«Дія» запустила власний електронний підпис. Він дозволяє підписувати документи та отримувати держпослуги, де потрібна ідентифікація особистості, прямо зі смартфона. Редакція AIN.Business в детальній інструкції розповідає, як зробити електронний «Дія.Підпис».
Що таке «Дія.Підпис»
Це кваліфікований електронний підпис (КЕП), який є цифровим аналогом звичайного підпису і підтверджує особистість людини в документах електронного формату.
КЕП видають різні установи. Безкоштовно електронний підпис вам зроблять у відділенні податкової (на свою флешку), у мобільного оператора через послугу Mobile ID або в особистому кабінеті «Приват24».
Відтепер такий КЕП генерують і в додатку «Дія». Поки через «Дія». Підпис можна авторизуватися на веб-порталі «Дія» та на сайті податкової, а підписувати документи – у самому застосунку «Дія» та в сервісах електронного документообігу Document.online і «Вчасно». Екосистему будуть розширювати.
Як отримати Дія.Підпис
Крок 1. Завантажити або оновити додаток «Дія».
Спершу треба авторизуватися в додатку через систему Bank ID або NFC (камера зчитує інформацію з електронного чіпа на задньому боці біометричних документів).
У вкладці «Меню» знайти «Дія.Підпис».
Крок 2. Підтвердити особу користувача.
Потрібно пройти перевірку за допомогою Face ID. Програма відкриє камеру, попросить вас повернути голову вбік і кілька разів кліпнути, а потім сфотографує. Вона зіставить вашу світлину з фотографією із Демографічного реєстру та згенерує електронний підпис.
Крок 3. Придумати код із 5 цифр.
Цей код ви будете вводити, щоб підписати документ через «Дію».
Якщо у вашому смартфоні є функція Face ID, додаток попросить дозвіл, щоб підписувати документи через сканування обличчя.
Крок 4. Отримати сертифікат «Дія.Підпис».
Сертифікат на електронний підпис у вигляді картки з вашим фото, номером паспорта та ручним підписом з’явиться в розділі «Дія.Підпис». Також там можна буде переглянути список усіх підписаних документів.
Електронний «Дія.Підпис» дійсний протягом одного року.
Як підписати документ через «Дія.Підпис»
- У додатку виберіть документ, який потрібно підписати.
- Підтвердіть свою особистість через Face ID, BankID або іншим способом.
- Введіть пароль від сертифіката з 5 цифр.
- Документ підписаний.