До початку повномасштабного вторгнення український блогер Дмитро Ромашко проводив стріми на платформі AliExpress. З лютого 2022 року Дмитро спробував розказувати підписникам про війну, за що його майже одразу забанили. Редакція AIN.UA поговорила із Дмитром та розповідає деталі цієї історії.

Чим займався до вторгнення

До початку вторгнення AliExpress надавав різні варіанти співпраці на платформі для контент-мейкерів у внутрішній соцмережі та мав бюджети на таку активність, як розповідає Дмитро. Це могли бути прямі трансляції блогерів з тестами товарів, офлайн-шоу, запрошені зірки, конкурси та розіграші для підписників. Але з 24 лютого 2022 року такі масштабні проекти припинили або заморозили.

До вторгнення Дмитро вів стріми на цій платформі протягом п’ятьох років, їздив тестити і показувати нові прем’єри із Китаю та Туреччини. Але коли після нападу росії змінив тему стріму — його маже одразу забанили.

Чому забанили

У перший тиждень вторгнення Дмитро запустив стріми з підвалу в Київській області, щоб показувати підписникам правду про війну. Його аудиторія до війни складалася із глядачів із України, США, Іспанії, але більше всього було росіян (загальна кількість підписників становила 268 000). На початку він сподівався якось достукатись до російської аудиторії, донести правду про війну. Але перший же його стрім з підвалу на цю тему забанили через 10 хвилин після початку, на 30 днів.

«Після деокупації області я провів кілька стрімів за старими контрактами українською і розірвав все що залишилось, бо більше не міг спілкуватись російською», — розповідає він.

Його забанив ШІ платформи, «за порушення правил контракту», який він підписував раніше з AliExpress, а офіційною причиною вказали пропаганду насильства.

«Декілька моїх друзів-підписніків мобілізувались в ЗСУ. Разом з аудиторією, що залишилась і моїми друзями ми допомагаємо хлопцям із екіпіруванням. Вчора купили новий тепловізор. І яка іронія — виробника ThermTec (Китай). Відновлювати акаунт на сьогодні мені не цікаво, враховуючи позицію Китаю», — говорить Дмитро.

AliExpress лишив йому можливість створювати промокоди для підписників, тож іноді блогер запускає такі коди:

Скріншот наданий спікером