З початку повномасштабного вторгнення мобільний банк izibank зміг збільшити кількість клієнтів. В банку кажуть, що за вісім місяців повномасштабної війни їх клієнти змінилися, для прикладу, стали більш відповідальними щодо заборгованостей. Журналіст AIN.UA поговорив із CEO та засновницею izibank Анною Тігіпко про те, як зараз працює банк.

Анна Тігіпко. Фото: izibank

Про показники

Клієнтська база зростає. Зараз у нас близько 280 000 клієнтів, очікуємо, що до кінця року їх буде 320 000. Кредитний портфель складає близько 900 млн, приблизно, половина з цих грошей вже використана. Під час війни ми сфокусувались на пасивах та залученні депозитів. Збільшили свій портфель до 250 млн гривень.

Планували впроваджувати інвестиційні продукти – іноземні акції. На жаль, під час війни, НБУ ввів певні заборони. Тому поки реалізація призупинена. Зараз тестуємо ОВДП (Облігації внутрішніх державних позик України). Сподіваюсь, що скоро запустимо цей продукт.

Про початок вторгнення

Попри масові ракетні удари по території України, працівники кол-центру знаходились в укритті або віддалено та залишались з клієнтом на зв’язку. Додаток izibank здійснював своє функціонування. Банківська система працювала. НБУ доводилось приймати миттєві рішення, а нам – на них реагувати. Адаптовуватись та швидко виконувати.

А ще, на жаль, війна відкрила можливості для так званих «карткових туристів». Адже був попит на обмін та зняття готівки за кордоном. Також, у клієнтів були заморожені кредитні кошти, а у більшості, обнулені кредитні ліміти. Були призупинені програми кешбеку та фінансової винагороди за залучення друзів по реферальній програмі.

Влітку ми одні з перших повернули кредитування нових клієнтів. Словом, вважаю, що з новими викликами успішно справились. Найважчим було повернутися до запроваджених продуктів та сервісів і розпочати роботу над ОВДП.

Чи змінилась поведінка користувачів

Так, вони стали активнішими після повернення кешбеку. Він тимчасово зникав, коли платіжні системи у перші місяці війни скасували interchange за картковими транзакціями. А без цієї комісії кешбек неможливо фінансувати. З поверненням interchange відновився і кешбек. Ми повертаємо 1,5% від витрат на продукти харчування та 0,5% – на інші категорії. Кількість транзакцій повертаються до довоєнного рівня, хоч середній чек зменшився. А ще клієнт став відповідальніший до фінансової заборгованості.

Про плани

Зараз активно працюємо над сервісом з купівлі військових облігацій через застосунок. На даний час продукт проходить бета-тестування, думаю, у листопаді буде запуск у форматі пілотного проєкту. Продукт не простий та потребуватиме доопрацювань із врахуванням побажань клієнтів. Нашою фішкою буде доступ клієнтів безпосередньо до біржі. Це була моя мрія – надати саме масовому роздрібному клієнту таку можливість.

Крім того, ми не залишаємо планів запустити сервіс інвестування у закордонні акції. Як відомо, зараз це заборонено регулятором. Тому тримаємо цей проект на паузі. У планах додати страхування. І звісно, продовжуватимемо працювати над поточною роботою, щодо покращення сервісів.