21-річний Денис Ціпак з Дніпра керує квітковим простором Sunflower. До початку повномасштабного вторгнення його бізнес складався з одного магазину в Харкові, а після запрацював у Києві та Луцьку. На момент виходу матеріалу, хлопець планує запустити Sunflower в кожному місті України.
AIN.Business поспілкувалися з Денисом про те, як квіти з’явилися у його житті, стереотипи та хейт про «нечоловічий» бізнес допомагають у роботі, та чому після вторгнення Денис змінив формат роботи Sunflower.


Від юриспруденції до квітів
Дніпрянин Денис Ціпак здобув вищу освіту в Харкові на факультеті прокуратури та кримінальної юстиції. У 19 років він відкрив ФОП і прийшов працювати у магазин квітів, любов до яких йому з дитинства прищепила бабуся.
Влітку 2020 року на базі магазину, де працював Денис, розпочалася історія Sunflower. Власники запропонували йому перекупити бізнес — так у липні того ж року Денис став власником квіткового простору.


Робота стартувала з інвестицій — кошти пішли на придбання меблів та професійного холодильного апарату. За словами Дениса, у той час він не особливо рахував гроші та не мав відповідних знань для ведення обліку, проте вкладене вдалося повернути.
«Можна сказати, що я не вклав ані копійки, але вклав усю душу. Цей бізнес для мене не як бізнес, а те, чим мені подобається займатися, і воно ще й приносить гроші».
На початку існування Sunflower Денис займався усіма процесами власноруч. Він зізнається, що з делегуванням не склалося через упередження. З розширенням бізнесу з’явилася команда, яка зараз нараховує сім людей: бухгалтер, маркетолог, SMM-менеджер і таргетолог, флористи в Харкові, де народився магазин, а також у Києві та Луцьку, де Sunflower запрацював вже після 24 лютого.


Квіти під час війни
Повномасштабне вторгнення росії в Україну бізнес Дениса пережив відносно спокійно. Замовлення почали з’являтися невдовзі після початку, середній чек наразі, у порівнянні з довоєнним періодом, виріс у два рази — з 1500 до 3000 грн.
«Квіти не є товаром першої необхідності, але поступово люди почали знову замовляти. Що важливо — стали частіше дарувати квіти без причини. Я думаю, це тому, що люди переосмислили сенс життя та зрозуміли, що непотрібно його відкладати на завтра».
Проте через війну Sunflower довелося відмовитися від фізичного магазину в Харкові та переорієнтуватися виключно на доставку квітів. Денис, який переїхав до Луцька, пояснює це тим, що зараз утримувати офлайн-точки та відкривати їх у нових містах не вигідно. Це, зокрема, пов’язано з труднощами в прогнозуванні рівня продажів та, як наслідок, псуванні якості квітів. Під окремі свята, як-от день усіх закоханих і 8 березня, Sunflower відкриває корнери у київських закладах.


«Нечоловіча» робота та філософія Sunflower
Денис пригадує, що під час роботи зустрічався з неприйняттям, булінгом і хейтом у мережі через свою роботу. Втім, він запевняє, що це тільки грає йому на руку, бо «Instagram не розрізняє, де хейт, а де подяка». А зі стереотипами працює напряму:
«Чоловіки звикли дарувати, умовно, троянди, але можуть не знати, як зробити це [оформити букет] красиво. У мене таке бачення є. Я розумію, чого хочуть люди. У мене є фраза, яка першочергово лягла в основу бізнесу: “Квіти, які вона запам’ятає”. Зараз до неї додалася ще одна: “Квіти, як стиль життя”. Я хочу просувати філософію, що квіти — це не тільки подарунок. Вони можуть просто стояти у кімнаті, біля ліжка, на кухні».


Реклама та вплив TikTok
З класичних методів реклами бізнес використовує таргетовану рекламу, але найкраще себе проявляє «сарафанне радіо» та TikTok.
«За останній час в мене з акаунту магазину на особистий акаунт прийшло десь 500 людей, на квіткові акаунти в інших містах також підписуються. Через TikTok ми продаємо основну частину майстер-класів і курсів».
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Майбутнє
З базового у найближчих планах Sunflower — розробка сайту та пропрацювання брендингу Sunflower. З глобального — плани відкритися в кожному місті України та виходити на міжнародний ринок.
Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав про те як українці створюють екотрубочки з очерету: