Компанія ButcherBox, яка дозволяє оформити підписку на доставку свіжого мʼяса, вийшла на Kickstarter у 2015. Тепер вона отримує $600 млн доходу на рік, не залучивши жодного центу інвестицій. Видання TechCrunch розповіло історію стартапу, редакція AIN.UA переклала матеріал.

Майка Сальгеро, засновник ButcherBox. Фото: ButcherBox

Важкий початок

ButcherBox — не єдиний бізнес для засновника Майка Сальгеро. Його першою компанією була CustomMade.com, яка залучила 30 мільйонів доларів венчурного капіталу від First Round Capital, Google і Atlas Ventures. Незважаючи на всі зібрані гроші, компанія не була успішною.

«Мій досвід був дуже поганим. Ми втратили гроші всіх інвесторів, за що мені було дуже соромно. У самому кінці я володів лише 5,5% компанії. Цей бізнес зазнав краху, і ми збанкрутували, втративши всі гроші» — згадує Сальгеро.

Наступний бізнес виріс із особистої проблеми Майка. У його дружини було захворювання щитовидної залози, і в процесі елімінаційної дієти, щоб з’ясувати, до яких продуктів у неї може бути непереносність, вони дізналися про яловичину, яку годували травою. Однак таке м’ясо було важко знайти в супермаркетах Бостона.

«Поки CustomMade розвалювався, я телефонував фермерам і запитувати, чи можу я купити в них мʼясо, яке мені потрібно у великій кількості. Я купив кілька сміттєвих мішків, які наповнив м’ясом. Але його було забагато для морозилки, тому я зрештою продав надлишок друзям або людям, на яких працював», — каже Сальгеро.

Деякі з його покупців говорили, що було б набагато краще отримувати мʼясо одразу додому, так народилася ідея для ButcherBox.

М’ясо поштою

Майк каже, що був одержимий новою ідеєю і почав досліджувати, як організувати доставку м’ясо поштою. Підприємець знайшов колишнього керівника відділу Omaha Steaks, який на той час розвивав схожий бізнес. Той погодився допомогти.

В той час Сальгеро звільнили з CustomMade. За словами Майка, він мріяв про 100-денну відпустку, відпочинок в тихих медитаціях і заряд енергією. Однак поринув у створення ButcherBox менше ніж через тиждень.

Сальгеро найняв стажера та запустив кампанію на Kickstarter у вересні 2015 року. Після невдачі з попереднім стартапом Майк більше не хотів залучати гроші інвесторів. До того ж ButcherBox мав стати хобі, а не великим бізнесом. «Я збирався вкласти не більше $10 000 і заплатив лише хлопцю з Omaha Steaks і студії брендингу», — пригадує Сальгеро.

Компанія поставила мету $25 000 для краудфандингової кампанії, але в підсумку зібрала у вісім разів більше. В результаті багато клієнтів, які оформили попереднє замовлення, стали передплатниками перших партій. Дохід компанії за рік збільшився з $275 000 до $5 млн. А потім ще до $31 млн у 2017 році.

Коли спалахнула COVID-19, м’ясопереробна галузь переживала скрутні часи, але дохід ButcherBox продовжував зростати. Люди почали підписуватися на послуги доставки, щоб не виходити з дому. У 2021 році компанія зафіксувала $550 млн, а цього року Сальгеро прогнозує, що його компанія перевищить позначку в $600 млн.

Зростання без зовнішніх інвестицій

Команда Сальгеро знайшла кілька способів, як розвивати компанії, не залучаючи гроші інвесторів. І кампанія на Kickstarter — лише один із них. За рекламою в ButcherBox вирішили піти до блогерів і дієтологів. Компанія створила партнерську модель, щоб стимулювати інфлюенсерів просувати свою продукцію. «У нас немає грошей, тому ми не можемо заплатити вам наперед, але ми можемо давати вам відсоток за кожну коробку, яку отримає клієнт», — зверталася команда стартапу до блогерів. В компанії зверталися до всіх: прихильників палео- та кето-дієти, тренерів кросфіту та інших.

«Усі ці інфлюенсери все ще отримують від нас чеки, і деякі з цих чеків складають від $5000 до $10 000 на місяць», — каже засновник ButcherBox.

Цінності та культура

Сальгеро часто говорить про своє бажання поборотися з усією м’ясною промисловістю: «З більшістю тварин поводяться погано, ця система зламана. Ми віримо, що можемо зробити прорив у цій галузі». Сальгеро пригадує, як втратив культуру таку глобальну мету в першій компанії. Він бере на себе провину за зруйновану компанію і першою причиною називає відсутність в ній культури.

В перший рік ButcherBox довелося активно наймати людей. Проблема могла повторитися, тому Майк змінив підхід. Тепер, коли компанія приймає на роботу, вона аналізує кожного кандидата на всі основні цінностей: скромність, відповідальність, автентичність, постійне вдосконалення та турботу про команду.

Ефективність капіталу

Незважаючи на те, що ButcherBox не залучав зовнішній капітал, він має низку кредитних ліній, які допомагають йому розвиватися.

«Ми маємо запаси на десятки мільйонів доларів і кредитну лінію в Bank of America, яку не використовуємо. Така модель, особливо коли ви прибуткові, є хорошою ідеєю, адже що ви амортизуєте активи. Коли компанія тільки стартує, я вважаю, що найважливішим є ефективність капіталу», — каже Сальгеро.

Команда ButcherBox одержима ефективністю використанням своїх грошей. Найважливіше – це націнка, яку має кожна коробка, що виходить із розподільчого.

«Виявляється, коли ви надсилаєте сотні тисяч ящиків на місяць, усе має значення. У нас близько 2 млн метрів стрічки для пакування. Тож якщо ви зможете оптимізувати цей процес і зекономити хоча б 0,001 цента на метр, то отримаєте величезну цифру», — пояснює Сальгеро.

В м’ясній промисловості не так багато відомих брендів. Spam, Butterball, Oscar Mayer і, можливо, кілька інших досить популярні, але справді культових брендів небагато. Це і є тим горизонтом, до якого прагнуть ButcherBox, працюючи над покращенням галузі.