«Хорошоп» провів опитування серед своїх клієнтів, щоб зʼясувати, якими CRM користується український e-commerce. Найбільш цікаві висновки:

  • доля російських CRM скоротилась з 44% до 5%, але ними бізнес все ще продовжує користуватись;
  • українські системи значно виросли, вже визначились лідери;
  • є багато нових систем, які приєднались до змагань в останній рік.

Топ-10 CRM-систем в Україні 2020/2023

Згідно дослідження 2020 року, топ-3 CRM за популярністю були SalesDrive, «Бітрікс24» і «1С». Ця трійка мала значний відрив від retailCRM, amoCRM, OneBox і AsterilCRM, які йшли далі.

Після повномасштабного вторгнення багато хто почав міграцію з «Бітрікс24», AmoCrm, RetailCRM та інших російських систем. Результати нового дослідження підтвердили, що доля російських CRM на українському ринку значно зменшилась.

Лідером опитування в 2023 році став SalesDrive — продукт майже вдвічі випередив KeyCRM, який посів друге місце за популярністю. Частка SalesDrive збільшилася з 17,7% до 38,3% порівняно з дослідженням 2020 року. У трійку також потрапив KeepinCRM.

Значну частку голосів отримали CRM, які використовуються у різних сегментах бізнесу та це вкотре підкреслює різноманіття пропозицій. Наприклад, опитані називали TradeEvo, PipeDrive, Perfectum, Odoo, Dilovod, Creatio. Деякі користувачі досі використовують російські CRM, але, порівняно з 2020 роком, вони отримали набагато менше голосів — лише 5,2%.

Цікаві факти

  • 83,7% опитаних використовують CRM;
  • 78% впроваджували CRM самостійно;
  • 62% опитаних зазначили, що у їх компанії з CRM працює до 5 користувачів, 21% — від 6 до 15 користувачів, 17% — більше 15 користувачів;
  • використання російських CRM зменшилось з 45,5% до 5,2% порівняно з 2020 роком;
  • 11,4% опитаних сказали, що планують змінювати CRM найближчим часом.