Редакція AIN.UA спільно з компанією Mastercard запустили проєкт «Сила Бізнесу», у якому ми говоримо з українськими підприємцями про те, як вони працюють в умовах війни, волонтерять та планують подальший розвиток свого бізнесу.
Гостею п’ятого випуску стала Марія Банько, PR-директорка GastroFamily. У розмові з Іллею Кабачинським вона поділилася, як ресторани продовжують працювати навіть під час війни, на скільки днів призупинялась їх робота та скільки благодійних обідів щодня готує та доставляє команда.
Слухати на SoundCloud:
Також епізод можна прослухати на Apple Podcasts, Spotify, Anchor та Overcast. Або ж читайте коротку текстову версію нижче.
Декілька фактів із розмови:
- «Сім’я ресторанів Дмитра Борисова» до початку повномасштабного вторгнення мала великі плани на майбутнє: у мережі працювало понад 80 закладів різного формату та більш як 4000 людей. Певною мірою це вже був справжній FoodTech, де технологічна складова вартувала не менше, ніж сама їжа. Команда активно розвивала нові напрямки, як-от гастромаркети, експериментувала з форматами та заходила у нові регіони.
- З початком повномасштабної війни все змінилось. Про розвиток бізнесу не йшлося, бо найважливішим завданням стало збереження того, що вже є. Частина закладів були зруйновані та втрачені через військові дії, а деякі зараз — на непідконтрольних Україні територіях. Та команда не склала руки, швидко зорієнтувалась і почала діяти.
- Ті ресторани й бістро, які могли працювати — продовжують свою діяльність. Сьогодні це вкрай важливо, оскільки співробітники мають заробіток, постачальники — клієнтів для збуту своєї продукції, а держава — отримує податки.
- І хоча одні заклади мережі відновили роботу, деякі продовжують займатися виключно волонтерством (від 7 до 9 кухонь), готуючи у середньому 3,5 тисячі порцій на день для ЗСУ, підрозділів ТрО, лікарень та всіх, хто цього потребує. Витрати на волонтерську діяльність компанія оцінює від $5000 на день.
- За три місяці команді GastroFamily вдалося приготувати понад 250 000 порцій їжі, включно з вакуумованими обідами тривалого зберігання для відправки на передову. Окрім цього, нещодавно у закладі БПШ запустили акцію «підвішена шаурма для військового». Кожен охочий може зробити замовлення з будь-якої точки України та оплатити онлайн. Щойно набереться більш як 60 замовлень, у БПШ приготують партію шаурми та відправлять в один із військових підрозділів Київської області. За два тижні в межах цієї ініціативи вдалося приготувати 2000 порцій.
- Зараз команда GastroFamily працює над відновленням бізнесу. Ще пандемія навчила не боятися трансформації та завжди шукати шляхи розвитку навіть у кризових ситуаціях. Адже основа успішного бізнесу — це команда професіоналів, яка вірить у свою справу, вміє робити висновки та швидко адаптується до нових реалій.