В соцмережах почали помічати, що в користувачів медичної інформаційної системи Helsi є записи до лікарів, яких вони ніколи не відвідували. Як написала Наталка Макогон, проблема досить масова, і їй і її чоловіку призначені обстеження, флюорографії, аналізи крові, яких вони не робили.

Як пояснили в Helsi, за такі записи відповідає Національна служба здоров’я України, а не сама система. В Національній службі здоров’я такі записи пояснюють простою помилкою лікарів. А в мережі жартують, що лікарі ставлять собі фейкові огляди пацієнтів, щоб просто піти пообідати, або щоб виконати «план по пацієнтах».

Приклади фейкових оглядів. Джерела: Наталка Макогон, Andriy Lychkovakha
  • Судячи з коментарів в соцмережах, проблема системна. Про фейкові записи повідомляють вже десятки користувачів. Найгірше, що є випадок внесення в систему додаткової вакцинації, а такі записи можуть коштувати пацієнту здоров’я.
  • Як повідомила Наталка Макогон, у її чоловіка з’явилися фейкові записи про проходження відразу декількох різних лікарів та обстежень, включно з записом на флюорографію, аналіз крові, до травматолога та уролога.
  • «В реалії це означає, що пацієнт не може довіряти системі, для свого власного контролю ви не можете проглянути, яких лікарів проходили, бо половина може бути фейк і процедури фейк і все що лишається, це взяти зошит в клітинку і записувати ручкою», — резюмує Макогон.
Відповіді від Національної служби здоров’я та Helsi. Джерела: ua_philka, Ігор Соловей.
  • Як пояснили в Helsi, контроль коректності внесення даних до Єдиної державної системи охорони здоров’я, які є основою для оплати праці лікарів, відповідає Національна служба здоров’я України.
  • У відповіді на скаргу про фейкові записи, яку опублікував один з користувачів, представник Національної служби здоров’я пояснює такі випадки «невірною ідентифікацією» та «випадковістю». З лікарем нібито було проведено бесіду та взято письмове пояснення.
  • Проте, з огляду на кількість випадків, це не можу бути простою помилкою. Крім того, помилкова ідентифікація передбачає, що справді пацієнти, навпаки, не мають записів про лікарів, яких вони реально відвідували.
  • Користувачі в соцмережах зазначають, що «лікарі самі оформлюють візити, оскільки керівництво вимагає від них виконання «плану» по пацієнтам. Це повна маячня, яка тягнеться ще з совкових часів, але тим не менш досі існує у державних/комунальних медзакладах».