Джефф Безос заборонив PowerPoint на зустрічах Amazon. Під час презентації працівники використовують короткі пам’ятки. Це дозволило Amazon створити культуру письма, не схожу на інші. Автор курсів з письма Роб Ленон розібрав 13 принципів, які в Amazon використовують для написання текстів.
- Знайте свою тему і дотримуйтесь її. Намагайтесь писати так, щоб кожне слово відповідало змісту і не було двозначності.
- Використовуйте якомога менше слів, але стільки, скільки необхідно. Непотрібні деталі витрачають час. Подавайте важливу інформацію чітко та коротко. Це дозволяє писати впевнено, різко і прямо.
- Використовуйте структуру, щоб зорієнтувати читача. Заголовки, підзаголовки, маркери допомагають читачеві слідкувати за послідовністю думки. Також це додає візуальний інтерес до вашого тексту.
- Залишайтеся послідовними. Використовуйте однакові форми для структурування абзаців, використовуйте ті ж маркери в одному тексті. Не відходьте від шаблону без потреби.
- Поріжте великі ідеї на маленькі шматки. Поділ на фрагменти допомагає читачам зберігати інформацію, розбиваючи її на легкі для розуміння частини. Це особливо важливо при роботі зі складними темами.
- Використовуйте візуальні елементи для даних, коли це можливо. Зображення, діаграми та графіки надають інформації в тексті нове значення, показуючи зв’язки та порівняння. Вони також більше захопити читача.
- Назвіть конкретні приклади. Приклади ілюструють вашу думку та показують, чому вона актуальна. Це допоможе закріпити інформацію та зменшить ризик неправильного тлумачення.
- Не послаблюйте аргументацію штампами. В них бракує конкретності і це слабкі аргументи. Уявіть собі таку фразу в листі: «Ми повинні прискорити графік розробки, тому що хто рано встає, тому Бог подає». Люди пишуть так постійно.
- Не використовуйте професійний жаргон, який не можуть зрозуміти інші люди. Пишіть так, щоб ваш текст був зрозумілий усім, тобто розмовною мовою.
- Текст має виконувати ті наміри, для яких він створений. Яке повідомлення ви хочете передати? Приклад: лист для керівництва, щоб прийняти рішення щодо стратегії найму на наступний квартал. Тепер подивіться на власний текст і переконайтеся, що ця думка є у повідомленні.
- Поважайте час і увагу інших людей. Ніколи не змушуйте їх читати довгі уривки і нудні тексти.
- Поважайте думки інших, навіть якщо ви не згодні. Це створює довіру та взаєморозуміння і основу для здорової дискусії.
- Чіткий діловий лист робить вас переконливим. Вміння писати вартує того, щоб витратити на нього час. Тому виберіть 2-3 речі з цього списку і візьміть їх за звичку.