Українська компанія EVO, до якої входять такі e-commerce проєкти, як Prom, Crafta, Shafa та інші, оголосила про рішення перейти на віддалений формат роботи. Про це повідомив співзасновник і СЕО EVO Микола Палієнко.

«Минулого четверга 25-го червня відбулася ще одна подія, яка сильно вплине на майбутнє нашої компанії. Ми вирішили змінити формат роботи і стати переважно віддаленою компанією«, – написав він у Facebook.

Evo-1
СЕО EVO Микола Палієнко

Палієнко зазначив, що компанія, проте, не відмовиться від офісу – на нього чекає трансформація в новий режим роботи.

Микола також поділився маніфестом, у якому співробітникам пояснюють, як EVO прийшла до цього і що зміниться для них. Редакція AIN.UA публікує його цілком.

Як і обіцяли, ділимося рішенням, яке ми ухвалили в результаті нашої онлайн-стратсесії, присвяченої формату роботи EVO.

Зваживши всі переваги й недоліки, а також невизначеність у майбутньому з епідеміологічною ситуацією, ми вирішили перейти на віддалену роботу назавжди та водночас трансформувати всі наші офіси на буткемпи-коворкінги, куди можна за потреби прийти попрацювати самому або зібратися командою.

Evo-2

Це усвідомлене і дуже важливе для EVO рішення, і ми його ухвалюємо зараз, не чекаючи ясності з тим, яким буде світ після пандемії.

Чому ми прийняли таке рішення?

Наша команда бачить більш вагомими для нас ті переваги і можливості, які дає віддалений формат роботи, і ми також розуміємо, приймаємо і готові працювати з недоліками і загрозами. Для багатьох із нас це «поворот» у свідомості, адже ще в березні ми вважали, що старий формат роботи – найефективніший для нас.

Вимушено спробувавши новий режим роботи і побачивши, що продуктивність наша не впала, а навіть скоріше навпаки, ми вирішили скористатися цим сигналом Всесвіту і не відкочуватися від нього ніколи.

Під «ніколи» я маю на увазі «майже напевно ніколи» (поки Всесвіт не пошле нам інших сигналів :). Наші шанси високі – 88% нашого лідерського складу за результатами зустрічі вірять у те, що ми впораємося. І водночас ми маємо розуміти, що всяке може бути в нашому мінливому світі.

Evo-3

Ми прийняли рішення: ми віримо, що робота майбутнього буде переважно віддаленою, і ми готові ризикнути і по-справжньому спробувати цей режим як основний надовго.

Перед тим як описати, що буде далі, хочу поділитися тими плюсами і мінусами, можливостями і загрозами, які ми бачимо у зв’язку з цією трансформацією.

Почну з плюсів і можливостей.

  1. Новий рівень ресурсної гнучкості та EVO

Ми можемо наймати людей у набагато ширшому радіусі, у будь-якій країні, де ми є і навіть де нас немає. Ми можемо формувати і реорганізовувати команди, не озираючись на офісні обмеження, ми можемо проводити зустрічі будь-якого масштабу.

Це дасть нам гнучкість у розвитку, а це – важливе завдання для нас, оскільки ми вже цієї зими вперлися в обмеження нашого офісу, і команда категорично була проти створення ще одного офісу в іншому місці.

Evo-4

Тепер це рішення прийшло саме собою.

  1. Зростання продуктивності

Я сам у це не вірив, але більшість із нас відзначає, що їхня продуктивність зросла просто тут і зараз.

Стало набагато менше відволікаючих чинників: виявляється, налаштувати потрібну вам робочу обстановку вдома часто більш реально, ніж домовитися з тисячею колег в офісі.

Evo-5

Нарешті ми маємо більше можливостей керувати своєю продуктивністю і бути ще більш відповідальними за неї.

  1. Більш задоволені, щасливі та усвідомлені колеги

Ми віримо, що зайві кілька годин часу в не завжди комфортній рутині добирання до роботи можна продуктивніше витратити на саморозвиток, сім’ю чи більш усвідомлену роботу.

Так, потрібно ставати більш самоорганізованими і працювати на результат – просто бути присутнім на роботі, просто будучи в офісі, не вийде.

Evo-6

Так, потрібно організувати собі робоче місце в зручному для вас місці, але це тепер ваш вибір і ваша відповідальність (команди, відповідальні за наш офісний побут, продовжать за потреби вам у цьому допомагати).

Жодних більше холіварів про сорти кави, асортимент чаю та температуру кондиціонера. Стіл і стілець, які зручні саме вам, можна працювати стоячи, сидячи, лежачи, у кімнаті чи на свіжому повітрі.

Бонусом буде ще й те, що «удаленка» спрямує природний відбір усередині компанії ще швидше в бік продуктивності, самостійності, самоорганізації. І це дасть нам швидший, надійніший і стійкіший розвиток на довгій дистанції.

А раз так, то ми зможемо створювати більше можливостей для підприємництва і наше місце в комерції майбутнього, яку ми будуємо, буде більш значущим.

  1. Системні, якісні комунікації в EVO

Теж неймовірний, але зрозумілий ефект. Превалюючий на даний момент зворотний зв’язок про комунікації – вони стали кращими і системнішими. Це – все ще зона розвитку для нас, але тепер стало зрозуміло, що навички чітких і зрозумілих комунікацій – це важлива якість усіх нас, і особливо наших лідерів. Ми стали приділяти цьому більше уваги і будемо продовжувати вчитися робити це ще краще.

В офісі в нас була ілюзія, що ми в постійному контакті. Насправді – ні. Було багато торкань, але не було системи, і ми, на жаль, не дбали про те, щоб ця система з’явилася. Ти в офісі, а отже, ти в курсі всього – поширена помилка, усвідомлення якої прийшло тільки зараз.

Однак недостатньо радіти можливостям. Не менш важливо розуміти, усвідомлювати й працювати з мінусами та загрозами. Наразі ми бачимо такі.

  1. Втрата зв’язку з колегами та між командами

В офісі відбувалося багато неформальних комунікацій, «перехресного запилення», обміну досвідом, випадкових зустрічей, на яких народжувалися інсайти. Крім того, ми – люди соціальні, і особистий контакт сильно збільшує довіру та згуртованість.

Нині цих моментів поменшало, і ми розуміємо, що нам потрібно усвідомлювати їх і працювати над інструментами, які можуть їх замінити. Відеостендапи, статуси, регулярні пульси про стан справ – далеко не вичерпний список того, що буде нам допомагати в цьому.

  1. Складніше підтримувати культуру довгостроково

Коли немає місця, куди ви приходите щодня, і роботи пліч-о-пліч, треба вигадувати нові способи підтримання та поширення нашої культури, як формалізованої (Принципів, Візії та Місії) так і неформальної. Ми усвідомлюємо це і віримо, що це можна вирішити системою комунікацією і системою адаптації новачків.

  1. Адаптація нових співробітників і кар’єрне зростання

З цим стало складніше, особливо, з недосвідченими молодими фахівцями, і ми тут працюватимемо в різних напрямках – робити адаптацію більш системною; наймати більш готових для конкретної ролі фахівців і ще більше просувати наявних, уже адаптованих; розвивати наставництво, як систему, і контролювати навантаження на наставників; за необхідності робити адаптацію очно в нашому коворкінгу.

  1. Креативний процес і створення нових продуктів

Є тривога, що якість креативної роботи погіршиться як у наявних продуктах, так і в створенні нових. На щастя, у нас є інструменти, які допоможуть нам не допустити цього.

Нові проєкти та команди на стартовому етапі, коли швидкість змін висока, можуть більше працювати в офісі, поки не зрозуміють, що намацали модель і можна виходити на більш операційний режим.

Те ж саме можна робити і в наявних проєктах – офлайн стратсесії, буткемпи для нових ініціатив. Наше завдання – зробити нашу офісну інфраструктуру готовою до цього.

  1. Вигорання і психологічні проблеми

Так, коли життя змінюється, це може призводити до психологічних проблем. Але не можна сказати, що цієї проблеми не було при роботі в офісі, вона була і є актуальною. В умовах віддаленої роботи, цих проблем може стати навіть менше, так як у нас тепер стало більше часу і можливості керувати своїм життям.

  1. Неробоча обстановка вдома

Це – одна з причин, чому ми приймаємо це рішення зараз, після 3-місячного пробного режиму, а не чекаємо ясності із завершенням пандемії.

Я вірю: здобувши ясність, що віддалена робота – це нова норма, ми, за можливості, докладемо зусиль для підвищення рівня комфорту нашої домашньої обстановки. Ми готові тут допомагати і допомагаємо з меблями, технікою та іншими «знаряддями праці», але тепер це переважно відповідальність кожного з вас. І, як показує зворотний зв’язок від вас, ви добре з цим справляєтеся.

Крім того, в екстрених ситуаціях та за ситуації коли вам справді незручно працювати вдома, наш офіс готовий прийняти вас у режимі коворкінгу.

Що далі вирішити в EVO

Першу важливу справу ми зробили – прийняли рішення залишатися в поточному режимі в майбутньому. Далі на нас чекає багато роботи з трансформації себе, нашого операційного фреймворку, нашого домашнього оточення і нашого офісного простору.

Подальші кроки:

  1. Зберемо інформацію в команд. Які практики виникли за час карантину, які нові потреби з’явилися вже і які можуть з’явитися.
  2. Обробимо цю інформацію та ухвалимо рішення про те, якими будуть принципи роботи майбутнього в EVO і наша офісна інфраструктура майбутнього.

Епілог

Цей текст не може повністю відобразити всіх переваг і недоліків, можливостей і ризиків, а також глибину трансформацій, які ми маємо зробити в нас самих, наших процесах і операційних ритуалах.

Але що він може дати – це розуміння, що рішення ухвалено і ми вирушаємо в дорогу. І якщо ми щиро віритимемо в те, що ми на правильному шляху до роботи майбутнього, ми туди прийдемо серед перших. І це дуже допоможе нам у побудові комерції майбутнього і нашого місця в ній.

Найгірше, що з нами може статися після пандемії – це те, що ми нічого не змінимо у своєму житті після неї (автор невідомий, але я повністю поділяю цю думку).

Amen.