8 грудня 2022 року український діджитал-оператор lifecell запустив NFT-маркетплейс – платформу з обміну токенами, де публікує власну благодійну колекцію. lifecell став першим серед українських мобільних операторів, хто запустив NFT-платформу. Вона називається «NFT Talkers» і створена для того, щоб підтримати Україну у боротьбі з російським агресором, а також допомогти українським митцям під час війни. 

Як працюють NFT-маркетплейси

Лише у III кварталі року світові продажі NFT склали $3,4 млрд. Цей ринок лишається привабливим для топових брендів: за даними Forbes, за лідерство у цьому сегменті змагаються такі бренди, як Nike, Dolce & Gabbana, Gucci, Adidas та інші. Facebook влітку 2022 року оголосив, що тестуватиме можливість створювати та продавати NFT в Instagram. 

Ця ніша цікавить бренди не лише перспективами, самі користувачі не припиняють створювати, продавати та купляти NFT, причому іноді готові платити більше грошей за цифрову NFT-копію предмета, аніж за реальний товар. Наприклад, у вересні 2022 року цифрову версію автомобіля Nissan GT-R продали за більш ніж $2,3 млн, вдесятеро більше за ціну реального авто. 

NFT-маркетплейси — один із найпопулярніших форматів для продажу NFT-токенів, онлайн-супермаркети, де продаються твори цифрового мистецтва. Така бізнес-модель видається цікавою багатьом великим бізнесам. Найбільший NFT-маркетплейс світу, OpenSea, належить компанії Amazon. Він дає можливість створювати та продавати власні NFT-колекції, тут відбувається величезна частина торгів усього ринку. Наприклад, у серпні 2022 року загальні продажі на OpenSea склали понад $500 000 млн. 

Amazon — не єдина велика компанія, що повірила у модель NFT-маркетплейсу. Nike запускає свою версію під назвою Swoosh і збирається продавати там власні речі, зокрема, цифрові кросівки по $50. Гігант світу дитячих іграшок, компанія Mattel, планує продавати цифрові копії своєї успішної серії іграшок HotWheels на власній NFT-платформі. 

Українські компанії в цьому питанні не пасуть задніх. Першим серед українських телеком-компаній власний NFT-маркетплейс запустив цифровий оператор lifecell. 

Як працюватиме «NFT Talkers»

Платформа «NFT Talkers» надає українським митцям можливість заробляти, токенізуючи свої твори та продаючи їх на маркетплейсі. На відміну від маркетплейсів-гігантів з мільйонами NFT, твори, розміщені на NFT Talkers, не загубляться, а lifecell просуватиме та популяризуватиме українських діджитал-митців.

Але це — не єдина мета запуску нової платформи. lifecell розмістив тут власну благодійну військово-цивільну колекцію токенів під назвою «Знаряддя народовладдя». Кошти, зібрані від продажу NFT з цієї колекції, компанія передаватиме до державного фонду на підтримку України UNITED24

«Створення власного NFT-маркетплейсу — це ще один спосіб наблизити нашу перемогу, адже він має як благодійну, так і соціальну складову. NFT-технології дозволяють нам збирати гроші на благодійну мету, а художникам — робити те, що виходить у них найкраще — говорити мовою мистецтва. Тому ми і назвали платформу «NFT Talkers». lifecell вкотре підтверджує свої головні цінності — забезпечувати найкращий інноваційний цифровий досвід навіть у під час війни», — говорить Ісмет Язиджи, головний виконавчий директор lifecell

Митці, які працюватимуть із маркетплейсом, також зможуть долучитися до благодійності: створювати благодійні NFT-колекції, а кошти, зібрані у такий спосіб, lifecell направить до фонду UNITED24. 

Майданчик працює на блокчейні Avalanche (AVAX). Ставка за транзакцію складає 
приблизно $0,02, що є однією з найнижчих gas fee на ринку. Реалізацію NFT-маркетплейсу lifecell здійснює в партнерстві з NFT Prime.

«NFT Talkers» водночас є можливістю для митців заробляти на цифровому мистецтві та проводити фандрейзинг на допомогу країні. Зареєструватись на платформі й почати створювати власні NFT або ж переглядати уже наявні колекції можна просто зараз