Партнерський або Affiliate–маркетинг – неіснуюча ще два десятки років тому сфера, що стала необхідною для реалізації маркетингових стратегій сьогодні. Поруч з цим напрямком з’явилась нова повноцінна професія — Affiliate-менеджер. У цьому матеріалі компанія C3PA розповість, що таке партнерський маркетинг, хто такий Affiliate-менеджер/ка та як ним стати. А ще розповімо, де і як швидко отримати необхідні навички, щоб стати частиною великої індустрії.
Дохід афілейт-менеджера/ки залежить від двох факторів: де територіально працює афілейт-менеджер та наявність попереднього досвіду роботи, пов’язаного з продажами.
Так, в Україні без досвіду роботи афілейт-менеджери починають свій шлях з $500 на місяць плюс відсотки від продажів. Протягом наступних 6-9 місяців їх дохід зростає до $2000. Зайти у сферу з досвідом «продажів» можливо від $1000-2000. Звісно, все залежить від попередніх результатів.
В Україні афілейт-менеджери отримують та кар’єрно зростають набагато швидше, ніж за кордоном. Так, для Європи та Штатів цілком нормальним є ріст зарплати на 5-10% щороку. Це пов’язано з тим, що в Україні сфера тільки стартує та ринок сформований не повністю.
Партнерський маркетинг
Почнемо з основи. Affiliate-маркетинг (affiliate з англійської – партнер) — це метод просування продукту або сервісу в інтернеті. Більшість компаній (рекламодавців) прагнуть збільшити обсяг потенційних покупців на своїх сайтах і, відповідно, прибуток. Тому вони звертаються до компаній — партнерських сіток — з пропозицією (offer): якщо партнерська мережа допоможе збільшити показник продажів, то за кожен проданий продукт або послугу рекламодавець заплатить їй комісію. Звісно, пропозиції бувають різні, зараз головне зрозуміти ключову ідею.
З іншого боку, до партнерських сіток звертаються вебмайстри або партнери (фахівці зі створення та розвитку сайтів) – вони залучають нових клієнтів за допомогою різних маркетингових інструментів та стратегій. Партнерська мережа поєднує ці дві сторони, бере на себе всі можливі ризики та допомагає масштабуватися як рекламодавцям, так і вебмайстрам.
У 2021 році 80% брендів співпрацюють з партнерськими мережами. За даними Statista, об’єм ринку афілейт-маркетингу нараховує мільярди доларів, і лише в США до 2022 року рекламодавці планують інвестувати у цю сферу більше $8 млрд.
Розглянемо на прикладі. Є сервіс бронювання готелів. Ви — вебмайстер, отримуєте партнерське посилання, через яке сервіс відслідковує скільки прийшло користувачів за допомогою вашої реклами, скільки завантажили додаток, або скільки користувачів забронювали номери напряму через сайт.
У такому випадку усі сторони будуть у виграші: номери заброньовані, учасники партнерської програми отримали свою комісію.
Особливість партнерських програм у тому, що вони вигідні усім сторонам. Однак, для того, щоб вони успішно працювали та масштабувалися, потрібно розібратись в інтернет-маркетингу та вміти працювати з аналітикою.
Задача Affiliate-менеджера/ки — поєднати рекламодавця і вебмайстра, та максимально реалізувати партнерську програму з максимальним прибутком. Інколи не одну, а сотні програм.
Affiliate-маркетинг — мільярди доларів доходів
Affiliate-програми — не щось секретне чи заборонене. Ним користуються ледь не всі найбільші компанії світу. Спеціальні програми є у Amazon, Alibaba, Booking та Airbnb, у готелів, авіакомпаній та сайтів з продажів білетів чи бронювань. Усім їм потрібен цільовий трафік і вони готові за нього платити. Таке партнерство популярне у сайтів, що пишуть про гаджети. Наприклад, The Verge багато пише про гаджети і ставить посилання на Amazon чи Walmart. Придбавши смартфон за посиланням The Verge, сайт отримує винагороду у вигляді комісії за купівлю, Amazon — покупця, а бренд — продасть смартфон.
Індустрія партнерських програм величезна у грошовому об’ємі. Лише у Штатах 11 400 партнерських програм без урахування «сірої» частини ринку, яку складно підрахувати. Об’єм виплат за результатами 2020 року досягнув $6,8 млрд, а за деякими прогнозами до 2022 перевищить $8,2 млрд. Ринок росте по експоненті останніх 10 років, не дивлячись на кризи, пандемії чи фінансові складнощі. Це і не дивно: партнерські програми популярні в інтернеті, а за останній рік онлайн-торгівля зросла більше, ніж за попередніх три.
Найголовніше у цьому те, що Affiliate-менеджер/ка — професія майбутнього, яка буде розвиватися у наступні декілька років. Починаючи з 2015-го кількість пошукових запитів по темі виросла у два рази. Щороку витрати у сфері ростуть як мінімум на 10%. За останні 5 років весь ринок виріс на 50% і продовжує рости.
Останній, але не менш важливий, аргумент, що доводить інтерес до партнерського маркетингу — компанія Amazon. Це одна з найбільших компаній США, з капіталізацією $1,6 трлн. У партнерській програмі Amazon Associates – понад 900 000 членів. Учасники, у яких найбільше партнерів:
- Amazon Associates: 900,000+.
- ShareASale: 700,000+.
- Awin: 205,000+.
- ClickBank: 100,000+.
Хто такий Affiliate-менеджер/ка
В основі усієї сфери партнерський програм стоїть Affiliate-менеджер\ка.
Affiliate-менеджер/ка — це по суті менеджер, який працює напряму з партнерами (вебмайстрами, байерами, медіа-компаніями), аналізує якість трафіку та допомагає масштабувати результат. Що саме чекає на Affiliate-менеджера/ку у компанії, ми попросили розповісти співробітників C3PA — компанії, що багато років працює на цьому ринку та розуміється не в теорії, а на практиці, що і до чого.
Серед основних задач:
- Inbound та Outbound продажі, тобто існуючим та новим партнерам;
- співпраця з існуючими партнерами: робота з договорами, комунікація з іншими відділами (IT, креатив, стратегія), підготовка звітності;
- аналіз роботи з трафіком + оптимізація (підвищення ефективності роботи за допомогою фрод-аналізу, підбір кращих пропозицій, аналіз аудиторії, технічний аналіз трафіку (девайси, країни).
Треба розуміти, що для Affiliate-менеджера\ки важливе досягнення високого результату, адже від цього залежить заробіток: якість важлива для клієнта, кількість клієнтів важлива для афілейт-менеджера/ки. Тому ідея, тестування та аналітика даних — надзвичайно важливі у цій схемі.
По суті Affiliate-менеджер/ка – це роль, яка складається з декількох напрямків:
- Sales-менеджер: прямі продажі та робота з вхідними заявками а також «продаж» існуючим партнерам нових оферів.
- Account-менеджер: комунікація з партнерами.
- Маркетолог: робота з каналами трафіку
- Аналітик: аналіз вхідного трафіку від партнерів, його оптимізація та впровадження змін, які будуть покращувати результати.
Зважаючи на це, Affiliate-менеджер/ка має:
- Вести переговори та домовлятись з усіма стейкхолдерами, аби отримати найкращий результат. Потрібно розуміти, що у партнерській програмі декілька зацікавлених сторін і ваша ціль – щоб кожен залишився у виграші.
- Критично мислити, знаходити, обробляти та аналізувати інформацію.
- Фокусуватися: у сильних менеджерів – сотні партнерів. Потрібно вміти працювати з усіма, ставити пріоритети, фокусуватись на тому, що найважливіше в моменті.
- Працювати з великою кількістю даних. Менеджер\ка складає звіти, організовує виплати, працює з трафіком – за усім цим потрібно вміти слідувати та обробляти.
- Швидко адаптуватись та оперативно знаходити рішення, особливо у кризових ситуаціях.
Де шукати роботу?
Компанія C3PA запустить безкоштовну школу і запросить на роботу найкращих студентів.
Крім того, C3PA постійно знаходиться у пошуку нових талантів. Якщо впевнені у собі – welcome. Для новачків існує двотижнева програма навчання на старті у вигляді теорії. Одразу після — робота на практиці в команді з досвідченими колегами, які допомагають, навчають та діляться досвідом. Новачків тут беруть для зрощення професіоналів: як правило, кожних півроку йде перегляд навичок та вмінь спеціаліста і досить швидко можна вирости з junior-позиції до senior.
Варто зазначити, що професія Affiliate-менеджера\ки — проактивна: результат залежить від бажання і здібностей співробітника. Турбота про працівників — головна цінність компанії.
Для забезпечення комфортних умов C3PA створює талантам усі умови для розвитку. Офіс в центрі Києва та філіал в Іспанії, гнучкий графік роботи, можливість працювати віддалено й медичне страхування. Сучасну техніку та круте обладнання, необхідне для роботи. Компанія робить усе, аби розвивати команду: безкоштовні курси англійської мови, компенсація семінарів та воркшопів. Звичайно ж, великий плюс – мати закордонний паспорт. Попереду – десятки профільних конференцій по всьому світу: починаючи від Європи і до США та Близького Сходу.
Де вчитись?
Нинішня освіта не завжди встигає за викликами сучасного світу і бакалаврату або магістратури з Affiliate-маркетингу поки що не існує. Тому це або приватні курси, або ж, один з найкращих способів — навчатись у людей, які самі цим займаються.
Ми хочемо розповісти про школу компанії C3PA, яка якраз і навчає професії Affiliate-менеджер. Школа повністю безкоштовна. В рамках курсу ви дізнаєтесь про основи Affiliate-маркетингу, отримаєте базові знання та зрозумієте, що і як працює. Крім того, прокачаєте свої навички спілкування та комунікації, що дозволить будувати довгострокові відносини з партнерами.
Деталі навчання:
- Коли старт: початок серпня.
- Як довго: місяць.
- Формат: навчання проходить онлайн.
- Що буде: лекції, практичні завдання, тести, розбір кейсів, Q&A-сесії.
Окрім того, можна почитати тематичні блоги про Affiliate-маркетинг чи книги. Серед найпопулярніших — ютуб-канали, форуми та сайти-лістінги:
- Ютуб-канал Точка G.
- Ютуб-канал academy cpa.
- Онлайн-медіа Партнеркин.
- STM forum.
Знайомство з професією можна почати з простої книги — «Введення в партнерський маркетинг».
Дізнатись більше про школу можна за цим посиланням.
Дізнатись про відкриті вакансії у C3PA — тут.