Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартапі можна, заповнивши анкету за посиланням.

MISU — це медична система у смартфоні та спеціально розроблений гаджет, які слідкують за здоров’ям користувача в режимі Live 24/7. Система може попередити про критичні для здоров’я моменти ще до їх настання. Також MISU — це аналіз загострень хвороб, електронні рекомендації від лікаря і додаткові функції котрі полегшують та розвантажують роботу лікарів під час епідемій.

Засновники та команда стартапу

Засновники стартапу — Володимир Шевчук та Дмитро Круглов. В команді вже 9 людей. Усі люди з команди прийшли до нас самі. За рік за нашими людьми полюють HR відомих ІТ-компаній і це неймовірно — бачити такий прогрес в розвитку.

Наша команда — моя (Володимира Шевчука) особиста гордість. Нещодавно був момент, коли ми готувалися на пітч USF (до речі ми перемогли), і при підготовці робили дві презентації: я робив одну, і ще троє людей — іншу. І в результаті, коли ми порівняли їх, виявилося, що навіть те, що ми хотіли сказати, — збіглося!

Ось тому ми щодня робимо наш продукт кращим і це для нас просто, бо ми це відчуваємо геть усі. Зараз ми не справляємося з замовленнями та шукаємо людей, тому можна писати мені в телеграм — усім, хто хоче долучитися до нас та робити в житті більше.

Про що стартап

Ми зробили систему моніторингу здоров’я, на базі звичайного смартфону та смарт-девайсу. MISU попереджає про можливе настання критичних станів з серцево-судинними та легеневими хворобами ще до їх появи. І це реально вже рятує життя.

Ми передбачаємо критичні стани для хворих на астму, а також для групи ризику COVID і повідомляємо про це рідних та лікарів. Ви, ваш лікар, та лікар MISU ще до критичного стану здоров’я знатимете про те, чи загрожує вам якась небезпека. Ми — перші, хто це зробив. Ми — перші, хто зробив це доступним.

Яка модель монетизації

B2C: сімейна підписка, продаж девайсів MISU Watch.

Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?

Розробляли 1,5 роки. Спочатку створили лише софт і цього було замало щоб в форматі LIVE збирати показники стану здоров’я людей.

Як виникла ідея створити стартап?

Починали з того, що працювали лише над software, але навіть так одразу подалися на конкурс Мінцифри та зробили за місяць додаток, котрий міг показати географію поширення COVID-19. Але далі зрозуміли, що застосувавши досвід та знання лікарів, наш математичний апарат та скіли 8 розробників ПО (в нас в команді усі можуть писати код), ми можемо зробити додаток, котрий зможе передбачати настання критичних станів та, по суті, рятувати гроші та життя людей.

Причиною став початок пандемії — ми вже першого літа пандемії працювали над MISU. А першими стимулами була підтримка місцевої влади Рівного, науковців НУВГП та представників МОЗ і Мінцифри й відомих українських та французьких лікарів: Юрій Ординський, Валентин Піонтковський — Україна, Riad та Kimi Sarkis — Франція.

Тому маючи одразу дуже серйозну моральну підтримку, ми поставили величезну ціль, враховували фідбеки та нюанси з точки зору як лікарів і влади, так і пацієнтів з користувачами.

Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?

За 2021 рік найбільший приріст по інвестиціям показала саме галузь healthcare. В топ-проектах, в які інвестували найбільше в США, є 3 проекти, котрі працюють в нашій ніші та виконують лише 1/10 наших функцій (до того ж ці проекти не скрізь доступні).

Це, наприклад Tele911, LaraHealth, VitalStart. В Європі є інший тренд, там популярними є так звані тривожні кнопки, на які на годинниках чи браслетах натискають користувачі під час критичних станів. Це, наприклад OURA, Locolife SOS. І навіть Apple та Xiaomi оновили свої health kit, щоб користувачі вже могли виміряти температуру.

Але MISU — абсолютно інша філософія. Через спеціальні алгоритми та медичні сенсори, система прогнозує та передбачає, і повідомляє користувача (та його рідних і лікаря) ще до настання критичного моменту. Тому наші користувачі знають, що 24/7 за ними стежить система і лікарі. А значить зможуть вчасно відреагувати.

MISU дозволяє економити гроші й зрештою жити довше. Адже 70% всіх смертей в Україні стаються через наслідки серцево-судинних та легеневих хвороб, а MISU це вміє передбачати та вчасно повідомити.

І ми це зробили в простий і звичний спосіб — зробили додаток, бо ми й так завжди користуємося смартфонами і розробили спеціальний браслет, котрий зручно знімає показники здоров’я. Також наша система відповідає європейським стандартам захисту даних.

А ще ми — доступні для користувачів всього світу. Уявіть, ви поїхали в іншу країну, і знаєте, що якщо у вас MISU — ваш лікар чи лікар MISU знатиме, якщо у вас буде ризик критичного стану чи серйозного порушення стану здоров’я, й одразу відреагують на це і дадуть консультацію та рекомендації. Можливо у вас є батьки, котрі на відстані від вас, і з MISU ви можете бути спокійні, бо вони завжди в безпеці. MISU — це ваш лікар вдома.

Яких конкурентів уже немає, чому в них не вийшло?

Конкуренти будуть з’являтися в США, але поки що ті що є, можуть закривати поки що лише 1 з функцій, а MISU — мінімум 9 і ми доступні в будь-якій країні світу і безплатні. Чому до нас ніхто не робив подібного? Все насправді просто. Медицина — це галузь, куди через складність, через іноді корумпованість та і необхідну велику роботу та терпіння ще не дісталися айтішники.

Не уявляю іноді як ми самі змогли працювати в такому ритмі. А великі компанії дуже не гнучкі і їм треба занадто багато часу для швидкого реагування. Тому в нас вийшло вже і зараз.

В нас стільки викликів та задач і ми знаємо, що маємо це зробити, бо це первинна медицина майбутнього. Це, врешті-решт, продовжує життя людей, життя наших рідних. Тим паче, коли навколо COVID. А конкуренти натомість пішли легким шляхом — повідомляють користувачів про кількість кроків, калорії чи тиск, коли це вже пізно, і не пішли шляхом роботи з даними: machine learning та AI.

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

Зараз найкращий час для системи моніторингу здоров’я MISU. І через те що наші рідні далеко від нас. І через те що це зручно. І через те, що це зрештою стало необхідно. Ми зробили продукт для усіх сімей, в нас є сімейний доступ. І, звісно, ми особливо корисні для тих, хто вже має ризики та проблеми зі здоров’ям.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Вчора ми рахували наші інвестиції, і це 30 000 на обладнання та операційні витрати і ще 280 000 на розробку. Це усі власні гроші. Я продав два авто та усі гроші що були, інший фаундер теж так зробив, і кожен вкладав що міг.

Ось так ми й почали. Ми зараз шукаємо $120 000 для швидкого запуску нового девайсу MISU 2.0 та тестування в Європі. А ще дякуємо нашим користувачам і тим, хто замовив MISU watch та хто дає нам фідбеки. До речі, ми не беремо гроші за продукт, поки користувач не отримає девайс. Це теж частина нашої філософії — ми хочемо бути доступними для усіх.

Чого вдалося досягти?

Ми два місяці на ринку України. Без реклами в нас вже на 1,5 млн замовлень та понад 3000 користувачів. Перед стартом ми стали фіналістами конкурсу від уряду Кореї, яка є однією з найбільш розвинених країн світу. Ми потрапили в 30 найкращих діджитальних рішень з 2500 учасників, котрі вже доступні й роблять життя сучасним та кращим.

Також ми зараз тестуємо MISU у Польщі та будемо там запускатися через 2 місяці. Також захист даних користувачів для нас — KPI номер один, тому ми і успішно закінчили відповідну роботу і відповідаємо усім нормам GDPR в Європі. Ми не тільки перші в тому, що прогнозуємо та оповіщуємо про критичні стани до їх появи, зараз ми вже зробили доступними кілька опцій, котрі є унікальними й дуже цікавими для усіх людей.

Наприклад, усі ми спимо третину свого життя. Багато гаджетів вміють вимірювати фази снів. Але ми пішли далі, і після відповідних тестів, застосування знань та алгоритмів, MISU зможе саме вам підказати, що треба зробити, щоб ви могли більше ніж в 70% ночей бачити сни. Чи як прокидатися легко без втоми.

А ще ми зараз долучилися в Китаї до тестувань неінвазивного методу вимірювання цукру, та скоро ми зробимо і це доступними в MISU watch. Ми також отримали офіційний дозвіл від компанії Apple застосовувати Apple Watch з MISU. Хоча годинник Apple не має таких сенсорів та в Україні не міряє багато показників, але 1-2 функції користувачі Apple можуть спробувати в роботі (а ще долучитися до сімейної групи MISU).

Усі перші браслети ми продавали по собівартості + логістика (це 600 грн), і це теж наша філософія і велике дякуємо нашим першим користувачам. А в Україні сам додаток ми зробили безплатним, тому дохід був мінімальним.