Як повідомляє AIN.UA, з 1 квітня 2023 року набув чинності наказ Мінфіна, що змінив реквізит «Призначення платежу» в платіжках підприємців, які сплачують податки. Видання пояснило, чому поки що краще робити так, як раніше. AIN.Business вибрав головне.

Що змінилося

Як повідомляєтья, наказ Мінфіну вводить новий формат для реквізиту «Призначення платежу». Зокрема, з нього прибрали податковий номер. Тепер, пояснюють бухгалтери, цей реквізит, приміром, за єдиний податок 1 кварталу 2023 року виглядатиме так:

*;101;єдиний податок за 1 квартал 2023

Що робити

Одночасно, бухгалтери радять поки заповнювати платіжки по-старому, бо податкова ймовірно ще не впровадила новий формат. І коли це відбудеться, невідомо.

Таким чином, платежі, сплачені за новим форматом, можуть загубитися. З цією думкою погоджується і податковий консультант Тетяна Черньонок, автор Telegram-каналу «Твій бухгалтер»:

«Якщо зараз вказати призначення за новим форматом, платіж і справді може загубитися, бо 99,9% що податкова система не налаштована. І якщо при оновленнях кабінету чи змінах рахунків бувають затримки в рознесені оплат податків, то що говорити про таку зміну, коли з призначення прибирають РНОКПП».

Для нової форми діє перехідний період до 1 липня 2023 року. До цього моменту поле «Призначення платежу» радиться заповнювати за старим зразком, як це робили і раніше. 

Якщо все ж таки сталося так, що платник податку вказав реквізит по-новому, і платіж не відображається у електронному кабінеті платника податку від податкової, потрібно:

  • знайти квитанцію за платіж;
  • у електронному кабінеті податкової, у розділі «Листування з ДПС» написати заяву з проханням знайти платіж, прикріпити до неї квитанцію, підписати листа своїм електронним підписом та відправити;
  • податкова матиме знайти платіж за реквізитами, після чого він відображатиметься у кабінеті платника.

AIN.UA також додав, що цей алгоритм діє для будь-яких випадків, коли платник провів платіж вчасно, і банк його перерахував, але у кабінеті податкової платіж не відображається.