Консультації в корпоративного юриста: що таке Legal Assistance Day у Boosta

Якщо ви запитаєте власників бізнесів, у чому секрет успіху їхньої компанії, швидше за все, вони поділяться з вами різними думками та критеріями. Серед них можуть бути вдалий вибір ринку, унікальна торговельна пропозиція, сильний бренд, стратегічне планування тощо. Але є один критерій, який важливий абсолютно для кожного бізнесу, і це — команда. Кваліфіковані, мотивовані та залучені в процеси фахівці, які хочуть та вміють досягати класних результатів.

Саме тому компанії, які цінують своїх спеціалістів, намагаються створити для них класні умови праці та додаткові «плюшки». Одним із незвичних бенефітів у Boosta є ініціатива Legal Assistance Day. У межах цього проєкту кожен бустівець має можливість отримати індивідуальну консультацію з особистих юридичних питань від Head of Legal у Boosta — Арсена Бучковського.

Це унікальна для українського ринку ініціатива, що вже понад два роки демонструє свою ефективність та попит із боку фахівців ІТ-компанії. Як виникла та впроваджувалася ця ідея, що змінилося під час повномасштабної війни й у чому користь для всіх сторін — розповідає в блозі автор ініціативи Арсен Бучковський.

Про ідею Legal Assistance Day

Майже всім людям як мінімум кілька разів за своє життя доводиться звертатися до юристів. Купівля майна чи землі, отримання спадщини, створення компаній, оформлення шлюбних контрактів, оренда житла — лише маленький перелік можливих життєвих ситуацій. І коли над людиною нависають питання, досвіду та експертизи в яких вона не має, це займає її думки та робить менш сконцентрованою на робочих питаннях.

Тож я подумав, що періодична юридична допомога бустівцям — це win-win історія для обох сторін. Так і започаткувалася ініціатива Legal Assistance Day.

Перша спроба пройшла успішно й отримала гарний фідбек, тож ми запровадили її на регулярній основі. Тепер протягом певного періоду часу в спеціальній електронній формі я отримую запитання, готуюся — і в зазначений день виходжу на зв’язок у форматі відеозустрічей для відповідей чи онлайн-консультацій.

Найважливіше, що Legal Assistance Day — якраз про питання, які у звичайному режимі важко наважитися поставити юристу компанії.

До повномасштабної війни розподіл запитів від фахівців приблизно виглядав так:

  • 25 % — усе, що стосується нерухомості. Купівля, продаж, оформлення, оренда землі, квартири, будинків тощо;
  • 15 % — оподаткування;
  • 15 % — спадкування;
  • 15 % — юридичне життя в подружжі. Поділ майна, часткова власність тощо;
  • 30 % — решта запитань. Вони були дуже різними. Так, наприклад, мав кілька запитів щодо оформлення різних угод, кілька були про інвестування, але це — далеко не весь перелік.

Про вплив повномасштабного вторгнення на ініціативу

Legal Assistance Day був впроваджений у жовтні 2021 року, за кілька місяців до повномасштабного вторгнення. Неочікувано, але завдяки тому, що ця ініціатива була систематизована раніше, ми дуже швидко адаптувалися до допомоги людям у перші дні війни.

Уже був пропрацьований зрозумілий механізм, як ставити запитання, як проводити зустрічі, до кого звертатися. У результаті вже 26 лютого 2022 ми запустили Legal Assistance Week, який у результаті перетворився на Month, а потім майже на Year без перерв. Адже нашим пріоритетом була й залишається підтримка людей.

Проте після 24 лютого 2022 року щомісячні відеозустрічі стало важче проводити. Якщо раніше в мене було приблизно 5–6 питань і я міг спокійно їх опрацювати в один день та зі всіма поспілкуватися, то в якийсь момент зловив себе на тому, що питань уже 20–30. Відповідно, зібрати всіх в один день фізично та організаційно неможливо. Тож формат почав органічно змінюватися.

Зараз усе залежить від того, скільки питань надходить у систему. У деякі місяці це 5–6 питань, як і раніше, а в деякі буває і до 30 питань. Зараз я навіть роблю собі такий «контент-план», обробляю запити й поступово надсилаю готові письмові відповіді. Якщо виникають додаткові питання, ми продовжуємо листування. Якщо ж запит об’ємний чи має декілька етапів, робимо дзвінок, щоб усе узгодити. Тобто ініціатива стала більш гнучкою, її формат залежить від кількості запитів.

Які юридичні питання турбують людей зараз

Повномасштабна війна поставила перед нами питання, яких раніше в житті не було. Це однозначно додало мені не лише роботи, але й посилило відчуття, що я напряму допомагаю людям та компанії ефективно працювати в цей складний час.

Зараз 80 % запитів фахівців пов’язані з релокацією, мобілізацією, роботою з-за кордону, майном на окупованих територіях. Наприклад, була низка схожих питань про ведення ФОП та оподаткування в Польщі.

Я проаналізував попит, скомбінував усі запитання та провів зустріч одразу з декількома людьми. Але це — скоріше виняток із правила. Зазвичай я працюю з кожним індивідуально, бо це питання конфіденційності та приватного життя, а також можливість для людей бути більш відкритими.

Також я мав кейси з питань офіційного оформлення в далеких країнах. Наприклад в Аргентині, де немає таких більш-менш зрозумілих схем для українців, як у ЄС. Людині потрібно зрозуміти чіткий покроковий алгоритм — куди звертатися, що можна отримати, які зобов’язання вона має, як не втрапити до шахраїв. Або Швейцарія, де чотири офіційних мови, але серед них немає англійської, і людина губиться в цьому мовному розмаїтті. Тож інколи те, що англійською зайняло б у мене годину, потребує значно більше часу.

При цьому питання щодо договорів, успадкування чи нерухомості не зникли. Але вони стали значно складнішими, наприклад, як успадкувати майно на тимчасово окупованих територіях або як розірвати договір, що був укладений ще до вторгнення.

Про переваги Legal Assistance Day для всіх сторін

Як я вже зазначав вище, особливість цієї ініціативи в тому, що вона має свою користь для всіх залучених сторін.

Для Boosta це — додатковий корпоративний бонус для фахівців. З перших днів роботи людина розуміє, що компанія піклується про неї, зокрема про її якість життя поза робочими процесами, про моральний та емоційний стан. Це додає балів у лояльності до компанії. І це для нас наша важлива метрика і ключовий результат.

Для бустівців це — допомога тут і зараз. Це про більш швидке та кваліфіковане розв’язання проблем. Я часто отримую фідбек від людей про те, якою цінною є ця ініціатива.

Для мене, як людини і фахівця, це можливість познайомитися та налагодити комунікацію з великою кількістю колег. Адже Boosta — величезна компанія, знати всіх тут неможливо. Такий неофіційний формат дає змогу налагодити горизонтальні зв’язки, як наслідок — ефективніше комунікувати та швидше розв’язувати робочі питання. До того ж це допомагає мені тримати свій юридичний м’яз у формі, не зациклюватися на одному напрямку, а практикуватися у великій кількості різних тем.

Так, я витрачаю на підготовку до зустрічей свій особистий час, але для мене це Pro Bono-проєкт, який допомагає відчувати свій внесок у суспільство, у загальний добробут людей, які мене оточують.

Замість висновку

Найголовніше — для впровадження подібної практики компанія має розрахувати власні ресурси. Адже це потребує часу, фахівця чи фахівців у штаті, що мають різнобічну експертизу. Якщо в компанії є юристи, які працювали в консалтингу в різних сферах, буде легше. Ключове завдання — визначити людей, з якими це можна зробити, і налаштувати правильно процес.

Але я впевнений, що додаткова цінність, яку отримає компанія, не зрівняється з ресурсами, витраченими на ініціативу. Підвищення залученості команди, покращення ефективності роботи та атмосфери — ось на що реально впливає Legal Assistance Day.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук