У Вашингтоні 26 квітня 2023 року відкрився перший ресторан української кухні Ruta. Шеф-кухарем та співзасновником ресторану став українець Дмитро Марценюк, який до цього 12 років працював у ресторані традиційної української кухні Veselka.

Журналістка AIN.Business поспілкувався з Дмитром про відкриття його закладу української кухні у Вашингтоні, чому він обрав саме це місто, яка концепцію закладу і на яку аудиторію він розрахований.

Амбасадор української кухні в США

Дмитро Марценюк приїхав у США у 2009 році, щоб підтягнути знання англійської мови. До цього моменту він ніяк не був пов’язаний із кухнею, ресторанами та кулінарією. Проте у США його першим місцем праці стала саме робота на кухні у таборі. Зараз можна сказати, що це була доленосна подія, яка повністю перевернула його життя. Йому дуже сподобалося працювати на кухні, тому після закінчення роботи в таборі, Дмитро поїхав до Нью-Йорка і почав шукати роботу в ресторані.

Наприкінці 2009 року він відвідав українське село в Нью-Йорку і потрапив у легендарний ресторан української кухні Veselka. Вакансій вільних не було, але власник побачив у Дмитрі потенціал і взяв працювати.

Так почалася його кар’єра у кулінарії. За час роботи у ресторані Veselka, зокрема як і шеф-кухар, Дмитро познайомився з дипломатами, політиками та журналістами. Після цього розпочалася його співпраця з Міністерством внутрішніх справ України. Дмитра взяли до клубу шеф-дипломатів при МЗС, і він став амбасадором української кухні в США, а згодом й амбасадором борщу.

Зображення в матеріалі: Дмитро Марценюк.

Перший український ресторан у Вашингтоні

Попри те, що у Вашингтоні велика українська та східноєвропейська громади, у місті не було жодного українського ресторану. Тому Дмитро вирішив відкрити свій заклад саме тут. Цю ідею дуже вітали у Конгресі та серед інвесторів, які люблять Україну, деякі з них згодом і вклали гроші у відкриття закладу.

Концепція ресторану Ruta — модернізовані українські страви у стилі високої кухні.

Дмитро зізнається, що за рік роботи над рестораном у них назбиралося близько 100 страв, які хотілося додати в меню. Тому йому і його команді потрібно було дуже добре попрацювати, щоб обрати зі 100 позицій найкращі. Далі вони працювали над кожною обраною стравою окремо, щоб зробити меню ексклюзивним, смачним і красивим. Також велику увагу вони приділили презентації страви та посуду.

У топ страв після двох тижнів роботи у тестовому режимі ввійшли:

  • борщ (у меню є кілька варіантів);
  • вареники;
  • котлета по-київськи;
  • банош;
  • деруни.

У меню також є голубці, овочевий салат, медовик тощо.

Знайти локацію було дуже важко, розповів AIN.Business засновник. У Вашингтоні є багато приміщень, які здаються в оренду, але дуже мало з них підходили для відкриття ресторану. Заклад Ruta невеликий, близько 200 кв.м., є 40 посадкових місць у приміщені та 30 на вулиці.

Зараз 70% відвідувачів ресторану Ruta — це українці. Але досвід Дмитра показує, що такі ресторани розраховані саме на американців і туристів. Тому що борщ, вареники чи деруни українці готують собі дома, і їм не потрібно ходити в ресторан, щоб з’їсти свою домашню їжу.

Такі страви більше цікавлять американців і туристів, бо це новий для них досвід.

Дмитро Марценюк зізнається, що має дуже багато планів на майбутнє. Але головне його завдання і мета — це відкривати українські ресторани там, де їх ще немає. Він поки не може сказати, чи це буде мережа ресторанів Ruta, чи якийсь інший формат, але це точно буде.