18 січня співзасновник monobank Олег Гороховський розповів про запуск проекту у Польщі. Він отримав назву stereo і буде дуже схожим на mono. Передзамовлення на ранній доступ вже відкрито, а повний лонч планується до кінця першого кварталу 2023 року.
В бліц-інтервʼю AIN.UA Олег розкрив деякі деталі про проект, подальші плани команди mono щодо експансії в Європу та чому stereo могло б і не бути, якби не війна.
Як давно готували проект у Польщі? Чому саме зараз? Планували виходити в Польщу давно чи це виклик часу?
Ми готували вихід на ринок Польщі, починаючи приблизно з липня 2022 року. Тобто ми не планували цього до війни. Ми обрали Польщу саме тому, що туди виїхала найбільша кількість українців. По різним даним, зараз у Польщі перебуває близько 3 млн українців. Звісно, ми розраховуємо на те, що вони нас підтримають і стануть нашими першими клієнтами.
Ми сподіваємося, що до stereo долучатимуться не лише українці, але і поляки. Але звісно ж без такої кількості клієнтів, яких ми розуміємо і знаємо, що їм потрібно, ми б могли на це не наважитись.
Чим stereo відрізняється від mono? Яких можливостей не буде в stereo, які є в mono і навпаки?
Так, stereo планувався як схожий на mono продукт. Але mono розвивається вже протягом 5 років, і по мірі розвитку у ньому зʼявляються різноманітні нові продукти та сервіси. Звичайно ж, в MVP stereo буде все досить просто, дуже схоже на те, як ми стартували в Україні: картка, платежі та красивий приємний інтерфейс. Але з часом це все буде обростати мʼясом.
В stereo у нас одразу зʼявиться платна версія. Так звана підписка stereo+ (вартуватиме 15 злотих на місяць – ред.).
Поки що ми не кредитуємо, тому нам необхідно мати можливість заробляти. Ця підписка в першу чергу орієнтована на тих, хто хоче підтримати проект, а по-друге, там буде трошки більше можливостей для клієнтів.
Чи варто очікувати, що найближчим часом буде проект, скажімо, у Німеччині, де також багато українців?
Звісно, ми думаємо над цим. Якщо все піде добре, то звісно, stereo стане першим кроком нашої європейської експансії.
Якщо продукт буде зростати, якщо ми бачитимемо, що фінансові показники відповідають нашим очікуванням, звісно ми підемо і в Німеччину, і в Португалію – туди, де більше всього українців.
Скільки інвестували у stereo? Як швидко плануєте окупити проект?
Інвестували немало, бюджет на перший рік набагато перевищує 10 млн євро. Але побачимо, як піде, і чи воно того варте.
Щодо строків окупності, ми поки що не загадуємо такого. Сподіваємося, що він окупиться досить швидко.