Конкуренція у сфері e-commerce росте щодня: споживачі мають усе більший вибір, тож обирають компанію не тільки за якістю товару, але й за якістю користувацького досвіду. Щоб перетворити відвідувача сайту на лояльного клієнта, потрібно персоналізувати взаємодію з ним із першої секунди та отримати контактні дані для подальшої комунікації. Виконати всі ці завдання допомагають віджети для сайту.
У колонці для AIN.UA омніканальна CDP eSputnik розповідає, як ефективно використовувати ці функції і як українські компанії збільшують прибуток завдяки віджетам.
Для чого потрібні віджети
Найпоширеніший тип віджетів, який користувачі бачать в інтернет-магазинах, це форми підписки на розсилки. Насправді ж за допомогою цієї функціональності можна виконувати чимало маркетингових завдань.
Найголовніші можливості, які забезпечують віджети:
- Збільшення бази підписників. Окрім імейлів, можна збирати і номери телефону. Це дозволить запровадити омніканальний підхід і спілкуватися з користувачем у тому каналі, де йому зручно. Середній показник CR форм підписки — 3,8%, однак найефективніші можуть мати CR 23,6%.
- Залучення клієнтів за допомогою промопропозицій. Інформери — інтерактивний тип віджетів — допомагають сповіщати відвідувачів сайту про новини компанії, акції, спецпропозиції, залучати в соцмережі тощо. Статистика свідчить, що попапи зі спецпропозиціями мають CR 11,9%. Також можна збільшувати конверсії за допомогою рекомендацій товарів і тригерів про покинуті дії.
- Збір додаткових даних і зворотного зв’язку. Щоб перетворювати більше користувачів на клієнтів, потрібно знати, чого вони потребують і як оцінюють взаємодію з вашою компанією. Ефективний спосіб дізнатися про вподобання споживача — запитати в нього за допомогою форми опитування. Крім того, можна отримати додаткові дані для персоналізації комунікації — географічні, демографічні тощо.
Типи віджетів
Розглянемо основні типи віджетів, які часто використовує ecommerce-бізнес:
- Форма підписки — це must-have для будь-якої компанії, адже це найлегший спосіб зібрати контактні дані, аби залучити відвідувача до комунікації. Запитувати можна не тільки email, але й номер телефону. Це дозволить побудувати омніканальну систему, адже на додачу до імейлів можна буде спілкуватися з клієнтом через SMS та месенджери.
- Кнопка виклику — такий тип віджетів корисний, якщо ви хочете збільшити конверсію форм підписки, але водночас зменшити роздратування відвідувача сайту. Кнопка виклику дозволяє користувачу підписатися у той момент, коли йому зручно — вона не заважає переглядати сайт, але завжди у полі зору.
- Інформер — це інтерактивний віджет, за допомогою якого маркетолог може виконати чимало завдань. Наприклад, повідомити новини компанії, створити особливі офери для конкретної аудиторії, залучати в соцмережі чи застосунок.
- Опитування — такий віджет допоможе в стратегії персоналізації маркетингу. Опитування дозволяють збирати додаткові клієнтські дані, інформацію про вподобання та потреби. Наприклад, ви можете запитати відвідувача не тільки про стать і місце проживання, але й про улюблений бренд, аби надсилати спеціальні пропозиції. Це з більшою ймовірністю зацікавить потенційного покупця.
- Слайдер — ідеальний варіант для промопропозицій, адже на такому віджеті можна розмістити декілька елементів одного типу. Наприклад, створіть N слайдів із зображеннями різних продуктів з нової колекції, щоб ймовірніше зацікавити відвідувача.
- Вікове обмеження — віджет дозволяє блокувати контент сайту, поки відвідувач не підтвердив свій вік. Ця функціональність необхідна для представників деяких сфер бізнесу, товари чи послуги яких доступні тільки повнолітнім користувачам.
Як створити ефективний віджет для сайту
Що потрібно, аби створити віджет, який зацікавить відвідувача сайту і принесе користь компанії? Є декілька важливих пунктів:
- Дизайн. Ви можете підготувати кілька віджетів для сайту силами власних розробників, але на постійній основі ефективніше користуватися спеціальними сервісами. Вони пропонують конструктори, де легко створювати необхідні дизайни віджетів різних видів, тестувати попередній вигляд, налаштовувати адаптивність до мобільної версії тощо.
- Таргетування. Щоб віджет отримав якомога більшу конверсію, треба показувати його релевантній аудиторії. Це можна зробити на основі загальних налаштувань, наприклад, відображати для відвідувачів із певних країн чи міст. Однак чим влучнішим буде таргетування і пропозиція, тим більша ймовірність, що відвідувачі сайту відреагують на віджет. Наприклад, деякі платформи клієнтських даних, крім загальних правил відображення, дозволяють налаштувати показ для конкретних сегментів користувачів на основі їхньої поведінки, даних і вподобань.
- A/B-тестування. Перевірити гіпотези та дієвість різних віджетів дозволяють A/B-тести. Можна протестувати дизайни, СТА, показ різним сегментам аудиторії, різні типи самих віджетів тощо. Сервіси із вбудованою можливістю таких експериментів дозволяють детально аналізувати результати тестів.
- Аналітика. Коли компанія створила віджет з ідеальним дизайном, протестувала гіпотези, обрала релевантну аудиторію для показу, важливо ще й правильно оцінити конверсію віджета. Можна аналізувати кількість показів, кліків і підписок, однак не завжди ці показники свідчать про успіх чи провал кампанії. Альтернативний спосіб оцінити віджети — збирати інформацію про дохід від них. Так, деякі системи дозволяють налаштувати передачу даних про замовлення у систему і бачити кількість покупок, середній чек і загальний дохід від конкретного віджета.
Кейси українських компаній
Бізнеси різного типу використовують віджети для багатьох завдань: залучення в соцмережі та застосунок, привернення уваги до спецпропозицій, покращення клієнтського досвіду тощо. Розглянемо детальніше кейси українських клієнтів омніканальної CDP eSputnik.
Fishka
Програма лояльності Fishka має аудиторію понад 8,4 млн користувачів. Компанія взаємодіє зі своїми клієнтами за допомогою сайту і застосунку — там можна знайти пропозиції партнерів компанії, інтернет-магазинів Fishka Online тощо. Однак програма лояльності своїм пріоритетним каналом вважає мобільний застосунок, адже там зібрані усі можливості і для партнерів, і для клієнтів.
Щоб отримати більше користувачів, маркетологи Fishka створили інформер, який закликав відвідувачів сайту відкрити для себе більше пропозицій у мобільному застосунку. По кліку на віджет користувач опинявся на сторінці завантаження в Google Play чи App Store. У результаті інформер отримав CTR 12%, а 30% з них завантажили застосунок.
MustHave
Маркетологи українського бренду одягу MustHave хотіли вдосконалити взаємодію відвідувачів із сайтом. Для цього обрали інформери:
- У картках спідниць і джинсів, які представлені в кількох довжинах, додали віджети з інформацією про це та можливістю перейти на відповідну сторінку.
- Про умови акції, зміни в оплаті чи наявність певних товарів теж повідомляють за допомогою віджетів. Це дозволяє не перевантажувати сайт і збільшити ймовірність, що клієнт прочитає інформацію.
- На сторінках популярних категорій або категорій із високим Bounce Rate розмішують інформери з рекомендаціями товарів, що можуть зацікавити користувача.
- Для вагомих інфоприводів, як Чорна п’ятниця чи день народження бренду, створюють віджети з таймером зворотного відліку, аби зацікавити відвідувачів сайту.
Так, завдяки використанню віджетів бренд MustHave досяг зменшення Bounce Rate на 6,4%, кількість відвідувань сторінок збільшилася на 10,2%, а показник унікальних переглядів зріс на 12,6%.
Foxtrot
За допомогою віджетів компанія Foxtrot сповіщає своїх користувачів про акції та спеціальні пропозиції. Наприклад, щоб збільшити інтерес відвідувачів сайту до нічного розпродажу, маркетологи створили інформер, який заохочував скористатися промокодом. Особливість віджета в тому, що відображався він тільки під час дії спецпропозиції — з 18:00 до 9:00 наступного дня. Така тактика допомогла збільшити CTR у чотири рази.
Висновки
Віджети — це ефективний спосіб удосконалити маркетингову стратегію. Вони дозволяють:
- Налагодити комунікацію з відвідувачем сайту та покращити клієнтський досвід.
- Зібрати контактні дані та інформацію про вподобання й потреби людини.
- Робити релевантні пропозиції, залучати користувачів у соцмережі та в застосунок.
Ритейлери, fashion, знижкові сервіси та будь-які інші бізнеси можуть успішно використовувати віджети у своїй маркетинговій стратегії, про що свідчить досвід українського бізнесу. Так, програма лояльності Fishka направляє відвідувачів сайту в застосунок, бренд одягу MustHave покращує клієнтський досвід і водночас збільшує прибутки, ритейлер Foxtrot збільшує охоплення розпродажів.
Вдосконалюйте і свою маркетингову стратегію з віджетами, що дозволяють залучати користувачів, перетворювати їх на лояльних клієнтів і утримувати наявних.
Автори: Олексій Данченко, COO CDP eSputnik, та Ольга Дмитрук, редактор CDP eSputnik