Зрозумівши, що на українському ринку не вистачає яскравих моделей, бренд Griffon Socks заснувало подружжя з Харкова — Марія Турчіна та Денис Черкаський. Вже понад 5 років їх продають у тематичних боксах по 4-6 штук через сайт та соцмережі, щороку збільшуючи асортимент та обороти.

Хоча до повномасштабної війни у команді Griffon Socks було 10 співробітників, зараз їх залишилося троє. Виробництво віддають на аутсорс, залучаючи дизайнерів і художників. Проте, як кажуть засновники, знайти партнерів – важко. Не кожне виробництво в Україні готове шити кольорові шкарпетки.

AIN.Business поговорив із Марією Турчіною про заснування Griffon Socks, етапи воробництва шкарпеток, складнощі ведення бізнесу, та попит на яскраві моделі після повномасштабного вторгнення.

Griffon Socks-1
Марія Турчіна та Денис Черкаський. 
Зображення в матеріалі: Kate Stremoukhova
Griffon Socks-2

«На ринку не вистачало яскравих шкарпеток, які б дарували емоції» 

Ще до запуску власного бренду Марія та Денис працювали у сфері, яка пов’язана з продажем шкарпеток. У 2015 році вони помітили, що на українському ринку повно якісних виробів, але не вистачає яскравих моделей. Подружжя почало працювати над дизайном перших боксів, виготовлення шкарпеток замовили на виробництві у Харкові.

«Ми зробили перші продажі, але компанію у повному масштабі так і не запустили. У 2017 році я завагітніла, і ми подумали — а коли, якщо не зараз? Тоді й почали поступово розширювати асортимент. Збільшили команду, налагодили співпрацю ще й з виробництвами у Рубіжному та Дніпрі», — пригадує Марія.

У бізнесі вона відповідає за продукт, а Денис — за фінанси та логістику. До повномасштабної війни у їхній команді було 10 співробітників, а зараз залишилося троє: два менеджери з продажів і працівник складу. Крім цього, для створення кожного боксу засновники Griffon Socks залучають позаштатних художників і дизайнерів. 

Коли засновники Griffon Socks тільки-но запускали бренд, думали, що ядром аудиторії стане молодь до 25 років. Але статистика продажів показує інший портрет — здебільшого це люди 25-35 років. За словами Марії, всіх покупців об’єднує бажання привнести до свого життя яскраві фарби, адже кольорові шкарпетки можна поєднати навіть зі строгим діловим костюмом. 

«Також ми помітили, що серед замовників більше жінок, але найбільш популярні розміри — чоловічі. Тобто жінки часто купують шкарпетки не для себе, а на подарунок чоловікам», — додає співзасновниця бренду.

«Щоб розробити спіднє, консультувалися з лікарем-урологом»

Іноді на розробку одного боксу Griffon Socks може піти більше ніж півроку. Виробники дбають не лише про зовнішній вигляд виробів, а й анатомічні особливості. Наприклад, є серія шкарпеток для людей, які мають проблеми із судинами, — там полегшена резинка. 

А коли Денис та Марія вирішили запустити ще й виробництво спіднього, то навіть звернулися до лікаря-уролога. 

Чоловічі труси та жіноча піжама Griffon Socks

«Про це мало хто замислюється, але якісні труси мають забезпечувати правильну терморегуляцію. Інакше вони можуть заподіяти шкоду для здоров’я свого власника. Отже, після консультацій з медиками ми впевнені, що наші вироби не лише стильні, а й безпечні», — зауважує Марія.

Для виробів використовують нитки зі 100% бавовни, але п’ятку і носок додатково зміцнюють поліамідом. Сировину замовляють з Узбекистану, Індії та Туреччини.

Важлива вставка, за якою слідує продовження тексту. AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:

Розкажіть нам про свій бізнес

«Собівартість шкарпеток з візерунком — вдвічі вища»

Кількість замовлень Griffon Socks залежить від сезону: взимку у бренду в 10 разів більше продажів, ніж улітку.

«Влітку шкарпетки майже нікому не потрібні. Відтак, у липні ми мали близько 20 замовлень на день. Восени попит збільшується, а пік сезону настає у грудні. Перед новорічними святами ми щодня продавали по 200-300 боксів. У цей час люди утеплюються самі та замовляють подарунки друзям», — розповідає Марія.

Griffon Socks-3

Щоб сформувати достатній запас товарів перед високим сезоном, засновники Griffon Socks починають готуватися до нього ще з літа. За словами Марії, сезонність — один з головних викликів їхнього бізнесу, адже потрібно завчасно інвестувати у нові бокси. А іноді — ще й залучити додаткових менеджерів з продажів, щоб встигати обробляти потік замовлень.

В’язати шкарпетки з візерунком — технічно складніше, ніж однокольорові. Щоб створити візерунок, у Griffon Socks не наносять принт на білі шкарпетки, а вив’язують малюнок. З цим пов’язані додаткові витрати на виробництво. Крім цього, потрібно оплачувати роботу дизайнерів.

«Через це собівартість виробів удвічі вища у порівнянні з однотонними моделями. А маржа бізнесу, відповідно, нижча. Тому поки що ми не можемо дозволити собі працювати з реалізаторами», — пояснює Марія.

«Фабрика в Харкові зачинилася, у Рубіжному – постраждала від обстрілів» 

Коли почалася повномасштабна війна, у Griffon Socks були запаси товарів на складі у Харкові, тому бренд продовжив приймати замовлення. Протягом першого місяця 100% прибутків перераховували у фонд «Повернись живим». Крім цього, всі однотонні шкарпетки, які підходять військовим, передали на потреби ЗСУ — загалом 10 000 пар.

До питання відновлення виробництва компанія повернулася у квітні. Через воєнні дії харківська фабрика зачинилася, а рубіжанська постраждала від обстрілу, тому бренд переорієнтувався на співпрацю з виробництвами у Києві, Дніпрі, Тернополі та Червонограді. Але їхніх потужностей не достатньо, щоб забезпечити виготовлення такої кількості товарів, як до вторгнення. 

«Ми і зараз продовжуємо шукати нових партнерів. Ключова складність у тому, що не всі виробництва готові братися за різнокольорові моделі або ж їм потрібен час, щоб налагодити відповідні технологічні процеси. Це сповільнює нашу динаміку розвитку, але поступово будемо розганятися», — розповідає Марія. 

Наразі обсяги виробництва складають 20-25% порівняно з довоєнними показниками. Але попит на шкарпетки є — здебільшого на вироби з патріотичними малюнками, як-от козацькі символи, українські міста тощо.

Griffon Socks-4
Griffon Socks-5
Зображення: Griffon Socks
Griffon Socks-6

«Ми плануємо розвиватися, відновити асортимент до довоєнного рівня та розширювати його надалі. До того ж у квітні ми почали передавати на благодійність 30% від прибутку — і продовжуватимемо це робити щонайменше до перемоги», — підсумовує співзасновниця Griffon Socks.

Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав про те, як Олександра Фідкевич побудувала бізнес-імперію відомого шеф-кухаря Євгена Клопотенка.