На початку осені попит на послуги фріланс-спеціалістів виріс на 30% у порівнянні з літом минулого року, а восени стартував і бізнес-сезон, з початком якого попит також продовжив зростати. Згідно з дослідженням Freelancehunt, станом на середину жовтня кількість виконанних проєктів вже збільшилась на 38%, а оборот на 45% проти аналогічного періоду 2021.
Причини зростання попиту на послуги фрилансерів?
Причиною такого стрімкого зростання попиту на ринку фрілансу є попит на спеціалістів серед малого та середнього бізнесу, а також зручний формат співпраці на проєктній основі. Не всі можуть наймати потрібних спеціалістів у штат і забезпечувати їх постійною роботою. Є дуже багато різнопланових разових завдань, з якими чудово справляються фрілансери.
«Сезонність на фрилансі спостерігається з початку жовтня і до середини квітня. Цей рік був винятком, оскільки війна внесла свої корективи. Попри літо, ринок продовжував зростати. За нашими прогнозами, ринок продовжить зростати як мінімум до травня наступного року», — розповідає керівник компанії Freelancehunt Валентин Зюзін.
Більшість підприємців (62,1%) замовляють послуги в кількох категоріях, що дає можливість виконувати різнопланові завдання і не наймати спеціалістів у штат. Це також свідчить, що у замовників є успішний досвід співпраці з фрілансерами й вони часто користуються їхніми послугами.
Хто замовляє послуги фрилансерів?
За даними дослідження, попит на послуги фрілансерів генерує малий та середній бізнес. Зазвичай це ФОП чи компанії, в яких працюють від 2 до 50 осіб. Також є завдання від великих компаній, але їх усього 4,1%.
Переважно проєкти на фрілансі замовляють компанії з Ecommerce та торгівлі — 22,7%, IT-компанії — 18,7%, вебстудії — 13,6%, консалтингу та сфери послуг — 12,1%. Також по допомогу звертаються стартапи (9,6%), яким потрібні спеціалісти для швидкого та якісного виконання завдань за достатньо доступною ціною.
Часто звертаються агентства з маркетингу (8,1%) і дизайну (6,1%). Рідше — представники промисловості (5,1%) та компанії у сфері навчання (2,0%). Найбільше замовлень у категоріях «Програмування» — 22,5%, «Дизайн» — 21,1% і «Робота з текстами» — 16,8%. Також популярні «Просування» (8,5%) та «Послуги» (7,9%).