Як це — працювати айтівцем: версія ChatGPT VS реальність

Світ захопив ChatGPT: він вже пише тексти для соцмереж та пресрелізи, розв’язує математичні задачі та допомагає кодити. А чи знає він, як працюють різні фахівці в IT?

У своєму блозі компанія Boosta запитала ChatGPT, у чому полягають обов’язки окремих IT-спеціалістів, якими інструментами вони користуються і що найлегше та найважче в їхній роботі. А потім попросила своїх фахівців розповісти, як це виглядає насправді. Зокрема, за допомогою Midjourney компанія згенерувала, як нейромережа «уявляє» айтівців.

Порівняйте, чи збігається уявлення штучного інтелекту з реальністю.

UX-дизайнер

ChatGPT:

UI/UX-дизайнер займається проєктуванням інтерфейсів та користувацьких досвідів для різноманітних цифрових продуктів, як-от мобільні додатки, вебсайти, програмне забезпечення, ігри тощо. 

Такий спеціаліст мусить добре володіти багатьма інструментами, серед яких графічні редактори, як-от Adobe Photoshop, Sketch, Figma, Adobe XD; інструменти для створення прототипів InVision, Axure, Proto.io; інструменти для анімації та відеомонтажу Adobe After Effects, Principle, Lottie, а також інструменти для дослідження користувацької поведінки, як-от Google Analytics, Hotjar, UserTesting та інші.

Найважче в роботі  UI/UX-дизайнера це збір та аналіз даних. UX-дизайнер повинен збирати та аналізувати дані про користувачів, щоб розуміти, як вони взаємодіють з інтерфейсом та як його можна покращити.

Найкраще в роботі UI/UX-дизайнера те, що він має змогу створювати цілісні та зручні для користувача інтерфейси.

Євгеній Лінкін, UI/UX Designer у Boosta:

Професія UI/UX-дизайнера дозволяє фахівцю реалізувати себе з різних сторін: як творчої, аналітичної, так і суто технічної. До основних обов’язків спеціаліста входить розробка дизайну зручних інтерфейсів для користувача. 

Саме тому UX/UI-дизайнери спершу часто долучаються до research-процесу, детально вивчають аудиторію, її звички, поведінкові маркери. У Boosta для цього є окрема команда, яка займається збором інформації, відгуків, аналітикою, тож я отримую вже основну «вижимку» й фокусуюся переважно саме на розробці дизайну, функціональності сайтів: промальовую блоки, прототипи, шукаю нові рішення. У своїй роботі я здебільшого використовую Figma. До речі, всім дизайнерам рекомендую окремо вивчити та інсталювати плагіни для роботи в ній, вони дуже допомагають спростити деякі робочі процеси. Також використовую Miro, Principle, Adobe Illustrator, Adobe After Effects та Adobe Photoshop. 

Основний челендж, який постає перед UI/UX-дизайнером, — це втримати баланс. Рішення, створене фахівцем, повинно бути максимально комфортне для всіх: досягати цілей project-менеджера, бути нескладним в реалізації для розробника й, звісно, зручним та візуально привабливим для користувача. 

Інколи це задача із зірочкою, але, попри це, мені дуже подобається моя робота. Адже вона напряму впливає на те, зручно буде людям користуватися сайтом чи ні. А це, зокрема, впливає і на ефективність бізнесу, його прибутковість тощо. 

QA Manual

ChatGPT:

QA Manual займається перевіркою якості програмного забезпечення вручну. Він виконує різноманітні тестувальні дії, щоб переконатися, що програмне забезпечення відповідає вимогам та стандартам якості, визначеним замовником.

Такий спеціаліст відіграє важливу роль у виявленні помилок та недоліків у програмному забезпеченні, які можуть впливати на роботу користувачів, і вказує розробникам, що потрібно виправити перед випуском продукту на ринок.

Одним з найгірших аспектів роботи QA Manual в галузі IT є можливість стати «вбивцею настроєння» або «зайвим гравцем» у команді розробників. Це може статися, якщо тестувальник часто повідомляє про помилки в програмному забезпеченні та заперечує, що його колеги-розробники зробили щось правильно.

Крім того, в роботі тестувальника можуть бути рутинні та монотонні завдання.

Валентина Яценко, Middle QA Manual у Boosta: 

Основний мій обов’язок — стежити за якістю наших проєктів та їхнім функціоналом. Мій робочий процес, зазвичай, виглядає так: беру тікет у Jira, ознайомлююся з ним, вивчаю, що реалізували розробники, починаю перевірки відповідно до ТЗ. Досить багато часу витрачаю на комунікацію: зараз у Slack у мене активні десь 35 чатів. 

Неможливо порахувати, скільки багів я знаходжу на день, it depends. Але були випадки, коли знаходила понад 30. Взагалі мені подобається процес пошуку помилок. Вбачаю в цьому нотку якоїсь детективності, люблю вивчати археологію функцій. Класно, коли є можливість з головою зануритися в процес та розібрати все до деталей. 

Проте інколи бувають дуже заплутані чи специфічні сценарії, які важко передбачити. Зазвичай, саме там ховається найбільша кількість помилок, але задоволення, коли долаєш такі складні челенджі — ні з чим не порівняти!

Front-end Developer

ChatGPT:

Front-end Developer займається розробкою користувацького інтерфейсу вебсайту або додатка. Його основна задача — забезпечити коректне та зручне відображення інформації для користувачів на різних пристроях (комп’ютерах, планшетах, мобільних телефонах).

Кількість рядків коду, які пише Front-end Developer на день, може значно відрізнятися в залежності від багатьох факторів. Наприклад, досвідчений Front-end Developer може написати декілька сотень рядків коду на день, якщо він працює над великим проєктом та використовує ефективні інструменти та рішення.

Найкраще в роботі Front-end Developer полягає в можливості створювати красиві та інтуїтивно зрозумілі інтерфейси для користувачів.

Одним з найважчих аспектів у роботі розробника є розв’язання складних технічних задач і розв`язання невідомих проблем, які можуть виникнути під час розробки.

Ігор Берестовий, Front-end Developer у Boosta:

На мені — постійна підтримка проєкту, його допрацювання та виправлення багів, а також розробка нових функцій. Я у своїй роботі найчастіше використовую фреймворк Angular.

Загалом важко оцінити, скільки рядків коду я зазвичай пишу за день, адже інколи для вирішення багу треба написати лише один чи два рядки, але на його пошук витратити кілька годин.

Найбільше мені подобається реалізовувати певні рішення та бачити результат. Розуміти, що це працює і люди цим користуються. А одним з найважчих, проте водночас найцікавіших, челенджів є постійне відстежування нових технологій та рішень, адже вони з’являються чи не щодня.

SEO Specialist

ChatGPT:

SEO-спеціаліст займається оптимізацією вебсторінок з метою поліпшення їхніх позицій в пошукових системах, як-от Google, Bing та інші. Він виконує різноманітні завдання, такі як аналіз ключових слів, оптимізація контенту, покращення швидкості завантаження сторінки, внутрішньої структури сайту та багато іншого.

Одним з найважчих аспектів роботи SEO-спеціаліста може бути непередбачуваність алгоритмів пошукових систем, які постійно змінюються. Це може призводити до того, що техніки, які працювали раніше, можуть більше не працювати, або навіть призвести до пониження рейтингу сайту.

Одним з найприємніших аспектів роботи SEO-спеціаліста є спостереження за тим, як зміни, які ви вносите на сайт, призводять до поліпшення рейтингу сайту в пошукових системах та збільшення трафіку.

Ольга Топал, SEO Specialist у Boosta: 

Моє основне завдання полягає в тому, щоб сайти, за які я відповідаю, завжди були в топ-10 (а краще в топ-3) видачі пошуковика. Для цього я виконую різні види робіт. Серед них — формування завдань для контент-райтерів на підготовку текстів для сторінок, технічна оптимізація сайту та комунікація з розробниками, лінкбілдинг. Також я постійно аналізую видачу Google та конкурентів, шукаю нові ідеї та проводжу SEO-експерименти. 

Найчастіше працюю з такими інструментами як Sitechecker, GWT, Ahrefs, Google Analytics та багато інших. 

Найважче в моїй роботі — постійно бути в топі пошуковиків та не зазнавати впливу від апдейтів Google. Важливо завжди тримати руку на пульсі, адже в тебе немає жодних гарантій, що завтра алгоритми пошуковика не зміняться. Когось це може лякати, але мене, навпаки, драйвить. Адже нові виклики не дозволяють мені стояти на місці.

HR-спеціаліст

ChatGPT:

HR-спеціаліст займається управлінням людськими ресурсами в організації. Це включає залучення, відбір, навчання, розвиток, збереження та звільнення працівників, а також управління їхніми відносинами з роботодавцем. У середньому, HR-спеціаліст може отримувати від кількох десятків до кількох сотень запитів щодня.

Одним з найкращих аспектів роботи HR-спеціаліста є можливість працювати з людьми та допомагати їм знайти роботу, яка відповідає їхнім потребам та навичкам. 

Одна з найскладніших речей у роботі HR-фахівця — це управління та балансування потреб та інтересів як організації, так і її співробітників. Крім того, спеціалісти з управління персоналом можуть стикатися зі складними ситуаціями, як-от вирішення конфліктів, розв’язання юридичних питань і забезпечення відповідності різним політикам і нормам.

Віка Шевчук, HR People Partner у Boosta: 

Якщо описувати коротко роботу HR People Partner, то я б сказала, що це супровід всього життєвого циклу фахівця в компанії. Спочатку це онбординг та випробувальний період, потім щорічні one-to-one зустрічі (за потреби може бути й частіше), performance review, участь у професійному розвитку спеціаліста, допомога з усіма питаннями. І так аж до офбордингу та останнього дня його роботи в компанії.

Мені подобається вирішувати запити колег та розуміти, що в людини трішечки або й не трішечки полегшилося її робоче життя. Також люблю покращувати процеси, працювати над їхнім вдосконаленням, автоматизувати їх. Так, наприклад, я відповідаю за функціонування та вдосконалення Slack-bot, який замість HR-спеціалістів відповідає на найпоширеніші запитання колег.

Найважче в моїй роботі — зберігати баланс між потребами бізнесу та потребами людей. Бо передусім HR-фахівець представляє інтереси компанії, тож важливо приймати рішення на користь бізнесу, хоча внутрішньо тебе може «тягнути» до фахівця. Часто буває і навпаки. Тож завжди треба метчити між собою потреби одних та других.

Project Manager

ChatGPT: 

Project Manager займається керуванням проєктами від початку до кінця, включаючи планування, виконання, контроль та завершення проєкту. Він забезпечує виконання задач відповідно до зазначених термінів, бюджету та якості, а також спілкується з командою проєкту, стейкхолдерами та клієнтами..

У процесі планування проєкту Project Manager зазвичай визначає список задач, які потрібно виконати для досягнення мети проекту, визначає терміни виконання. Project Manager може формувати від кількох до десятків задач на день для різних учасників команди.

Найкраще в роботі Project Manager — це можливість керувати проєктами, визначати їхню мету, обсяг робіт та управляти ресурсами з метою досягнення успіху. Найважче в роботі такого фахівця — це управління людським фактором, тобто координація роботи з різними людьми з різними характерами та мотивацією, управління конфліктами, розв’язання проблем та ризиків.

Сергій Контуш, Project Manager у Boosta:

Я роблю так, щоб все працювало, як слід — на мені підтримка та розвиток проєктів, комунікація з внутрішніми замовниками, робота з командою, акаунтинг спринтів, ризик-менеджмент, робота з пріоритетами, контроль якості виконання та дедлайнів.

У нас в Boosta так побудована система, що таски формує внутрішній замовник. Я ж допомагаю підготувати їх для оцінки командою. А якщо створюю їх сам, то це, зазвичай, техборг (виявлені баги або пропозиції для покращення) або таски на сисадмінів. Важко сказати кількість, але зазвичай це від 2 до 5 на день. У Boosta я працюю вже понад 3 роки. До пандемії працював з офісу, а тепер звик до роботи вдома. Робочий день я починаю десь о 9:00, інколи можу й пізніше, бо в Boosta гнучкий графік.

Упродовж дня я можу мати від 2 до 7 мітингів. Але найбільший заряд енергії отримую від дейліків — щоденних мітингів з командою. Це завжди дуже позитивні зустрічі, які до того ж дають мені розуміння та відчуття контролю ситуації.

Як стати частиною команди Boosta?

ChatGPT: 

Ознайомтеся з вакансіями, які наразі є в компанії Boosta. Ви можете знайти їх на офіційному сайті компанії, а також на різних сайтах з працевлаштування.

  1. Надішліть своє резюме та супровідний лист на електронну пошту, яку можна знайти на їхньому сайті;
  2. Якщо ваше резюме відповідатиме вимогам вакансії, вам буде запропоновано пройти  співбесіду та інші етапи відбору. Під час співбесіди детально розповідайте про свої навички, досвід та мотивацію працювати в Boosta;
  3. Після підписання угоди вам стане доступним багатий внутрішній ресурс компанії, який надають фахівцям задля отримання нових знань та освоєнні інструментів, що необхідні для розвитку кар’єри.

Вам може бути корисно дослідити проєкти, що розробляє компанія та її підхід до роботи, щоб мати краще розуміння профілю роботи та сприйняття команди, до якої ви хочете приєднатися.

Поліна Кучковська, HRD у Boosta: 

Ми шукаємо драйвових, вмотивованих та орієнтованих на результат спеціалістів, які не бояться нових викликів та швидких змін. Подати свою кандидатуру ви можете, відгукнувшись на одну з відкритих позицій. Шукайте вакансії на нашому корпоративному сайті та стандартних платформах для пошуку роботи dou.ua, Djinni, robota.ua тощо. Успішне проходження відбору залежить лише від вас, ваших hard та soft skills і метчу з Boosta. 

Але класичний відгук на відкриту позицію — не єдиний варіант. Ми цінуємо класних фахівців і маємо кейси, коли позиція відкривалася спеціально під спеціаліста, з яким ми познайомилися. Тож не соромтеся поділитися своїм досвідом, надіславши резюме на [email protected], навіть якщо зараз ви не бачите релевантної для себе позиції. Ми маємо окремий чат hiring-менеджерів, куди направляємо подібні відгуки. А тому ймовірність, що когось зацікавить ваша кандидатура, точно існує!

Також до нас можна потрапити керівником нового продукту, прийшовши з ідеєю та запускаючи проєкт у рамках компанії з нуля. Окрім того, існує можливість стати частиною Boosta вже з готовим продуктом та командою, залучивши інвестиції від нашого інвестиційного фонду Burner. 

Тож обирайте свій варіант і let’s do great things together! 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук