В Україні триває кампанія масової вакцинації, але далеко не всі компанії наважуються публічно її підтримати в соцмережах, побоюючись реакції користувачів. Один з успішних SMM-кейсів продемонструвала Волинська обласна бібліотека для юнацтва. Вона поширила допис із дуже простим і зрозумілим закликом вакцинуватися у своєму офіційному Twitter – і одразу привернула до себе увагу суспільства, хоча самому акаунту біля тижня. AIN.UA розповідає, хто стоїть за цією історією і як вона стала можлива.
Той самий твіт
До недавнього часу у Волинської бібліотеки взагалі не було акаунту в Twitter, лише сайт, Facebook на 3000 підписників та Instagram. Стилістика подання новин і взагалі повістка на них сильно відрізняється від стрічки у твітері – публікації тут стримані і доволі формальні, що притаманно більшості державних освітніх закладів України.
Тим не менше, акаунт @Volyn_Youth_Lib – офіційний і дійсно належить бібліотеці. Це редактору AIN.UA підтвердили в офіційному акаунті бібліотеки. Він створений лише 2 листопада, і перші дні свого існування майже не привертав увагу. Все змінилося 8.11, коли на ньому вийшов той самий твіт:
На момент написання статті у нього більше 2000 лайків, 300+ ретвітів та більше 30 коментарів. Загалом, як повідомила AIN.UA його автор Іванка Пікула, охоплення твіта склало 60 000 унікальних переглядів.
“Аж на такий результат я не розраховувала. Перші твіти, які я робила, збирали небагато”, – зізналась вона.
На сьогодні у Twitter-акаунту Волинської бібліотеки майже 900 підписників, публікації набирають сотні лайків і тисячі переглядів. Непогано як для акаунту, якому трохи більше тижня.
Хто це зробив?
Іванні Пікулі 21 рік, вона виросла в селі на Рівненщині. Наразі живе в Луцьку, навчається в магістратурі на факультеті філології та журналістики по спеціальності “українська мова, українська та світова література”. Вакансію в обласній бібліотеці Іванці порекомендувала її викладачка, і дівчина одразу загорілася цією можливістю.
Коли Іванка вийшла на роботу, вона звернула увагу, що у бібліотеки немає акаунту в Twitter.
“Це була моя власна ініціатива. Я не погоджувала з керівництвом контент-план, а вирішила, що хочу одразу показати результат. Щоб не робити голослівних обіцянок, а прийти, коли є що пред’явити. Як тільки мої твіти отримали суспільну увагу, я показала акаунт керівникам – і вони його схвалили”, – розказала Іванка редактору AIN.UA.
Перші дня після запуску акаунт не помічали, але твіт про вакцинацію раптом вистрелив – і буквально в один день зробив Волинську бібліотеку “зіркою”.
Сьогодні її Twitter, який продовжує вести Іванка, притримується свого фірмового стилю, і аудиторії це подобається. Серед читачів – школярі, студенти і дорослі. Чи був би можливим цей кейс, якби дівчина не наважилась на сміливий експеримент, а пішла радитись заздалегідь – можна тільки гадати.
“Я не сиджу над кожним постом по півгодини, переважно це – натхнення. Стараюсь реагувати на суспільні події, те, що відбувається в бібліотеці, – розповідає Іванка. – Інколи беру щось з офіційного Facebook-акаунту бібліотеки”.
Facebook бібліотеки веде інший співробітник, але у Іванни там щойно запустилась власна рубрика, в якій вона буде робити добірки книжок за тематикою. Ідея в тому, щоб заохотити людей до читання.