Локація та приміщення для ресторану: на що зважати під час вибору

10 вересня, 2023, 11:06 202

Річ у тім, що успіх закладу ґрунтується якраз на тому, щоб обрати концепцію, яка буде найбільш ефективно працювати на цій конкретній локації. Або, навпаки, підібрати локацію під концепцію в вашій голові. Головне, щоб вони працювали разом.

Керуючий партнер ресторанної компанії «Restetika», президент Асоціації кулінарів України Андрій Магалецький поділився з виданням «Ресторатор» своїм баченням того, яким чином необхідно обирати локацію для закладів та як знайти perfect match між розміщенням та концепцією.

Критерії для локації

  • Має великий пішохідний або автомобільний трафік.
  • Знаходиться біля туристичних атракцій.
  • Знаходиться в новому перспективному (можливо, ревіталізованому) районі або біля бізнес-центру.
  • Знаходиться в місцях з платоспроможною аудиторією або в курортній зоні.

Потрібно одразу оцінити виторг у цьому приміщенні. А оренда не повинна перевищувати 10-15% від бізнес-моделі виторгу.

Питання, які варто поставити

  • Якою є наявна потужність електромереж?
  • Чи є жировий колодязь? Чи можете ви отримати Паспорт водного господарства під свій вид діяльності?
  • Чи існує можливість встановити літній майданчик?
  • Якщо до цього на цій локації були інші заклади громадського харчування та всі вони закрилися, якою була причина?
  • Яким чином нараховується орендна плата та комунальні платежі?
  • Чи є поруч з вами житловий фонд?
  • Чи відповідає будівля хоча б мінімальним нормам безпеки?

Інші важливі критерії

  • Оцінюючи приміщення, відразу думайте про те, скільки посадкових місць ви зможете розмістити.
  • Врахуйте сезонність: як змінюється попит гостей протягом року з огляду на вашу концепцію.
  • Подумайте про життєвий цикл закладу. Необхідно прорахувати бізнес-модель так, щоб заклад окупився в перші 2-3 роки своєї роботи.

Висновки

Обираючи приміщення:

  • оцініть інвестиції;
  • потенційну кількість гостей на день;
  • середній чек згідно з концепцією;
  • постійні та змінні витрати включно з орендою.

Також дайте собі відповідь що того, яких фінансових показників ви плануєте досягнути та чи це можливо на цій локації, в цьому просторі.

Сенс починати з вибору локації, а не концепції є тоді, коли є круте приміщення. В інших випадках спочатку варто розробити концепцію та потім під неї підбирати приміщення. Ви повинні чітко розуміти:

  • унікальну торговельну пропозицію;
  • продукт, який ви хочете створити;
  • потреби, які хочете задовольнити;
  • також потрібно відчувати тренди та мати пристрасть і сміливість до створення хайпових форматів.
Читати більше