TAK Agency розробили проєкт «ДоНація» спільно з Українським Католицьким Університетом

12 червня, 2023, 16:01 162
TAK Agency розробили проєкт «ДоНація» спільно з Українським Католицьким Університетом

Проєкт має дуже простий і зрозумілий сенс. Його мета вже цього року зібрати кошти для оплати навчання десяти талановитих студентів в УКУ. На наступні роки цілі ще більші. Як створювався проєкт, яка стратегія була обрана, хто такі провідники суспільства і чому вони попали на Reddot – про це все дізнались в команди агенції.

«Нещодавно я прочитав в книзі Тімоті Снайдера, що кожен свідомий член суспільства має фундувати якийсь засіб масової інформації, якщо не хоче опинитися в тоталітарній системі правління. Тоді я подумав, а в що ми можемо інвестувати, щоб отримати сталий розвиток для країни, і моя відповідь – інвестувати в освіту», — Андрій Рождественський, PhD, викладач Бізнес-школи УКУ (LvBS), виконавчий директор Центру Лідерства УКУ, бізнес-консультант, благодійник проєкту «ДоНація».

В чому суть проєкту?

Погляньмо на людей, які стали визначними в нашій історії. Чи не хотілось би нам бути дотичними до їхнього формування? Розуміти, що в їхній величі є й наша заслуга? Безперечно – так. А якщо ми скажемо, що така можливість існує?

Український католицький університет є саме тим місцем, що формує майбутніх провідників нації. Кожен студент здобуває тут знання, а головне цінності, які для цього потрібні. Вартість навчання кожного студента частково або повністю покривається коштами меценатів. Ці стипендії не є фізичними коштами, що виділяються безпосередньо студенту, а власне оплатою за його навчання. Щороку в освітньому закладі опрацьовують сотні заявок на отримання стипендій. Через повномасштабну війну значна кількість сімей втратила частину доходів, що суттєво збільшило потребу в дофінансуванні. Університет зустрівся з розумінням того, що через фінансову неспроможність оплатити навчання велика кількість неймовірно талановитих людей не отримають того рівня освіти, на який заслуговують. 

Як створювався проєкт?

Для формування ідеї команда TAK Agency звернулась до головної місії УКУ – створювати провідників суспільства. Це відбувається не лише завдяки сучасній та ефективній освіті, але зокрема через середовище та цінності. Кожен такий випускник робить націю сильнішою. Тож цю думку й заклали в назву проєкту – «ДоНація». Назва об’єднує донацію як пожертву і шлях «до нації», тобто її створення. Ми показуємо, що коли робимо свою донацію для сьогоднішніх студентів, то таким чином створюємо майбутніх лідерів. Круто розуміти, що ось ця супервідома постать, як-от Андрей Шептицький чи Соломія Крушельницька, стала успішною, і ми доклались до її становлення.

«У нас в «TAK AGENCY» є два принципи. Ми працюємо над проєктом, якщо він економічно вигідний для клієнта і якщо ми сповідуємо однакові цінності. За пріоритетами віддаємо перевагу тим, які мають найбільший вплив на суспільство. Тож ми не могли пройти повз проєкт, ціллю якого є формування провідників і лідерів нації», – пояснює засновник та CEO брендингової агенції «ТАК AGENCY» Тарас Водяний

У чому полягала робота?

Над проєктом «ДоНація» команда «ТАК AGENCY» працювала декілька місяців. Створили все – від стратегії до назви та візуального образу. Ідея збирати кошти на навчання талановитої молоді існувала в УКУ давно. Проте основна комунікація була націлена на великих жертводавців. Також була програма щомісячної пожертви, де можна було підписатись на оплату невеликої суми. Утім, вона не досягла очікуваних результатів. Команда проаналізувала попередній досвід: що було не так і це слід змінити, а які плюси варто зберегти? 

Перше, що додали в програму – це зрозумілу мету. Адже чітко окресленої цілі не було. Кошти збирали просто на підтримку існування УКУ і хоч фактично вони приносили ту ж цінність, проте це не забезпечувало ефективної комунікації. Тепер люди донатять цільово на навчання десяти найкращих студентів (а кожного наступного року – нова ціль). Причому, були укладені обов’язкові критерії, за якими обирають кандидатів на отримання стипендії від благодійників «ДоНації». 

Умов три:

  • По-перше, академічна успішність та високі рейтингові бали. Адже майбутні провідники суспільства мають бути цілеспрямовані у своєму навчанні
  • По-друге, суспільна активність та ініціативність. Студенти уже мають втілювати власні проєкти й бути лідерами своїх середовищ.
  • По-третє, соціальна потреба. Тобто, йдеться про талановитих людей, які не можуть самотужки оплатити навчання. 

«Моральні цінності які закладають в середовищі УКУ – цементуються і консолідуються в певний принцип прийняття рішень, і це органічно створює вплив на суспільство. Ця інституція повстала від того, що хтось вирішив пожертвувати. Відчуття, що ти хоч якоюсь мірою долучаєшся до того що відбувається в цих стінах є дуже цінним, щоразу це наштовхує мене на думку – чому не більше. В нас в країні багато дітей які народжуються в сім’ях з обмеженими можливостями. Це честь і привілей бути частиною змін в чиємусь житті. Якщо ти можеш впливати на освіту – ти можеш впливати на життя своїх дітей, на свою країну», — Дмитро Васильченко, CEO ProSteer Group, благодійник проєкту «ДоНація».

Вся «сіль» – у дизайні 

Під час роботи над «ДоНацією» команда «ТАК AGENCY» провела дослідження серед спільноти УКУ – студентів та викладачів. Довідались, що студенти мріють бути такими, як видатні особистості нашої історії. Для кожного факультету такі авторитети свої. Цю ідею втілили в дизайні. Власне, він є візитівкою «TAK AGENCY». Тож айдентику «ДоНації» побудували на колажах з відомими українцями. Їх одягнули в ролі сучасних студентів УКУ. Серед них: Михайло Грушевський, Леся Українка, Андрей Шептицький, Соломія Крушельницька, Іван Пулюй та інші. 

Кольорова гама теж невипадкова – це брендові барви кожного з шести факультетів університету. Як символ спільноти, яка навчає і вірить, у колажах використали стрічки підтримки. Усі вони містять єдину фразу: «Кожна ДоНація формує велику людину». Це важливий слоган, адже твоя пожертва не просто допомагає зрости провіднику суспільства – задонативши, ти сам формуєшся як велика людина. 

Чому я маю зробити «ДоНацію»?

Коли користувач донатить 400 гривень, то фактично оплачує суму за один день навчання. Тобто, ви щомісяця фінансуєте мінімум один день навчання для одного студента. Що таке одна доба? Дослідження серед молоді УКУ показало: за цей час вони встигають прослухати мінімум три лекції від найкращих викладачів, постратегувати в уряді студентів та запропонувати фантастичний проєкт чи волонтерити.

«У такий спосіб ми хотіли показати, наскільки цей невеликий донат – 400 гривень – впливає на формування потенційного провідника суспільства. Адже інвестиція навіть в один день навчання може змінити майбутнє країни», – наголошує керівниця відділу дизайну в TAK Agency Олена Соріна.

TAK AGENCY вірить у «ДоНацію» і щоб розказати про нього світовій спільноті бере участь у The Red Dot Award. Це престижний міжнародний конкурс в галузі дизайну. Переможців оголосять цього місяця.

Читати більше