Цього року українська компанія Uklon, відзначає своє 13-річчя. Проєкт, що розпочинався як вкладка на сайті, доріс до мегапопулярного додатка з 4 мільйонами замовлень на місяць. До дня народження Uklon редакція AIN.UA зібрала 13 цікавих фактів про цю компанію, які ви могли не знати.
- Uklon започаткували, як side project в IT-компанії Evos, яка займалась розробкою програмного забезпечення для таксі.
Цей проєкт був заснований як відповідь на біль багатьох на той час користувачів – виклик авто телефоном. Сервіс Uklon розпочав роботу 25 березня 2010 року. Назва компанії є скороченням від Ukraine online – інтернет-порталу, на якому того ж дня було зроблено перше замовлення машини.
Uklon започаткували 4 кофаундери: Дмитро Дубровський був генеральним директором, Вікторія Дубровська займалася фінансами, Сергій Смусь відповідав за продажі. Розробкою продукту Uklon займався випускник Києво-Могилянської академії, 21-річний математик, Віталій Дятленко.
«Віталій Дятленко був першим, хто почав займатися розробкою з маленькою командою. До 2015 року до неї входили до 10 людей, а після команда виросла швидкими темпами до 100+», – Сергій Смусь.
Зараз Uklon – це 500+ експертів, понад 170 з яких в IT-дивізіоні. В портфелі компанії 11 інноваційних продуктів, які побудовані на базі мікросервісної архітектури з використанням хмарних обчислень. До речі, Uklon має свій R&D-відділ, свій картографічний сервіс та використовує штучний інтелект.
- Uklon став першим в Україні сервісом замовлення таксі, який дав можливість викликати авто з мобільного додатку.
У 2010 із допомогою java Uklon вже був на мобільних, з 2011 почав з’являтись у смартфонах. У 2012 з’явився на Android. І тільки у 2013 — на iOS. До речі, американський Uber зʼявився всього на рік раніше — у 2009 році.
- У 2014 році Uklon став партнером фонду «Повернись живим».
У 2016 році провели спільну соціальну акцію #WarTaxi. Користувачі сервісу могли замовити автомобіль через програму у вкладці WarTaxi та у такий спосіб допомогти українській армії.
Uklon задонатив фонду «Повернись живим» понад 15 500 000 гривень з 2014 року. У 2022 році Uklon та фаундери передали 7,53 млн грн на потреби ЗСУ та інституційний розвиток фонду. Тоді ж стали партнерами Фонда Сергія Притули. Беруть участь у зборах – BlackBox, на Байрактари тощо.
- У 2016 році сервіс отримав безготівковий розрахунок. Тоді ж почав використовувати ШІ для формування ціни динамічного попиту.
«Сьогодні для прогнозування того, скільки та в якому районі міста виникне запитів на поїздки, сервіс Uklon використовує AI-алгоритми. Вони враховують історичні дані у геочасовому розрізі, прогноз погоди, загальну динаміку поведінки пасажирів за останні 5, 10, 15 хвилин. І на основі цих даних алгоритми прогнозують кількість замовлень на найближчий час для кожного умовного району міста. І якщо, наприклад, зростає попит у конкретній локації — спрацьовує динамічний коефіцієнт, який допомагає залучити туди додаткових водіїв», – Володимир Андрієнко, Head of R&D в Uklon.
- 2017 року Uklon став першою компанією у Східній Європі, яка запровадила страхування життя пасажирів і водіїв сервісу від нещасного випадку.
Це спільна ініціатива компанії Uklon та страхової компанії «ARX Life». Uklon застрахували життя та здоров’я кожного пасажира на 50 000 гривень на час усієї поїздки. У 2018 році страхування пасажирів збільшилось вдвічі — до 100 000 гривень. Зараз життя та здоров’я людей під час поїздки застраховано на суму до 1 млн грн.
- У 2018 Uklon повністю оновився: змінилась система рейтингів та покращились карти, алгоритми подачі авто, а також відбувся ребрендинг.
«Зараз Uklon — це 11 IT-продуктів, які доповнюють один одного і містять все – від власного картографічного сервісу до антифрод-систем (для захисту від шахрайства — ред.), побудованих на базі новітніх технологій, що дозволяють надавати якісний і безпечний сервіс 24/7», – говорить Віталій Дятленко, кофаундер та CTO продуктової IT-компанії Uklon.
- Зараз онлайн-сервіс Uklon вже працює у 27 містах по всій країні. Та має на меті покрити інші населені пункти із населенням понад 200 000 людей.
«Під час війни Uklon відкрився в Камʼянці-Подільському та ще в ряді міст до 200 000, — розповідає Сергій Смусь, операційний директор Uklon. — Працювати в містах до 100 000 населення нерентабельно. Окупність дуже довга. Місто маленьке, можна всюди дійти пішки, тому кількість замовлень на одного користувача набагато менша, ніж у великих містах. Ну й економічна ситуація там інша — люди не так часто користуються онлайн-сервісом, бо не хочуть витрачати гроші, але ми дивимось на окремі міста, вивчаємо їх».
Сервіс Uklon не зупиняв свою роботу в містах ні на мить і продовжував надавати послуги навіть у Маріуполі та Херсоні, доки це було можливо. Як тільки Херсон деокупували Uklon відновив свою роботу.
- У 2019 році стає доступна оплата замовлення із допомогою Google Pay та Apple Pay. З’являються чайові для водіїв. А ще інтелектуальна система оцінює ризики фінансових транзакцій в реальному часі.
«На початку повномасштабної війни ми перенесли всі наші дані в хмарне середовище AWS. Хмара – класна річ, проте в невмілих руках може бути достатньо дорогим рішенням. Проте, функціональність постійно розвивається, зʼявляються рішення, які допомагають за менших витрат, отримати кращий результат для споживачів», – Віталій Дятленко, кофаундер та СТО Uklon.
- У 2020 році Uklon запустив послугу «Доставка».
«Ми зібрали 30-40 відсотків команди. І почалась затяжна зона турбулентності. Тоді ми зробили правильне рішення — зберегти цю вже зібрану частину команди, інвестували в неї. Зараз це мінікомпанія всередині компанії, стартап-підхід. На 2023 рік у нас дуже амбітна ціль: ми хочемо нав’язати конкурентну боротьбу та зайняти суттєву долю ринку в останній милі доставки», – розповідає Сергій Гришков, CPO Uklon.
- Зараз через Uklon здійснюють понад 4 млн поїздок на місяць — це якби кожен мешканець Києва замовив авто. За 2022 рік українці разом із Uklon проїхали 485 млн кілометрів, це 20 335 576 годин в дорозі.
«До війни середній чек в Києві становив 145 гривень, зараз – 160 гривень. По Україні було 123 гривні, стало 126 гривень. На ринок передусім впливає ситуація на фронті. Якби не ЗСУ, якби в Києві залишалася напруга, ми б не дійшли до цих показників. Вони не такі класні, як ми очікували, бо у 2021 році зростали високими темпами, але могло бути ще гірше», – Сергій Смусь.
- У 2022 році Uklon запустив Growth-напрямок — сервісний підрозділ, який займається покращенням Rider App.
«У процесі роботи Growth Team ми знаходимо проблеми користувачів з роботою сервісу та слабкі місця продукту, оцінюємо значимість цієї проблеми для бізнесу. На основі цих проблем ми генеруємо гіпотези — продуктові рішення для покращення досвіду користувача з продуктом, та відповідно бізнес-метрик. Далі розробляємо ці рішення та тестуємо. Гіпотези що підтвердились, імплементуються в основний продукт. Такий безперервний процес покращення продукту робить сервіс для наших користувачів простішим, інтуїтивним, легшим, кориснішим», – розповіла Аліса Аверіна, Growth lead.
- На початку повномасштабної війни Uklon запустив власний волонтерський проєкт «Волонтер» — ініціатива, яка допомагає забезпечити логістику для благодійних фондів, ЗСУ, працівників критичних підприємств тощо.
Ініціатива «Волонтер» коштувала понад 15.5 млн грн, з яких 2 млн було покрито за рахунок донатів від користувачів.
Сергій Смусь розповів, як це було: «Вже 28 лютого ми зібрали «на колінці» MVP нашого проєкту «Волонтер». Спочатку все відбувалось у режимі чату в Slack: там закріпляли дописи про допомогу, координувались, визначали, хто і куди їде. Згодом ми побачили потребу розвивати продукт, додати його в SuperApp, автоматизувати всі тікети і процеси, пов’язані з задачами проєкту. На сьогодні йдеться про тисячі кілометрів і тисячі поїздок, тонни доставлених продуктів та іншої «гуманітарки». Наразі проєкт більше зосереджений на допомозі внутрішньо переміщеним особам, але він продовжує свою роботу».
Крім цього, в додатку Uklon можна задонатити кошти на підтримку різних ініціатив. Від ідеї до реалізації цієї функції пройшло всього 2 тижні!
Зараз Uklon та БФ Dignitas збирають гроші на масштабну програму закупівлі ударних дронів для фронту – «Люті Пташки». Це будуть понад 1000 ударних FPV-дронів українського виробництва. Ціль — 30 000 000 гривень.
«Ці «пташки» зможуть залетіти у бліндаж, знищити авто окупантів. Крім того, системна робота таких дронів захищає в середньому один-два взводи та рятує життя і здоров’я півсотні людей. Такі дрони — для одноразового використання і завжди є критично необхідними на фронті. Тож наш збір — це початок інвестування у серійне виробництво українських дронів. Нам важливо бути одним із тих, хто підтримує та розвиває галузь безпілотних технологій в Україні», — розповів Дмитро Дубровський, співзасновник та CEO Uklon.
Долучитися до закупівлі дронів українського виробництва можеш і ти. Зробити внесок також можна за реквізитами:
Серед тих, хто зробить внесок понад 300 грн, Dignitas та Uklon розіграють круті пам’ятні подарунки з автографом головнокомандувача ЗСУ Валерія Залужного.
- Uklon запустив клас «Евакуація» в перші дні повномасштабної війни, оскільки була велика потреба на міжміські поїздки. Потім вже його перейменували у «Міжміст». До речі, назву класу обирали всією компанією голосуванням в Slack!
«Ми придивились до потреб клієнтів і побачили, що їм бракує функції поїздок на великі відстані. Попри ціну, людям треба було терміново переїжджати з Києва до Ужгорода чи, скажімо, Львова. Наша платформа це підтримувала, але замовляти такі поїздки було незручно. Тож ми створили проєкт «Евакуація», який давав змогу замовити авто для поїздок на великі відстані між містами. Нині потреби в цьому продукті у тому вигляді, що був на етапі його запуску, немає, тож ми трансформували його у «Міжміст», – Віталій Дятленко, CTO Uklon.