У грудні минулого року фінтех-стартап Koto, який запустили у Лондоні співзасновники monobank, провів ребрендинг та перезапустив свій продукт. Тепер він називається The Credit Thing та візуально ще більше схожий на mono.

Редактор AIN.UA розпитала співзасновника The Credit Thing Михайла Рогальського про те, що змінилося, для чого потрібні були ці зміни та як вони позначилися на бізнесі.

Михайло Рогальський, співзасновник The Credit Thing

Навіщо зробили ребрендинг

В першу чергу зміни були продуктові. Ми переробили наш основний кредитний продукт.

Вся ідея Koto на момент запуску була у тому, щоб зробити кредитний продукт, який виконує ту ж функцію, що й кредитна карта, але відрізняться від неї. Ми хотіли продуктово дистанціюватись від вже наявних гравців ринку кредитних карт. Все ж таки Британія – великий і розвинутий ринок, і ми не хотіли конкурувати напряму з Capital One. Тому ми вигадали концепцію Koto, у якому було два кредитних продукти з фіксованою комісією замість відсоткової ставки.

Але за час роботи і відтоді, як ми продавали Koto, зробили два висновки. По-перше, коли ти продаєш продукт, новий для клієнта, з яким він раніше не стикався, тобі доводиться пробиватися крізь стіну нерозуміння, щоб сформувати у людей в голові бачення того, що це таке.

Коли я спілкувався з журналістами та потенційними клієнтами, на те, щоб пояснити, що таке Koto, я витрачав секунд 20-30, а от коли кажеш “кредитна карта” – люди одразу розуміють, що це та як працює.

По-друге, я зіштовхнувся із тим, як працюють банки, що випускають кредитні карти у Великій Британії, і зрозумів, що у них дуже велика кількість резерву для вдосконалення. І нам не варто соромитися конкурувати на їх полі.

Так з’явився новий кредитний продукт The Credit Thing – це кредитна картка, яка “живе” у вашому смартфоні, працює з Apple Pay чи Google Pay, на яку ви можете отримати кредитний ліміт до 1500 фунтів, і у якої плаваюча відсоткова ставка від 27% річних (на 2% нижче ніж у Capital One, на 7% нижче ніж у Oneplus Bank – це основні наші конкуренти в Британії).

Тут і далі скріншоти: Михайло Рогальський

Це – дуже велике відхилення від того, що Koto робив на початку, воно було варте того, щоб зробити ребрендинг. Тому ми вигадали новий бренд The Credit Thing і запустили продукт вже з ним.

Що змінилося

У Koto в нас було два кредитних продукти.

  • Extra – працював як овердрафт: ти можеш заходити в мінус до 500 фунтів. У нього не було пільгового періоду, просто за кожен день, коли ти у від’ємному балансі, платиш 20 пенсів.
  • Spread – це аналог нашої розстрочки (коли ти міг взяти у розстрочку буд-який товар вартістю до 1000 фунтів і виплачувати щомісячно) з фіксованою комісією 200 фунтів.

У The Credit Thing ми об’єднали два ці продукти. У нас є кредитна карта з лімітом до 1500 фунтів, у неї є пільговий період до 62 днів і відсоткова ставка, яка застосовується після цього грейс-періоду.

Що дав ребрендинг з точки зору бізнесу

На те, щоб переробити та перезапустити продукт під новим брендом, ми витратили приблизно півтора місяці. The Credit Thing ми запустили місяць тому – 14 грудня 2021 року. І одразу зрозуміли, що це було дуже правильне рішення. Тому що наші конверсії в основних каналах зросли в 2-3, а подекуди і в 4 рази за рахунок більш простого меседжа, більш зрозумілого продукту.

Наразі у The Credit Thing вже 20 000 клієнтів, і ми приростаємо набагато більшими темпами, ніж ми фіксували у Koto, при тому що зараз ми нічого не вкладаємо у рекламу.

За перші три тижні запуску The Credit Thing ми залучили стільки ж клієнтів, скільки ми отримали в Koto за перші 3,5 місяці.

Тому я вважаю, що ребрендинг та перезапуск видався неймовірно успішним.


Нагадаємо, Koto був запущений 2 березня 2020 року. У його запуск Fintech Band інвестувала $3,5 млн власних коштів, а також 1,4 млн євро залучених інвестицій. Продукт на британському ринку розвиває місцева команда менеджерів, а розробка ведеться в Україні.