У сучасному динамічному цифровому ландшафті ринок мобільних додатків продовжує процвітати, пропонуючи безпрецедентні можливості для інновацій та підприємництва. Незалежно від того, чи є ви початківцем, чи відомим бізнесом, який прагне розширити свою цифрову присутність, процес створення виграшної ідеї мобільного застосунку може бути одночасно захоплюючим і складним.

Женя Акімов, маркетолог компанії з розробки мобільних додатків Devlight, дослідить мистецтво створення блискучої ідеї застосунку і розповість про дієві кроки, які допоможуть втілити ваше бачення в реальність. 

Щоб побудувати успішну компанію, вам потрібні 4 ключові елементи: чудова ідея, чудовий продукт, чудова команда та чудова реалізація. У будь-якому випадку завжди є ймовірність провалу вашого проєкту, тому що, як пощастить, гарантій успіху немає, незалежно від якості реалізації вашої ідеї. Тому формула кінцевого результату виглядає приблизно так:

Де удача – це випадкове число від нуля до десяти тисяч. Навіть якщо ви впораєтеся з усіма чотирма частинами, ви можете бути впевнені у своєму середньому успіху. Решта буде не менш жахливою, але захоплюючою подорожжю випадковостей. Почнімо з того, що залежить від нас — як придумати ідею додатка, який сподобається людям.

Розуміння концепції

Визначення самого феномену ідеї є досить розмитим. Він включає розмір і темпи зростання ринку, стратегію зростання компанії, оборонну стратегію тощо. Оцінюючи ідеї, потрібно думати про все, а не лише про продукт. Якщо все піде добре, ви працюватимете над цим проєктом ще 10 років, тож заздалегідь подумати про ціннісну пропозицію вашого застосунку не завадить.

Сформулюйте суть вашої ідеї застосунку, яку ви можете розвивати далі. Проте пам’ятайте, що унікальних ідей практично не існує. Ваша ідея має бути достатньо хорошою, щоб побудувати стійкий бізнес, а не єдиною у своєму роді. Дочекайтеся моменту, коли ви будете готові взятися за роботу над певною, навіть не новою, концепцією, а потім запускайте свою компанію.

Спосіб отримати ідеї для додатків — це не намагатися придумати ідеї для додатків. Хороший підхід до формування ідей для вашого проєкту – розв’язання проблеми, а точніше прагнення розв’язання власної проблеми (наявність якої підтверджується і в багатьох інших людей). Для компанії Airbnb, наприклад, це неможливість Брайана Ческі платити за житло в той час, як він мав вільну пару кімнат. 

Такий підхід можна використовувати для відбору ідей для подальшої реалізації. Якщо у вас є кілька сфер, які вас надихають одночасно, працюйте над тією, яка займає вашу думку більшу частину часу (включаючи неробоче життя).

Чому зараз?

Питання «Чому зараз?» пояснює необхідність роботи з певними ідеями в обраний період часу. Відповідь полягає в тому, щоб зрозуміти, чому все це неможливо було зробити, наприклад, кілька років тому або навпаки — через кілька років з поточного моменту.

Обов‘язково розгляньте думки ваших клієнтів. Для цього ви можете зануритися в їх робоче середовище, якщо є така можливість, або просто спробувати отримати від них якомога більше інформації, спілкуючись кілька разів протягом дня.

Ви завжди повинні мати можливість якомога легше донести свою ідею до інших. Якщо вам потрібно більше ніж одне речення, щоб пояснити, що ви робите, це ознака того, що ваш бізнес занадто складний. Це може бути неочевидним, на перший погляд, але передати своє бачення за допомогою мінімальної кількості слів є ключовим.

Знайте свою місію

Успішні компанії завжди фокусуються на своїй місії. Для ефективної роботи будь-якої команди потрібна значна концентрація зусиль. Пам’ятаючи про важливу місію, команда краще зосереджується та відчуває причетність.

Залучення зовнішньої підтримки є ще однією перевагою висування ідей, побудованих навколо певної місії. Набагато легше отримати підтримку, коли працюєш над складним і дуже важливим проектом, а не просто чимось похідним. Візьміть за основу щось фундаментальне.

Похідні проекти, які копіюють існуючий бізнес, не вносячи жодних інновацій, нецікаві людям з емоційної точки зору. На жаль, такі компанії не можуть мотивувати проєктну команду до повної віддачі.

Надихайтеся своєю аудиторією

Багато власників бізнесу роблять помилку, розробляючи продукт, який їм особисто подобається, і лише потім переходять до пошуку аудиторії для нього. Треба робити все навпаки. Проаналізуйте ринок, переконайтеся, що аудиторія шукає продукт, схожий на ваш, а потім розпочинайте розробку.

Слухайте людей, слідкуйте за потребами, що змінюються, і визначайте тенденції. Розуміючи попит, ви зможете надати відповідну пропозицію. Визначтеся, з якою метою учасник аудиторії буде встановлювати та використовувати мобільний додаток. Знайдіть завдання, які забезпечують досягнення цієї мети. 

Продумайте різні варіанти розвитку ринку

Зверніть увагу на ті ринкові ніші, які демонструють значний потенціал зростання в рамках наступного десятиліття. Більшість інвесторів сьогодні надто прискіпливо оцінюють розмір ринку і зовсім забувають про прогнозування його розвитку. Вони думають про розвиток окремих проєктів, але забувають про зростання ринку.

Істотною перевагою роботи з невеликою ринковою нішею є високий попит на розв’язання поточних проблем клієнтів. Люди часто готові використовувати абсолютно недосконалий продукт, маючи гарантію, що він буде оновлюватися з часом. Як придумати ідею програми, яка зробить революцію на світовому ринку? На жаль, створити ніші, які ще не сформовані одним продуктом, неможливо. Таким чином, вам потрібно буде переконатися в наявності та прогнозованому зростанні ринкової ніші, з якою ви плануєте працювати.

Важливі поради щодо мозкового штурму

Знайдіть проблему для вирішення за допомогою програми

Важливо, щоб ваш проєкт орієнтувався на користувачів і розв’язував проблеми, з якими інші подібні програми не можуть впоратися. Як придумати ідею програми, щоб усунути конкретну больову точку? Згадайте особистий досвід. В якій сфері ви впевнені? Це може бути ваше хобі (спорт, читання) або рутинна діяльність (батьківство, самомотивація) — винайдіть застосунок, який покращить цей аспект вашого життя. Впроваджуючи такий додаток, ви отримуєте значні шанси на успіх.

Удоскональте та адаптуйте існуючий мобільний додаток

Ви можете покращити ефективність існуючого проєкту або адаптувати його до нової аудиторії. Додатки для знайомств є гарним прикладом: вони були похідними від загальних сайтів, але тепер ви можете знайти застосунок для знайомств майже для будь-якої ніші.

Перегляньте App Store і Google Play

Якщо щось особливо популярне, то це хороший показник, на який варто звернути увагу. Пол Грем сказав: «Єдиний спосіб уникнути конкуренції — уникати хороших ідей». Досліджуйте різні програми та їхні огляди, щоб знати, куди спрямувати зусилля.

Слідкуйте за інвестиціями в технічні проекти

Існує думка, що якщо ви створите успішний додаток, то великі компанії «вкрадуть» вашу ідею і зроблять її кращою через більші фінансові можливості. Це зовсім не так. Насправді великі інвестиційні фонди відкриті до нових розробок і іноді всіляко підтримують окремих розробників і невеликі студії. Ви можете зв’язатися з ними зі своєю ідеєю застосунку або подивитися, які проєкти мають найбільше ринкових інвестицій.

Знайдіть галузь, у якій бракує останніх інновацій

Якщо ви подумаєте про те, що ви робите кожен день, ви зрозумієте, скільки проблем ще потрібно вирішити: парковка, продукти, хобі та навчання. У багатьох нішах все ще бракує якісних програм, які полегшили б життя людей. Подумайте, яке питання для вас найбільш актуальне. Ось і готова ідея застосунку.

Копіюйте чужі ідеї та локалізуйте їх для свого ринку

Багато цікавих програм є поєднанням двох абсолютно не пов’язаних між собою областей. Uber для продуктів — це Instacart. GetAround — це Airbnb для автомобілів. Тренуйтеся з’єднувати несполучне! 

Запитайте потенційних користувачів

Суть будь-якої ідеї полягає в тому, щоб створити проєкт, який обов’язково вразить аудиторію. Навіть якщо ідея не унікальна і програми з такою ідеєю вже є, завжди можна додати ще «родзинку». Орієнтуйтеся на користувачів, щоб зробити проєкт, який перевершить усіх конкурентів.

Витратьте час на мозковий штурм

Чому б вам не запропонувати своїй команді кілька мозкових штурмів, щоб цікаво та з користю провести час разом? Багато власників стартапів зізнаються, що вони отримали ідею стартапу під час вечірки чи світської зустрічі. Друзі можуть розповісти вам про свої щоденні проблеми, вирішення яких можна знайти в новому додатку. І знаєте, що у всьому цьому найкорисніше? У вас відразу буде декілька перших користувачів!

Перевірте ключові слова

Гугліть свою ідею та вивчайте пов’язані з нею теми. Як одна концепція веде до іншої. Ви також можете найняти спеціаліста з оптимізації пошукових систем або скористатися деякими безкоштовними інструментами, як-от Semrush або Ahrefs, для негайного аналізу ключових слів. Такі рекомендації можуть допомогти вам глибше заглибитися в нішу, якщо ви не впевнені щодо функцій програми чи цільової аудиторії. Навіть читання форумів стане в нагоді.

Відвідуйте зустрічі та хакатони

Спілкуйтеся зі своїми потенційними користувачами, відвідуючи їх природне середовище існування. Хакатони — це не лише місце для гіків — багато творчих людей беруть участь у них, щоб надихнутися та стежити за останніми технологічними трендами. Шукайте розв’язання своєї проблеми, поділившись нею зі спільнотою однодумців.

Визначте та визнайте погані ідеї

Проаналізуйте застосунки, якими ви користуєтеся або яких бракує щодня. Які їхні сильні та слабкі сторони? Чи помітили ви якісь незручності, які для вас дійсно нелогічні? Чи власники додатків приділяли увагу деталям, важливим для вас як користувача? Підсумуйте всі погані ідеї та особливості, які ви помітили, щоб знати, чого уникати у своєму проєкті.

Що буде далі після того, як з’явиться ідея застосунку? Як провести валідацію додатка? Які основні труднощі, з якими ви зіткнетеся, створюючи ідеї для програм?

Компанія Devlight вже понад 7 років створює застосунки світового рівня. Ми оцифровуємо бізнеси у всіх сучасних сферах економіки – 100+ проєктів та понад 35 мільйонів завантажень застосунків, які ми створили. Серед наших клієнтів: Vodafone, Нова Пошта, eldorado.ua, Fishka, DOC.UA, Novus, Portmone, Tailor Brands, VARUS, Епіцентр, BROCARD, «Укрнафта» та інші.

Озброївшись роками свого досвіду в галузі, ми створили посібник роботи з ідеями та пролили світло на найважливіші аспекти концептуалізації мобільного додатка, який не тільки задовольняє конкретні потреби, але й захоплює та залучає користувачів.

Переходьте за посиланням та дізнайтесь:

  • Як придумати ідею додатку.
  • 165+ B2B та B2C ідей для застосунків.
  • Основні труднощі, з якими ви зіткнетесь створюючи ідею додатка.
  • Як провести валідацію ідеї.
  • Як створити успішний мобільний застосунок у 9 кроків.