral, TPG, TezTour, Pegas. Туроператори Alf (1,43%) та Mouzenidis (0,55%) – спеціалісти з літніх напрямків, а саме Адріатики та Греції.
Серед міст вильоту Київ (79,55%) є безумовним лідером. Це не дивно, адже абсолютна більшість чартерних рейсів виконується саме з аеропортів Києва (Аеропорт Київ та Бориспіль). Місто Лева (12.40%) посідає другу сходинку – останніми роками його частка на Misto.travel стабільно збільшується, адже все більше напрямків стають доступними з цього регіону. Харків (3,25%) та Одеса (2,67%) посіли третю та четверту сходинку відповідно, а замикає п’ятірку аеропорт Запоріжжя (0,91%). З аеропортів інших міст чартерних програм зовсім небагато, в основному – це сезонні вильоти в Туреччину та Єгипет, відповідно і відсотки в них зовсім невеликі.
В останні роки зберігається тенденція зі збільшенням частоти польотів та відкриттям нових напрямків з регіональних аеропортів. Тож у них все ще попереду!
Згідно діаграми можна зрозуміти тенденцію цін за рік: у лютому активно бронюються тури на літо – переважно це сім’ї з дітьми, які планують літню відпустку, тому середня вартість туру в цей місяць помітно підскочила. Також, паралельно з раннім бронюванням, дуже активно продається недорогий Єгипет, відповідно середня вартість дещо нижча у весняні місяці. Влітку старт високого сезону – тому і ціни стали вищими, і середня вартість збільшилася. У серпні тури найдорожчі, адже літній сезон підходить до завершення, гарячих пропозицій у цей період небагато, а більшість рейсів та готелів заповнені. Це й призводить до підвищення цін на пакетні пропозиції. Невеликий спад помітний у вересні, та вже у жовтні середня вартість збільшується – частіше починають бронювати дорожчі екзотичні напрямки. Під кінець року все частіше з’являється дешевий Єгипет, тож середня вартість знову знижується.
Як висновок з тенденцій за рік – раннє бронювання на літні напрямки є більш вигіднішим, ніж гарячі тури – плануючи заздалегідь, можна і відпочинок розпланувати, і кошти заощадити.
Динаміка бронювань та відправлень в тури. Початок року є найменш активним періодом за бронюваннями та відправленнями. Активніше бронюють тури у весняні місяці, а піком відправлень стає травень – у цей місяць літній сезон лише розпочинається і ціни ще не такі дорогі, тому тури з відправленням у цей час активно бронюють (і не забуваймо про травневі свята). Літній сезон є стабільно активним, хоча у червні бронювання дещо впали – збільшення цін на тури та активне раннє бронювання у попередні місяці похитнули кількість продажів. У жовтні бронюють більше і в основному – це тури під новорічні свята. Другим піковим місяцем стає грудень – більшість відправлень саме під Новий рік.
Ось таким багатим на нові напрямки та активно зростаючим туристичним ринком видався 2019 рік. Він пройшов стабільно, з мінімальними затримками рейсів та без форс-мажорних обставин.