Редакція AIN.UA спільно з компанією Mastercard запустили проєкт «Сила Бізнесу» — у ньому ми говоримо з українськими підприємцями про те, як вони працюють в умовах війни, волонтерять та планують подальший розвиток свого бізнесу.

Гостями сьомого випуску відеоподкасту стали співзасновники Uklon — Віталій Дятленко, технічний директор (СТО), а також Сергій Смусь, головний операційний директор (СОО).

У розмові з Іллею Кабачинським, головним редактором AIN.UA, вони розповіли, як Uklon допомагав українцям в евакуації з небезпечних точок, які благодійні та волонтерські ініціативи підтримує зараз, а також у яких країнах хотіли би бачити Uklon у майбутньому. 

Слухати на SoundCloud:

Також епізод можна прослухати на Apple PodcastsSpotifyAnchor та Overcast. Або ж читайте коротку текстову версію нижче.

Декілька фактів із розмови:

  • У перші дні війни, коли було майже неможливо знайти авто, саме водії з Uklon допомагали українцям дістатись до необхідних пунктів. Компанія щодня продовжувала роботу в тих містах, де була така можливість.
  • Війна для Uklon, як і для інших бізнесів, стала великим викликом. Компанія планувала запуски нових сервісів в Україні, вихід на нові ринки, у зв’язку з чим активно збільшувалась команда під проєкти. Але з 24 лютого всі акумульовані кошти були спрямовані передусім на працівників: Uklon зробив все для того, щоб зберегти команду і нікого не звільняти, хоча деякі складні рішення й довелось прийняти, як-от зменшення заробітної плати.
  • Діяльність працівників частково спрямували на волонтерство, зокрема на запуск проєкту «Uklon Волонтер» — команда координувала надання допомоги тим людям, які цього потребували. Станом на середину червня в межах проєкту «Uklon Волонтер» було здійснено 14 494 поїздки: водії розвезли 544 840 порцій їжі, 17 630 кг продуктів та 13 440 літрів пального. Також у березні Uklon запустив ініціативу «Евакуація», що в майбутньому може трансформуватися в окремий бізнес-напрямок міжміських перевезень.
  • У застосунку Uklon через опцію «Благодійний внесок» кожен користувач має можливість підтримати проєкт «Uklon Волонтер», завдяки якому компанія доставляє гуманітарну допомогу дітям у лікарнях, людям похилого віку, українцям в укриттях, ТрО тощо. З моменту запуску цієї ініціативи користувачі додатку вже задонатили 1 196 171 грн.
  • До того ж компанія підтримує фонд «Повернись живим» ледь не з початку його заснування — з 2014 року. За декілька місяців до початку повномасштабного вторгнення сума щомісячної пожертви виросла втричі — до більш як 300 тисяч гривень, а після 24 лютого Uklon додатково перерахував понад 3 мільйони гривень як благодійну допомогу. У самому фонді неодноразово зауважували, що саме допомога Uklon була надзвичайно важливою для підтримки його діяльності.
  • Бізнес-показники зараз далекі від тих, що були 23 лютого, але відбувається відновлення, і поки динаміка позитивна. Не відмовилась команда і від амбітних планів щодо розширення на міжнародні ринки: наразі основний фокус Uklon — експансія, й компанія шукає партнерів для запуску франшизи.