Bolt розпочав роботу в Україні ще у 2018 році. Запустивши поїздки, компанія розширила присутність в країні, а також дала старт проекту Bolt Food, який в 2022 році працює в 5 містах. Журналіст AIN.UA поговорив з керівниками напрямів Bolt і Bolt Food в Україні Сергієм Павликом та Іваном Гринчуком. Вони розповіли про те, як працюють сервіси та команда компанії у воєнний час.

«Водії та пасажири застраховані»

На даний момент сервіс Bolt продовжує працювати в штатному режимі. Як зазначають в компанії, не дивлячись на обставини, кількість активних водіїв складає майже половину тих, хто працював у довоєнний час. Суму комісії на території всієї України з перших днів війни знизили до 0%. 

Хоча водії проводять на платформі приблизно в 2 рази менше годин, ніж раніше, головною причиною цьому в Bolt називають комендантську годину, коли працювати не можна. Продовжує працювати страхування поїздок – застрахований і водій і пасажир.

«Ми бачимо, що зараз з кожним днем кількість активних водіїв зростає. Деякі виїхали з гарячих точок, а дехто залишається там працювати і допомагати навіть в Харкові, Миколаєві, Сумах, Чернігові та інших містах», – коментує Сергій Павлик, керівник напряму замовлення поїздок Bolt в Україні.

Оскільки багато людей виїхали до населених пунктів, де покриття раніше не було, компанія розширила радіус роботи сервісу. На момент виходу матеріалу, Bolt працює на всій території України – у будь-якому селищі можна викликати авто до будь-якої точки. Водії можуть вільно переміщатися між містами, без необхідності створювати нові акаунти на платформі, як це було раніше.

Для забезпечення безпеки водіїв команда ввела нові функції: видимість кінцевої точки замовлення, а також вартість та метод оплати замовлення. Таким чином вони можуть самостійно визначити чи є маршрут безпечним. Крім цього, Bolt скасував блокування водіїв на платформі через низьку активність. Тобто, якщо раніше коли водій відхиляв багато замовлень, система автоматично його блокувала, зараз такого не відбувається.

«Ми вважаємо, що у теперішніх реаліях водії повинні мати змогу самостійно вирішувати ситуації із замовленнями, які вони приймають та виконують», – обґрунтовують в компанії.

У березні Bolt запустила послугу, з якою будь-хто міг скористатися транспортом компанії, щоб дістатися на захід України або за кордон. Як пояснюють в компанії, насправді власного автопарку у Bolt немає. Вона співпрацює з великою кількістю автопарків по всій Україні. Так як попри війну та кредитні канікули власники автопарків все одно мають сплачувати податки та лізингові платежі, – вони намагаються ефективно використовувати свої авто. Саме тому виникла ідея запустити послугу.

«Ми об’єднали одразу два рішення та вирішили допомогти людям покинути гарячі точки і евакуювати авто у більш безпечні місця. Ми, як платформа, допомагаємо з координацією цього процесу».

Сергій Павлик.

«Команди зберегли робочі місця»

Згідно слів Сергія Павлика, команда Bolt зберегла робочі місця і зарплату, а також отримала додаткову фінансову допомогу для евакуації та переселення. Пропри те, що більшість команди залишається в Україні, переважно усі виїхали до спокійних місць, говорять в компанії.

«Ми вважаємо, що безпека наших працівників є одним з найважливіших факторів, всі можуть працювати віддалено».

Сергій Павлик.

Одночасно, ті співробітники компанії, що евакуювалися до сусідніх країн, мають змогу там працювати – їм допомагають локальні офіси:

«Наприклад, якщо наш співробітник виїхав до Польщі, то локальна команда допомагає з транспортом, житлом. Тобто люди виїжджають, але продовжують працювати, волонтерити, допомагати українцям і залишаються на зв’язку».

Сергій Павлик.

«Bolt Food прийняв рішення не зупиняти роботу»

До повномасштабного вторгнення сервіс Bolt Food був запущений у 5 містах: Київ, Львів, Дніпро, Одеса та Харків. Після вторгнення РФ команда прийняла рішення не зупиняти роботу сервісу та працювати в штатному режимі у всіх містах присутності, прокоментував AIN.UA керівник напряму доставки їжі Bolt Food в Україні Іван Гринчук.

У містах, де ситуація більш напружена, кількість замовлень зменшилася, оскільки більшість ресторанів зараз не працює. Мова йде про такі міста, як Київ та Харків. В інших містах, де ситуація більш спокійна, кількість ресторанів, що працюють, також зменшилася, але замовлення продовжують надходити, тож Bolt Food продовжує стабільно працювати.

«Ми мали завчасно пропрацьований план у випадку повномасштабного вторгнення, який був розділений на дві частини: наша позиція як бізнесу та позиція з точки зору допомоги людям», – додає Іван Гринчук. 

Кількість кур’єрів Bolt Food також зменшилася. Одночасно, багато працюють зараз, як волонтери, говорить Гринчук. Умови співпраці з кур’єрам та ресторанами не змінилися. Також Bolt Food створила проект «Герої доставки», де команди, що допомагають волонтерам та ресторанам безкоштовно доставляють необхідні речі людям, що потребують допомоги. За словами Івана Гринчука, по волонтерській програмі з Bolt Food співпрацює більше 80 ресторанів-партнерів та більше 450 кур’єрів-волонтерів.

Нагадаємо, раніше компанія оголосила, що прибуток Bolt Food в Україні на час війни буде переказуватись організаціям, які підтримують Україну та її жителів. Співробітникам, в свою чергу, виплатили додаткову фінансову допомогу для евакуації та переселення у безпечні місця, а також допомогли організувати житло та логістику тим, хто виїжджав за кордон.

«Bolt був готовий до різних сценаріїв»

Сергій Павлик зазначає, що компанія була готова до різних сценаріїв, адже Україна знаходиться у стані війни з 2014 року. Зокрема, коли сервіс запускався у 2018 році, Bolt враховувала ризики пов’язані з воєнним станом і вірогідність повномасштабного військового вторгнення. І зважаючи на це продовжувала інвестувати в розвиток сервісу в Україні. 

«Ми в компанії Bolt віримо, що ситуація в Україні найближчим часом стабілізується, саме тому ми залишаємося тут і допомагаємо». 

Оскільки залізниця, аеропорти та інші транспортні вузли зазнали руйнувань, Bolt надає та планує й надалі надавати людям допомогу у пересуванні країною.