Компанія Apple не з тих, хто розкриває свої плани наперед. Але всі певні, що вже цього літа на WWDC’2023 компанія представить як мінімум прототип чогось схожого на окуляри, а також якусь версію свого варіанту метавсесвіту. Аналітики стверджують, що Apple, можливо, вперше піде на ризикований крок і покаже надзвичайно сирий продукт. Якщо наважиться. Ось що відомо на цей момент.

У червні 2023 року Apple традиційно проведе конференцію для розробників WWDC. Серед новинок, які там покажуть, інсайдери очікують чи то окуляри доповненої реальності, чи повноцінний шолом змішаної реальності. Розробка вже кілька років у роботі, витрачено мільярди доларів. На додачу, Apple може показати і свою версію метавсесвіту, яку створять якраз під новий гаджет. 

Але є проблема: компанія має не просто показати метавсесвіт, він має бути крутим, щоб захопити користувачів. Як це часто бувало з продуктами компанії, яка раніше вже кілька разів зуміла перевернути ринок. Так сталось з iPod, згодом з iPhone, далі Apple Watch та AirPods — всі ці продукти стали лідерами у своїх нішах, компанія заробляла чи заробляє на них сотні мільярдів і саме завдяки ним коштує більше $2 трлн. 

Окуляри та метавсесвіт — свого роду новий iPhone для Apple. Щоб все спрацювало, компанія мусить показати щось радикально нове, щоб користувачі витрачали свої кошти і користувались новинкою. Досвід конкурентів демонструє, що все буде не так просто. 

  • Microsoft чимало інвестувала в HoloLens і продукт наче дійсно вийшов непоганим, та все ж не став масовим. Сьогодні про його розвиток ми взагалі не чуємо. 
  • Цукерберг навіть змінив назву компанії на Meta, щоб будувати метавсесвіт. Але поки його інвестиції не дали бажаного результату, акціонери просять не витрачати на це значні кошти. І хоча компанія продала вже близько 20 млн моделей Quest, Meta активно працює над зменшенням вартості таких хедсетів і стагнує у наборі користувачів до свого проекту Horizon. А в медіа раз за разом зʼявляються матеріали про те, що метавсесвіт Цукерберга помирає.
  • Третій факт — AI. Виглядає, наче всі одночасно кинулись в сторону штучного інтелекту. Всі, окрім Apple, яка й далі будує свій проект. 

Причому, певності, що проект метавсесвіту спрацює — немає. Про це пишуть інсайдери, знайомі з ситуацією всередині компанії. Почнемо з того, що у розробці як ми зазначили вище є два продукти:

  • Apple Glasses — щось типу Google Glasses, окуляри доповненої реальності. Маленький гаджет, для повсякденного використання. 
  • Reality Pro або ж Reality One — повноцінний шолом змішаної реальності, з зовнішнім блоком живлення і тд.

Частині команди Apple другий варіант взагалі не подобається і як стверджує Марк Гурман з Bloomberg, деякі топ-менеджери компанії намагаються дистанціюватись від Reality Pro. Розробка виглядає сирою і більше скидається на якийсь науковий проект ніж на щось, що можна продавати. Apple Glasses же варіант практично не розвивали, оскільки всі ресурси кинули на Reality Pro.

Інше питання — ціна. Поки називають вилку цін від $1500 до $3000 за пристрій. Це чимало, якщо компанія планує продавати їх десятками мільйонів. Очікується, що у випадку анонсу цього року, Apple продасть до 500 тисяч одиниць до кінця 2023-го, ще 3-4 млн — 2024-го. Це у випадку позитивного сценарію, якщо людям сподобається той віртуальний світ, який Apple створить. Компанія завжди працює у тісній звʼязці з іншими компаніями та розробниками, щоб надати своїм користувачам побільше досвіду, але скептики не певні, що ідея спрацює цього разу: можливо досвід Meta та Цукерберга якраз і показав, що реальний світ ще не готовий переходити у віртуальний. Але ніхто не відкидає і того, що Apple просто потрібно зробити «крутий» метавсесвіт. І тоді все вийде. 

Підсумовуючи, ЗМІ пишуть, що серед керівництва Apple є розуміння: потрібно будувати новий продукт для пост-ери смартфонів. І для команди Apple це метавсесвіт, тоді як для Microsoft зараз, виглядає, що це АІ. У кожного своя ставка, промах коштуватиме дорого. Так, колись Microsoft пропустила еру смартфонів і так і не змогла завоювати там позиції. Apple же заробила на цьому сотні мільярдів. І не хоче пропустити наступний хіт.