Згідно з результатами опитування, проведеним Американською торговельною палатою разом із McKinsey & Company Україна, тиск війни на бізнес швидше залишиться або посилиться у 2023 році, аніж послабиться. Про це пише Forbes. 

Як зазначено в результатах дослідження, в 2022 році продажі впали у 47% компаній. Загалом від війни найбільше постраждали підприємства у сферах сільського господарства, роздрібної торгівлі, гірничодобувної промисловості й металургії. 

Серед найважчих наслідків війни на бізнес були названі такі:

  • зменшення попиту – 25%;
  • фізичні збитки обʼєктам – 23%;
  • порушення ланцюгів постачання – 19%.

Незважаючи на це, відомо, що:

  • тільки 2% компаній зменшили штат більш ніж на 30%;
  • 15% компаній зросли у 2022 році.

Якою буде ситуація в 2023 році

Автори опитування стверджують, що у 2023 році сукупний попит, імовірно, погіршиться ще більше. Це пояснюють тим, що загальне зростання ВВП залишається невизначеним, а купівельна спроможність споживачів може ще більше послабитись. Це, зокрема, можливе через витік заощаджень, зростання безробіття, скорочення зарплат тощо.

За результатами дослідження стало відомо, що 90% компанії підготували план дій на випадок надзвичайних ситуацій. Зокрема, з них:

  • 61% створили довоєнні спеціалізовані підрозділи: міжфункціональні команди або спеціалізовані підрозділи з управління ризиками;
  • 33% займалися їх розробкою за підтримки бізнес-підрозділів;
  • 6% для підготовки використовували допомогу зовнішніх експертів. 

Але аналітики зазначають, що 40% компаній визнали розроблений план не ефективним. Зокрема:

  • 29% компаній не вдалося передбачити масштаб кризи в своєму плані;
  • 7% не мали достатніх ресурсів для його реалізації.

Більшість компаній вбачають, що запорукою подальшого розвитку бізнесу є:

  • диверсифікація та стратегія бізнесу;
  • ефективне планування на випадок надзвичайних ситуацій;
  • створення стійких команд;
  • гнучка операційна модель;
  • сильна корпоративна культура.