AIN.UA продовжує публікувати історії українського бізнесу, який пристосовується до роботи під час війни та тривалих відключень світла. Цього разу про роботу без світла розповідає IT-компанія IdeaSoft, з офісами у Харкові, Дніпрі та Києві.

Фото надане компанією

Як компанія готувалась до тривалих відключень світла

Ми почали з того, що масово скуповували необхідну техніку співробітникам для забезпечення безперебійної роботи людей з дому (зарядні станції, модеми, і так далі). Також завдяки партнерству з Sigma Software Group у наших співробітників є можливість працювати з її регіональних офісів, які забезпечені генераторами та старлінками.

Постійно збирали інформацію та оновлювали гайди з закладами, коворкінгами, які працюють під час відключень електроенергії у тих містах, де знаходяться наші співробітники, але в яких немає наших офісів чи офісів партнерів. 

Як відключення впливають на роботу в Харкові та інших містах, які обстрілюють росіяни? Чи відкривали інші офіси або релокейтили людей?

Наші співробітники розкидані по всій країні, тому відключення світла впливають на багатьох, а точніше — майже на всіх.

Морально більшість людей вже звикли працювати в умовах війни та блекаутів.

У деяких містах немає офісів партнерів з генераторами та інтернетом, і якщо блекаут-кіт не допомагає вирішити проблему, і немає потрібних коворкінгів, співробітники знаходять альтернативні місця для роботи: відділення «Нової пошти», кінотеатри, готелі тощо. Ми намагаємося постійно бути з такими людьми на зв’язку та разом з ними шукати можливі локації в їхніх містах. 

Також ми відкрили офіс у Лісабоні та знову відчинили двері нашого рідного харківського офісу. У харківському офісі є нульовий поверх з інтернетом, зоною відпочинку, кухнею та навіть душовими кімнатами, якими може скористатися при потребі кожен. 

Чи впливають відключення на продуктивність, роботу із клієнтами, фінансові показники?

Впливають не так на продуктивність, як на операційний підхід до самих проектів. Незважаючи на періодичну відсутність світла, ми все одно бачимо дуже відповідальний підхід наших співробітників до роботи.

Люди працюють частково у вихідні чи у вечірній час, щоб компенсувати робочі години, що випали через довгий блекаут. Багато хто адаптувався і переплановує свою роботу, зважаючи на розклад відключень світла, і відмічаючи в робочих календарях час, коли у них ймовірно може бути блекаут, щоб не планувати зустрічі на ці інтервали.

Тому з точки зору фінального результату не можемо сказати, що блекаути впливають на роботу з клієнтами та фінансові показники.

Але звичайно, з точки зору співробітника це все одно — додатковий стрес, а будь-який стрес тим чи іншим чином може позначатися на продуктивності. Тому ми намагаємось допомогти необхідною додатковою технікою, або запропонувати альтернативи офісу. 

Чи міняли графіки та режими роботи? Чи доводиться скорочувати людей, урізати зарплати, зупиняти проекти?

Наразі ні, блекаут не є причиною для скорочення, урізання зарплати, чи того, що ми ставимо проекти на холд. Звичайно, це впливає на продуктивність, особливо у деяких регіонах, але наша стратегія — адаптувати операційну діяльність під нові умови і зберегти кадри.

Графік роботи у нас завжди був гнучкий, зараз звичайно є певні зміни пов’язані з відключеннями світла. Ми зробили графік більш гнучким, враховуючи, що співробітники знаходяться у різних містах/країнах та у різних таймзонах. У нас є бізнес-години коли ми починаємо і закінчуємо свій робочий день.

Як зараз живе Харків, чи є волонтерські ініціативи, пункти обігріву?

Харків покалічений, але незламний.

Хоч війна ще не закінчилася, але місто починає потихеньку відроджуватися: відкриваються заклади, торгові центри, кінотеатри. Навіть пристосувалися проводити вистави для дітей та різні заходи у метро та на підземних парковках. Завдяки злагодженій роботі комунальних служб Харків все ще тримає марку найчистішого міста.

Дедалі більше людей почали повертатися до рідного міста. Життя тут майже завмирає після заходу сонця (у місті немає вуличного освітлення з першого дня війни), але зі сходом потихеньку починає кипіти знову: машини поспішають дорогами, навіть іноді створюють затори, міський транспорт безкоштовно розвозить у різні точки міста, адже з кожним днем відновлюється дедалі більше маршрутів.

Волонтерів у місті багато, починаючи від великих офіційних організацій, закінчуючи зборами необхідних речей власними силами всередині кола друзів. Допомога зараз потрібна дуже багатьом, особливо людям із найбільш постраждалих районів міста та області.

При відключенні світла можна знайти тепло та електроенергію в різних супермаркетах, на відділеннях «Нової пошти» тощо. Є пункти незламності та пункти обігріву, де, як і в метро, можна зігрітися і зарядити мобільні телефони.

Попри все Харків продовжує жити і обов’язково відновиться та відбудується!

Чи є якісь прогнози по роботі компанії в цих містах на рік?

Попри те, що складно давати якісь прогнози на довгий строк, наш офіс в Харкові зараз працює, він відкритий для співробітників з початку 2023 року. Також продовжують роботу українські офіси наших партнерів Sigma Software, в яких можуть працювати наші співробітники.

Тому офлайн-робота продовжується, але звісно варто зазначити, що кількість людей, які відвідують офіс, зараз сильно зменшилась через те, що люди релокувалися до інших міст або країн. Але офлайн-роботу офісів ми почали відновлювати у січні цього року і плануємо продовжувати в цьому дусі весь наступний рік.