Як і навіщо діджиталізується роздрібна торгівля

1332

AIN.UA у партнерстві з Mastercard запустили відеоподкаст «Бізнес-Майстерня», в якому наш редактор Майя Ярова cпілкується з експертами Mastercard та представниками різних індустрій про розвиток безготівкових та цифрових технологій в Україні, їхні переваги для користувачів та бізнесу.

Гості нового випуску — Павло Роганов, віцепрезидент з маркетингу Fozzy Group, та Валерій Новіков, директор з розвитку комерції Mastercard в Україні та Молдові, розповідають про те, як діджиталізація змінює користувальницький досвід та майбутнє ритейлу.

Павло Роганов та Валерій Новіков

Технологічні тренди в ритейлі

Fozzy Group активно розвивається у напрямі діджиталізації й все більше уваги приділяє інноваціям у мережі. У компанії з’явилися  R&D-центр «Лабораторія Зі», школа Product WOWner, також формуються центри компетенції за спеціальностями, які ще нещодавно були нетиповими для роздрібної торгівлі – Data Science або Data Engineering. У зв’язку з цим відбуваються трансформації в самій структурі Fozzy Group: змінюються принципи організації роботи, інфраструктура. Система стає менш ієрархічною, з’являються продуктові команди, що дозволяє швидше виводити на ринок сервіси.

Програма лояльності «Власний Рахунок» від мережі «Сільпо»

Проект був запущений у 2007 році. Смартфони ще не були такими поширеними серед користувачів і найнадійнішим способом розповісти про Програму лояльності «Власний Рахунок» була пошта. Щокварталу Fozzy Group розсилала близько 1,5 млн «листів щастя», як їх називали одержувачі.

У 2014 році в компанії вперше заговорили про створення цифрового рішення та після тривалих дебатів про його формат, Fozzy Group зупинилася на мобільному додатку. На сьогодні «Власний Рахунок» має 1,4 мільйона регулярних користувачів щомісяця. Крім того, рішення все більше перетворюється із системи акційних пропозицій на повноцінний e-commerce маркетплейс, де можна купити товари.

Цифрові платіжні сервіси у додатку «Сільпо»

  • Оплата за допомогою QR-коду

Користувачі мобільного додатку «Сільпо» можуть розрахуватися за покупки на касах лише «в один скан», без необхідності тримати платіжну картку в руках. Швидкі розрахунки стали можливими завдяки інтеграції у додаток «Сільпо» платформи цифрових гаманців Masterpass від компанії Mastercard.

Розрахунок мобільним додатком «Сільпо» є простим та швидким: після сканування QR-коду картки лояльності з екрана телефону на касі, необхідно лише повідомити касиру про бажання розрахуватися за допомогою мобільного додатку. Після цього вартість покупки буде автоматично списано з обраної банківської картки у цифровому гаманці Masterpass.

Лише за жовтень 2021 року за допомогою QR-коду гості «Сільпо» оплатили свої покупки понад 8 млн разів.

  • «Вільнокаса»

Завдяки цьому рішенню купити товари можна взагалі без участі касира. Під час шопінгу безпосередньо в торговому залі супермаркету необхідно просто сканувати штрих-коди за допомогою мобільного додатку. Покупки додаються в електронний кошик, який відображається на дисплеї смартфона. Після натискання кнопки «Перейти до оплати» додаток генерує QR-код, який треба зісканувати на касі самообслуговування й оплатити покупку зручним способом.

Таким чином покупець економить свій час, у нього нема потреби викладати товар на касову стрічку та очікувати у черзі. «Вільнокаса» працює у 59 супермаркетах, до неї приєднано 75 000 учасників.

  • Зняття готівки на касі

Послуга «Готівка на касі» від Mastercard дозволяє власникам карток при оплаті покупок карткою зняти невелику суму готівкою просто на касі магазину — без необхідності шукати й використовувати банкомат.

Для того, щоб отримати готівку, необхідно лише оплатити товар банківською карткою на будь-яку суму і повідомити касиру про бажання зняти готівку. Максимальна сума видачі готівки на одну транзакцію становить 500 грн, незалежно від вартості покупки.

Fozzy Group запустила сервіс 1 серпня 2020 року у мережах «Сільпо» та «Фора». На сьогодні у «Сільпо» послугою вже скористалося близько 150 тисяч людей.

Пілотний проект «Готівка на касі» був запущений компанією Mastercard у партнерстві з ПриватБанком і АЗК WOG ще у січні 2019 року. Масштабування послуги стало можливим з 1 серпня 2020 року після внесення змін до законодавства, що передбачає спрощену й удосконалену процедуру обліку і здійснення операцій видачі готівки на касах торгових підприємств.

Підприємцям, аби безкоштовно підключити цей сервіс у своїй торговій точці, потрібно звернутися до одного з банків-партнерів, серед яких на сьогодні – Альфа-Банк, Банк Південний, Ощадбанк, ПpивaтБaнк, Райффайзен Банк. Підключення та користування сервісом — безкоштовне як для торговців, так і для клієнтів.

Що дає послуга «Готівка на касі» бізнесу? Вона забезпечує додатковий потік клієнтів до магазинів та генерує додаткові продажі, оскільки аби зняти готівку обов’язково потрібно здійснити покупку й оплатити за неї банківською карткою.

Куди рухається ритейл

Згідно з дослідженням Mastercard, 60% українців під час карантину почали більше купувати в інтернеті. Це світовий тренд, що зараз посилюється і в Україні. Однак, клієнти продовжують ходити й до фізичних магазинів, проте вже не стільки за продуктами, скільки за досвідом — відчути запах гречаного багета з «Сільпо», проконсультуватися з сомельє, обираючи вино, прогулятися серед різних інсталяцій мережі. Таким чином, human touch та e-commerce — два важливі напрями для подальшого розвитку ритейлу.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук