Редакція AIN.UA спільно з компанією Mastercard запустили проєкт «Сила Бізнесу» — у ньому ми говоримо з українськими підприємцями про те, як вони працюють в умовах війни, волонтерять та планують подальший розвиток свого бізнесу.
У десятому випуску ми обговорюємо роботу Нової пошти — міжнародної групи компаній з логістики, до якої входять Нова пошта, НоваПей, Нова пошта Глобал та Нова пошта Молдова. На ринку компанія вже 21 рік: як і до війни, так і з перших днів російського вторгнення Нова пошта стоїть на однакових пріоритетах: бути опорою для українців, швидко доставляти те, що є найважливішим для отримувача, а також розвивати й допомагати народжуватися підприємцям. Навіть попри війну, у відділеннях сьогодні доступний повний спектр послуг: відправлення й отримання посилок в межах країни, міжнародні доставки та фінансові послуги, як-от поповнення мобільного, грошові перекази, зняття готівки.
Як компанія розв’язувала питання з логістикою, чим допомагає країні та як швидко планує відновитися — поділився Олексій Тараненко, директор з розвитку Нової пошти.
Слухати на SoundCloud:
Також епізод можна прослухати на Apple Podcasts, Spotify, Anchor та Overcast. Або ж читайте коротку текстову версію нижче.
Декілька фактів із розмови:
- З початком повномасштабного вторгнення компанія не припиняла роботи там, де це можливо. Було розуміння: Нова пошта є частиною критичної інфраструктури, а щоб її відстояти — треба працювати.
- Усі сили керівництво компанії кинуло на збереження та підтримку бізнесу: збирались тричі на день, щоб швидко реагувати на всі зміни навколо. Команда одразу давала розуміти бізнес-партнерам, що не зупиняє роботи та готова й надалі здійснювати доставку, всупереч усім складнощам воєнного часу.
- Для Нової пошти велика цінність — це працівники. Понад 2500 з них приєдналися до лав ЗСУ. Найбільшою втратою у компанії називають загибель 17 співробітників — 11 мобілізованих та 6 цивільних. Про це говорити найскладніше. Окрім того, зруйновано понад 20 відділень, термінали у Харкові, Миколаєві та Маріуполі, а загальна сума збитків за чотири місяці війни — більш як пів мільярда гривень.
- Гуманітарна пошта України — це флагманський соціальний проєкт, у межах якого Нова пошта допомагає волонтерським організаціям, благодійним фондам та громадським організаціям доставляти необхідне цивільному населенню та військовим. Під час війни компанія розширила периметр напрямку гуманітарної допомоги й зараз співпрацює із 220 благодійними українськими та міжнародними організаціями.
- Також Нова пошта разом із Mastercard започаткували благодійну ініціативу: на підтримку захисників України перераховуються 10 грн від комісії з переказу при оплаті онлайн та автосписанням. Ця акція діє до 31 липня і поширюється на всі відправки з післяплатою. У такий спосіб вже вдалося зібрати 6,5 млн грн. До того ж у перші дні війни компанія переказала на спецрахунок НБУ 25 млн грн та передала на потреби армії 100 вантажівок.
- Компанія відновила міжнародну доставку, але основним фокусом залишається ринок України та українці. Нова пошта заходить у колаборації з міжнародними службами доставки, щоб забезпечити швидкий сервіс відправлень посилок з України за кордон і навпаки.
- На п’ятий місяць війни вдалось повернутись на об’єм у 90%. Це хороший показник, зважаючи на те, що відбувається навколо. Але у Новій пошті зупинятись не збираються: ціль максимум — перевершити 2021-й, хоч це буде й нелегко. Компанія продовжує інвестувати у нові напрямки та технології, не відмовляється від попередніх планів розвитку бізнесу — лише змістила їх у часі. Обіцяну раніше авіакомпанію також запустять, щойно буде нагода.