Стрімінговий сервіс Netflix у березні 2019 року представив перший сезон документального серіалу Drive to Survive. Це десять серій, які розповідають, як пройшов сезон Formula 1 у 2018 році. Проект став настільки успішним, що виходить і до тепер, а в Netflix почали запускати подібні історії і для інших спортивних дисциплін.
Drive to Survive
У 2017 році компанія Liberty Media отримала згоду на поглинання компанії Formula One, які й належала найпопулярніша у світі гонка — Formula 1. На той момент справи йшли так собі, проект втрачав популярність та глядачів. Менеджери Liberty Media взялись змінити ситуацію і практично одразу підписують ексклюзивний контракт з Netflix на зйомку десятисерійного серіалу про закулісся головного мотоспорту світу.
Ідея полягала в тому, щоб розширити аудиторію Formula 1 через кілька напрямів:
- зйомки закулісся, якого ніколи раніше не показували.
- пояснення, що таке перегони і як працює все у Formula 1.
- звісно ж, драматизм та інтригу протистояння — за це Netflix критикували найбільше, закидаючи режисерам створення фейкових баталій між гонщиками.
Ідея спрацювала. Практично з першого сезону Drive to Survive набрав велику аудіторію, фанати спорту з зацікавленням дивились на контент, до якого раніше не було доступу. Окрім того, будучи саме американською компанією Liberty Media досягнули основного — вони змогли зацікавити гонками саме американську аудиторія, яка у перший же рік після виходу документалки виросла на 30%.
Netflix — не єдиний проект, яким Liberty Media намагається зацікавити потенційну аудиторію. І тим не менше, це продукт, який краще всього працює над залученням нової аудиторії: серії короткі, їх небагато, вони детально пояснюють, що і як працює у цьому спорті. В США за останні 5 років аудиторія глядачів Formula 1, що слідкують за кожним етапом, виросло вдвічі і вперше в історії перетнуло позначку у 1 млн.
Netflix
Свою вигоду бачать і у Netflix. Намагаючись усіма можливими способами збільшувати кількість підписників, стрімінг вкладає кошти у десятки різних напрямків. Починаючи з корейського кіно і закінчуючи якраз спортом. Ставка на Drive to Survive зіграла: з моменту першого сезону та пʼятого сезону аудиторія глядачів, що вмикають документалку одразу після її виходу, зросла більш як удвічі.
Сам же проект хоч і отримує чимало критики, став чимось на кшталт частини гонок: про Netflix та серіал говорять пілоти, керівники команд, персонал і тд. Всі знають, що «Netflix поруч та записує». І якщо у першому сезоні частина команд відмовилась від участі у зйомках, то тепер участь беруть практично всі.
Свій успіх компанія Netflix взялась капіталізувати. Як пише The Verge, сьогодні стрімінг намагається перетворити буквально кожний спорт у аналог Drive to Survive. За останній рік зʼявилось ще чотири схожих за ідеєю продуктів:
- Full Swing — документалка про гольф, яка створенна разом з головним гольф-турніром світу PGA Tour.
- Break Point — документальний серіал про теніс, знятий Netflix у співпраці з головними тенісними асоціаціями.
- Tour de France — документалка про головну велогонку світу.
- Quarterback — нова документалка про американський футбол.
Всі проекти побудовані за схожим форматом: декілька серій, що розповідають про спорт та те, як він влаштований, а поруч з цим — драма. Наприклад, у випадку з Full Swing показується, як гравці у гольф готові продатись асоціаії LIV Golf з Саудівської Аравії за десятки мільйонів доларів.
Netflix не розкриває, наскільки популярним є шоу Drive to Survive та інші подібні проекти, але сама сфера спорту, як бачимо, є для платформи одним з способів отримати собі нову аудиторію. Для глядачів це можливість побачити історію не лише у вигляді біографії, як от серіал про Chicago Bulls чи Шумахера, а щось свіжіше: Drive to Survive — свого роду ретроспектива сезону, який от от закінчився, а не історія з 1984-го. І це працює.