Співзасновники Instagram Кевін Сістром і Майк Крігер, які покинули Facebook у 2018 році створили новий проект. Він називається Artifact, персоналізована стрічка новин, яка використовує машинне навчання, щоб зрозуміти ваші інтереси. Це нагадує TikTok для новин, пише The Verge.

Що таке Artifact

Назва Artifact символізує поєднання статей, фактів і штучного інтелекту. Сістром каже, що компанія планує швидко залучати користувачів. Ви вже можете зареєструватися на сайті додатка, він доступний як для Android, так і для iOS.

Окрім порівнянь з TikTok, Artifact нагадує Google Reader або навіть Twitter. Головна сторінка застосунку — це стрічка популярних статей від провідних видань як The New York Times, і закінчуючи невеликими блогами на вузькі теми. Відкриваючи статті, ви навчаєте алгоритми додатка розуміти теми, які вам цікаві.

Користувачі бета-версії Artifact зараз тестують ще дві функції, які стануть основою програми. Перше — це стрічка статей від облікових записів, на які ви підписалися. Другий — це розділ для вхідних повідомлень, щоб ви могли обговорювати публікації, які прочитали з друзями.

Artifact може здатися кроком назад. Успіх TikTok змусив великі соцмережі відійти в сторону коротких відео і доходів від реклами, які вони приносять. Тим часом Artifact орієнтується на текст, як соціальні мережі минулого.

Як з’явився Artifact

Партнери почали обговорювати ідею кілька років тому. Сістром сказав, що колись скептично ставився до здатності систем машинного навчання покращувати рекомендації, але досвід роботи в Instagram все ж його переконав. «Протягом багатьох років я бачив як машинне навчання покращує користувацький досвід», — сказав він.

Технічно, це не перший проект дуету після Instagram; у 2020 році вони об’єдналися, щоб створити сайт Rt.live для відстеження поширення коронавірусу. Однак за словами засновників, вони визначили три умови, які спонукатимуть їх до заснування нового стартапу.

Перша — велика нова хвиля в технологіях, яку вони могли б підхопити. Друге — чіткий спосіб зв’язати цю хвилю з соціальними медіа. Третє — чітка ідея, як продукт може розв’язувати проблему.

TikTok спонукав задуматись на виконаннями цих трьох вимог. Інновація китайського додатка полягала в тому, щоб користувачі отримували контент, використовуючи лише алгоритмічні прогнози, незалежно від того, хто ваші друзі або на кого ви підписалися. Незабаром він став найбільш завантажуваним додатком у світі.

Як розвивається проект

На цей час Сістром і Крігер самі фінансують Artifact. Над додатком працю команда із семи людей, серед яких Роббі Стайн, топменеджер продуктів Instagram з 2016 по 2021 рік. «Нам подобається будувати нове. Подобається писати код і створювати продукти, які цікаві людям», — каже Сістром. Розвиток на ринку ШІ тільки підігрів їх цікавість.

Щоб досягти успіху Artifact доведеться зробити більше, ніж просто показувати людям цікавих посилань. Інтернет залишається місцем, багатим на цікаві історії, тому в людей не виникає проблеми з пошуком цікавих тем.