Обкладинка нового британсього Vogue, на якій дружина президента України Олена Зеленська сидить на східцях, викликала бурхливе обговорення в мережі.

Частина суспільства з ентузіазмом сприйняла роботу легендарної фотографині Енні Лейбовіц, якій вдалося ще раз привернула увагу до України після помітного падіння інтересу світового суспільства до розвʼязаної росією війни. Інші вважають, що «гламурні фотосесії» не на часі, що Олена не так сидить і що взагалі не гарно вийшла на фото…

Українські жінки виступили на підтримку Зеленської флешмобом #sitlikeagirl – публікують власні фото у сидячій позі, аргументуючи, чому у цьому немає нічого зашкварного ані для звичайної жінки, ані для Першої леді України.

Флешмоб запустила журналістка Зоя Звинятковська. Її оригінальний пост з гештегом #sitlikeagirl зібрав майже 2500 реакцій на Facebook.

«Я не думала, що це все настільки палатиме. Вже американці питають, що там в нас з фоткою дружини президента, і їм цитують мій пост, щоб пояснити. Я зовсім не фанатка Олени Зеленської якщо що, але мене дуже вкурвило оце «як вона сидить?!» тому пропоную флешмоб #sitlikeagirl – давайте покажемо, врешті решт, як треба ото порядній жінці сидіти на сходах», – написала вона.

Sitlikeagirl підтримала також відома українська реперка alyona alyona.

Наразі флешмоб у розпалі. Українки висловлюють свою позицію стосовно фотосесії, пояснюючи чому вона насправді надзвичайно своєчасна (Захід, в Україні війна, побач нас!), і те, хто як сидить, нафарбований чи ні – повинно хвилювати людей в останню чергу. А заразом піднімають старі гендерні питання, які давно вже мають бути закритими у 21 сторіччі: “Так сидять тільки мужики, сядь красиво, ти ж дівчинка!”.

Чоловіки також підтримують флешмоб, нагадуючи, що нормально обговорювати, хто як повинен сидіти, хіба що в Мордорі.

У флешмобі взяли участь також деякі українські бренди, зокрема “Сільпо”. Вдала комунікація вже зібрала понад 5000 схвальних реакцій у Facebook. Публікацію поширили майже 200 разів.

Чому це важливо

Цей флешмоб – не тільки про непропорційні очікування від чоловіків та жінок та гендерну нерівність. Його підґрунтя набагато глибше. Цей флешмоб – своєчасна відповідь у гібридній війні. Війні за увагу та прихильність світового суспільства в умовах повномасштабної війни. На Україну та українців виливаються достатні потоки бруду від десятків мільйонів прокремлівських ботів, і дуже прикро, коли пропагандистські наративи транслюють самі українці.

Українське суспільство ще молоде, і в даному контексті #sitlikeagirl – це заклик до єднання. Коли не важливо, хто ти – чоловік, жінка, солдат чи перша леді. У всіх єдина мета, важливо не проґавити її, занурюючись у чвари.