Із любові до сімейних новорічних традицій з’явився бренд ялинкових прикрас «Мольфар», який вже третій рік працює в Україні. Його засновниця Марина Петрова понад усе вірить в дива й переконана, що кожна іграшка – це передусім про домашній затишок і дитячі спогади, а потім вже – бізнес.
Як працює «Мольфар» в умовах пандемії ковіду та нового етапу війни, чому вирішили зробити покупців співтворцями продукту і чи реально за літо пофарбували власноруч 30 000 кульок – журналістка AIN.Business розпитала засновницю бренду Марину Петрову.
«Це не просто іграшки, а спогади»
Історія бренду почалася, коли його засновниця працювала на фабриці ялинкових прикрас під Києвом, де займалася відділом екскурсій.
«Пам’ятаю, – говорить Марина, – як одного року випало чимало снігу й учні багатьох столичних шкіл не змогли приїхати до нас на екскурсію. Звісно, вони дуже засмутилися. Тоді ми вперше придумали виїзні майстер-класи: якщо діти не можуть приїхати до нас, то ми беремо кульки, художника і їдемо до них».
Згодом Марина пішла з цієї посади й зайнялася власне «Мольфаром». Виготовлення перших великодніх боксів збіглося з початком пандемії ковіду, тож команда не змогла приїхати до дітей з майстер-класами. Тоді й вирішили: якщо не виходить зустрітися особисто, треба все гарно запакувати й запустити доставку. Так перший бокс від «Мольфару» з’явився завдяки незгодам, які тоді трапилися. Після великодніх боксів Марина почала працювати над новорічними.
«Мені 36 років, – говорить підприємиця. – У грудні завжди настає новорічний настрій. Я все думала, що він мине, але цього не стається. Я вірю в дива, люблю традиції, домашній новий рік. Сприймаю іграшки, як своїх старих друзів, з якими бачишся раз на рік. Мені здається, що кожен у житті мав це відчуття: коли виростаєш, а потім повертаєшся до маминого дому й лізеш на Новий рік за тією запиленою коробкою з іграшками. Ти вже забув, що там. А коли відкриваєш, то бачиш, що кожна з них – це не просто іграшка, а твої спогади».
Марина переконана: Новий рік – це і канікули, і свята, й відповідна атмосфера, і можливість дивитися телевізор, де показують різдвяні фільми. З такою місією – любов’ю до сімейних традицій – і народилась ідея «Мольфару». Його мета – дарувати людям особливе відчуття дива. Звідси й логотип із ведмедем, і відповідна назва.
«Незважаючи на незгоди, які з нами трапляються, – додає Марина, – важливо вірити в щось хороше. Ми хочемо дарувати радість, незабутні спогади, відчуття свята й дива, навіть в такі темні часи, як зараз».
Крім того, для команди бренду важливо, щоб дитина не сама розмальовувала прикраси, а залучала до цього всю сім’ю.
«Перший рік, коли ми почали працювати, – говорить підприємиця, – отримували в соціальних мережах багато контенту з підписами вдячних клієнток про те, як чоловіки вимальовують іграшки-машинки: «Звісно, моя дитина щаслива. Але мій чоловік не малював уже 20 років».
«Хочеться долучати людей до творчості, щоб вони не забували про дитину в собі»
На виробництві бренду задіяно близько 10 людей. Команда «Мольфару» працює протягом усього року, що дозволяє залучати невелику кількість працівників, хоча наборів створюють чимало. Продають їх лише раз на рік. У січні починається робота з художницею над новими малюнками та кольорами кульок. Їх фарбують власноруч. Команда бренду старається підбирати такі палітри, щоб іграшки відрізнялися від тих, які продаються в магазині. Згодом до них додають малюнки, щоб все збіглося по кольорах фарб і посипок.
«У нас є художник, – говорить Марина, – з яким розробляємо поетапні інструкції. Є жінки-майстрині, що фарбують кульки. Так, минулого року за літо вони пофарбували власноруч 30 тисяч штук. А взимку ми вже нарізаємо кілометри стрічок для кульок і підготовлюємо все, що вкладаємо всередину боксу».
Тож виходить своєрідний цикл: кульку на фабриці видувають власноруч, потім вона приїжджає на виробництво, далі її запаковують і передають клієнтам, які й закінчують малювати – теж власноруч.
«Такий собі handcrafted for your craft, – додає засновниця бренду, – вислів, який нам дуже підійшов, адже він чудово описує, що відбувається з нашими ялинковими прикрасами».
Значну частину свого життя Марина Петрова була спортивною тренеркою. Зізнається: щасливою її робить можливість ділитися з людьми тим, що вміє.
«Так само і з боксами, – додає підприємиця, – Ми б, напевно, могли з художником малювати гарні й особливі кульки і продавати їх уже готовими. Але хочеться долучати людей, щоб вони не забували про дитину в собі. В кожному з нас вона є, але вже давно забігалась на роботі, в побутових справах. Я не розумію, чому дітей ми розвиваємо і водимо на гуртки, а про себе, дорослих, забули».
Марина наголошує: тут мова йде саме про розвиток творчості. Люди їм часто пишуть у відгуках, що не малювали по 10-20 років.
«У цих іграшок, створених своїми руками, – додає вона, – нема ціни. Я бачила тисячі кульок, розмальованих і дітьми, і дорослими. Коли ми вчились на майстер-класах, не було жодної прикраси, схожої одна на одну. Виходять абсолютно індивідуальні іграшки. Більше ні в кого в світі такої не буде».
Якось їм написала жінка, що її 5-річний син розмалював сніговика. Він вийшов неідеальним, але особливим. Клієнтка подякувала за набір, адже сім’я добре провела час. «Я зрозуміла, що зроблю з цією іграшкою, – поділилась жінка. – Заховаю і подарую своїй дитині, коли їй буде 30 років». Марина зізнається: такі історії дуже тішать. З готовим товаром такого, мабуть, не було б.
«Якщо в людей не буде грошей і настрою, то ми будемо змушені закритись»
Найбільше купують продукцію бренду в Києві та Львові.
«Львів – це взагалі наша любов, – говорить Марина. – Відчувається, як вони люблять різдвяну атмосферу. Минулого року львів’яни надихнули нас на створення першої української колекції. Вони часто питали про малюнки з колядниками. Завдяки їм ми і зробили її ще в січні та назвали «Тиха українська ніч». Хто б міг подумати, яке значення воно може мати зараз…»
Коли почався новий етап війни, бренду було складно уявити, чи взагалі буде Новий рік.
«Ми продаємо 2 місяці, – говорить підприємиця, – а решту 10 живемо з того, що вдалося реалізувати. Це був дуже великий ризик для нас. Адже якщо в людей не буде грошей і настрою, то ми будемо змушені закритись, адже не матимемо коштів для утримання виробництва».
Тож вони зрозуміли, що треба виходити на новий ринок, і зробили це. Віднедавна компанія має своє представництво у Польщі й доставляє іграшки по всьому світу.
«Важливо доносити до іноземців, яка саме Україна, – говорить Марина. – У нас багато брендів такої якості, якої в Європі немає. Я живу за кордоном вже 9 місяців і знаю, що кажу».
Підприємиця трохи знайома з зовнішньоекономічною діяльністю, тому сміливо взялася за реалізацію свого задуму.
«Ми зробили відповідну сертифікацію для Європи, – розповідає засновниця бренду, – зареєстрували фірму, переклали англійською мовою матеріали, інструкції, листи до святого Миколая. В жовтні все це приїхало до Польщі».
Як виявилося на їхньому прикладі – зареєструвати й оформити було легше, ніж потім продавати.
«Ми вже реалізували набори в 20 країн світу, – додає Марина, – й отримали гарні відгуки. На жаль, наразі маємо мало продажів у Європі, але розуміємо чому. Продукцію купують в основному українці, які знаходяться за кордоном. Жартуємо в команді, що планували продавати іноземцям, а продаємо співвітчизникам. Водночас тішить, що українці не здаються, не сумують і роблять подарунки».
Минулого року компанія додала можливість замовлення корпоративних подарунків і була здивована великою кількістю запитів. Також вони виграли тендер на створення подарунків для співробітників одного з банків України, краще за всіх намалювавши їхній логотип. Цього року в Україні бренду вдалося реалізувати найбільшу мрію Марини для корпоративних клієнтів – у них замовили великий тираж (350 наборів) із повністю брендованою коробкою для одного клієнта.
«Ми пофарбували кульки в їхні кольори, – говорить підприємиця, – підібрали стрічки і зробили власну інструкцію з їхніми малюнками. Вийшов дуже гарний персоналізований подарунок».
«Будемо продовжувати утримувати ціни на низькому рівні та заробляти за кордоном»
Марина зізнається: хоч ціни на їхню продукцію в Україні все ж довелося трохи підняти, на кількість покупців це не вплинуло.
«Розуміємо, що наш продукт не першої необхідності, – додає вона, – і навіть в такий час маємо хороші продажі. Тож будемо продовжувати утримувати ціни на низькому рівні, щоб у людей було свято і ті, хто бажає зробити подарунок, мали таку можливість. А зароблятимемо за кордоном».
І хоча поки що в Європі «Мольфар» реалізував не так багато роздрібних наборів, але левову частку від продажів становлять корпоративні замовлення. Це були набори, які поїхали у 12 різних країн.
«Найбільша наша гордість корпоративних подарунків за кордоном, – говорить Марина, – співпраця з німецьким Google. Спершу вони замовили в нас 25 наборів. А коли їх отримали і побачили якість, то придбали ще 55».
Бренд планує розвиватися у Європі та США. Марина мріє про власний магазинчик, але наразі з цим складно. Наступного року компанія хоче взяти участь у великих різдвяних ярмарках за кордоном, щоб продукцію «Мольфара» можна було купити й офлайн.
«Оскільки ми продаємо через інтернет, – говорить Марина, – багато людей навіть не уявляє, як насправді виглядає бокс. Радіємо, що часто перевищуємо їхні очікування. Коробка велика, якість хороша. Головне, що дозволить утримати наше виробництво цілий рік, – пошук корпоративних замовлень вже в січні».
Тож найближчим часом вони планують їхати на корпоративні виставки і шукати нових клієнтів, щоб продовжувати працювати й надалі.
Раніше AIN.Business розповідав велику історія того самого «Каштану», що на Рейтарській. Матеріал доступний за посиланням.
Нагадуємо, AIN.Business продовжує збирати історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму: