На початку лютого 2023 року, в адресу мережі грузинських ресторанів «МАМА МАНАНА» почали писати обурені коментарі, а деякі відвідувачі й зовсім відмовилися бути клієнтами закладу в майбутньому. Все через норовливу комунікацію «МАМИ МАНАНИ» в соцмережах, зокрема, – фото дівчини з хачапурі, публікацію якого пов’язали з сексуалізацією, об’єктивізацією, і навіть аморальністю.

На момент виходу матеріалу, під постом мережі ресторанів в Instagram більше 170 коментарів, більшість з яких – негативного характеру. Активний хейт «МАМИ МАНАНИ» можна спостерігати й у Facebook. Хоч там компанія закрила можливість коментувати фото – люди виражають власні думки щодо такої «зухвалої» комунікації в особистих постах.

МАМА МАНАНА-1
Зображення: Instagram «МАМА МАНАНА»

Ба більше, «МАМУ МАНАНУ» запідозрили в порушенні закону України «Про рекламу». Від 2021 року він трактує заборону сексизму в рекламі, а також пояснює що таке «дискримінаційна реклама за ознакою статі». До останнього визначення, зокрема, відносять і рекламу, «…що використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання…».

Хоча коментатори очікували вибачень та пояснень від «МАМИ МАНАНИ», після шквалу негативу представники закладу опублікували повідомлення зовсім іншого характеру. Як зазначили в столичній мережі, пост не порушує вищевказаний закон, адже не натякає на сексуальні стосунки. Крім того, в «МАМІ МАНАНІ» натякнули, що й надалі публікуватимуть подібний контент:

Хочемо прокоментувати останній пост, а точніше емоції підписників, пов’язаних з ним.

  1. Наш пост не порушує закон про рекламу, бо ніяк не натякає на сексуальні стосунки, а їжа не має подвійного сенсу.
  2. Ми живемо в епоху відміни. Це тренд. Але це породжує крайнощі: з одного боку ми говоримо, що жінка може виглядати, як забажає і ніхто не може її звинуватити чи зґвалтувати. З іншого, у суспільстві досі панують елементи ханжества та булінгу.
  3. Всі наші пости направлені на оспівування задоволення смачною їжею та насолодження красою людського тіла. Незалежно від раси, статі, віку, ваги чи сексуальної приналежності.

І наостанок. На сторінках у соціальних мережах нашого приватного бізнесу ми завжди публікували наше бачення світу, їжі та людей, не порушуючи закон України.
Ми і надалі будемо це робити.
Люди у свою чергу просто оберуть підходять їм наші смаки чи ні.
Ми закриваємо коменти не через страх чергової хвилі хейту. Просто це наша думка.

З любов’ю до наших гостей та смачної їжі,
Ваша Мама Манана

Чому обрали саме таку комунікацію, бренд-менеджер «МАМИ МАНАНИ» розповіла виданню MMR. За словами Ярослави Гончар, публікації мережі закладів ніколи не були рекламними, а профіль Мами Манани — це щоденник молодої жінки.

«Сильної, незалежної, самодостатньої. Вона не соромиться виражати свої думки, відстоювати свою позицію. Вона гостра на язик, має свою думку, яка не завжди співпадає з думкою суспільства. Вона не хоче подобатися всім і не має наміру транслювати позицію великого загалу», – додала Гончар.

Одночасно, PR-стратег Сергій Дідковський зазначив, що не зважаючи на сміливі пости, брендам необхідно завжди враховувати контекст.

«Наша компанія гостро засуджує будь-які прояви сексизму/об’єктивації/дискримінації й тому подібного. Що стосується всього вищезгаданого на адресу жінок, у нашій компанії ЦЕ НЕМОЖЛИВО. Хоча б тому, що 90% співробітників — дівчата. Ледь не весь керівний склад — жіночої статі. І це не кажучи про команду PR, де виключно жінки.

Звичайно, ми не ідеальні і не плануємо такими бути. Якщо ми помилилися, нам надали факти, а не оцінні судження — ми завджди приносимо свої вибачення. Але робити пости, які мають подобатися всім, — не для нас», – тим часом прокоментувала бренд-менеджер «МАМИ МАНАНИ». 

7 лютого 2023 року на сторінці закладу з‘явився новий пост. Цього разу героєм став український стендап-комік Слава Бу, який їсть хачапурі з оголеним торсом. Однак, не обійшлося без перчинки: на фото також додали коментарі невдоволених зухвалістю закладу людей, які з‘явилися під першим провокаційним постом. Це, як можна прослідкувати в коментарях, знову викликало негативну реакцію.

Як виданню MMR прокоментував репутаційний та антикризовий радник Bayka.Agency Сергій Деденко, якщо «МАМА МАНАНА» продовжує таку комунікацію, отже розуміє комунікаційні ризики та йде вперед.