Affiliate-маркетинг за недовгий період зарекомендував себе як ефективний та зрозумілий спосіб масштабувати бізнес, знайти нові ринки й клієнтів. Разом з фахівцями української engineering marketing компанії expla зʼясовуємо, кому якнайкраще підійде професія affiliate-менеджера, як у компанії побудовані процеси відбору, онбордингу та роботи і що потрібно для того, аби вже за 9 місяців досягати рекордних результатів.
Хто такий affiliate-менеджер і який бекграунд він може мати
Affiliate-маркетинг – один з методів просування та масштабування продуктів та сервісів. Розгляньмо на умовному простому прикладі: онлайн-магазин електроніки хоче отримати нових клієнтів та збільшити прибуток, звертається до агенції або партнерських мереж (наприклад, до Cpamatica Affiliate Network, проєкт powered by expla). Вони домовляються, що за кожну одиницю товару, продану з допомогою партнерської мережі, магазин заплатить комісію. Прикладів з різних сфер може бути безліч.
Також до партнерських мереж або агенцій звертаються афіліати – вебмайстри, власники сайтів та майданчиків, які пропонують свій трафік завдяки розміщенню у них реклами. Завдання affiliate-менеджера – встановлювати співпрацю з найбільш потенційними вебмайстрами, розбиратися в аспектах їхнього трафіку, та реалізовувати найвдаліший метч між продуктом рекламодавця та каналом залучення користувачів вебмайстра. У результаті гаджети продані, бізнес отримав прибуток, афіліат та агенція – винагороду, пропорційно до обсягів продажів.
Head of Cpamatica Affiliate Network у expla Єгор Галушко зазначає, що це відносно молода сфера, в яку чимало працівників переходять з інших напрямків.
«Хоча образ цієї професії в масовій культурі, можливо, дещо гіперболізований, і збоку це виглядає як потік нескінченного рок-н-рольного креативу. Звісно, тут завжди є місце творчому підходу, але передусім це технологічна сфера і це історія про аналітику, дані, цифри»,
– зазначає Єгор Галушко.
Робота affiliate-менеджера добре підійде людям з сейлз-бекграундом, біздев-спеціалістам, акаунт-менеджерам. Тобто, тим, хто займався бізнес-складовою продажів та вміють вибудовувати комунікації із зовнішніми партнерами, та домовлятись про тривалі відносини. Також тут важливо мати гарний рівень аналітичних навичок, адже співпраця будується на цифрах, маркетинговій аналітиці та конкретних показниках.
Як проходить відбір, навчання та онбординг новачків
Попередній досвід в sales – хороша конкурентна перевага потенційних кандидатів. expla відкрита до співпраці й з junior-кандидатами з невеликим досвідом, але для цього вони мають бути топовими перформерами, щоб людина могла переконати в значущості попереднього досвіду. Таким чином компанія розуміє, що людина швидко адаптується до нової сфери й зможе досягати класних результатів за короткий термін.
80% останніх наймів – це світчери. Тому в expla розроблені ґрунтовні програми навчання та інтеграції людей. Випробний термін зазвичай становить три місяці, перші три-чотири тижні – це навчання, під час якого розповідають про специфіку ніші, напрями тощо. За цей час людина отримує бачення сфери, а далі практикується в процесі роботи, глибше занурюється в тему. Але це добре працює лише у випадку з сильними кандидатами, тому в компанії роблять значний акцент на рекрутинговому процесі, відбираючи найсильніших.
Під час навчання та онбордингу новачкам допомагають buddies (приятелі, – англ.; так в компанії називають менторів). Працівники, які відносно нещодавно приєднались до компанії, кажуть, що навчання – не з легких. Але маючи релевантний попередній досвід, мотивацію та наполегливість, осягнути сферу за відносно невеликий проміжок часу цілком реально.
Юлія Друцька в expla вже рік, зараз вона на посаді Middle Affiliate Manager. Вона пригадує, що перші місяці в компанії їй було нелегко, адже чимало моментів вона ще не знала, натомість мала KPI, який потрібно було стабільно виконувати.
«На перших зустрічах з моєю афіліат-командою я чула багато незнайомих слів, які записувала, а після зустрічі або розбирала сама, або в когось питала. У мене був потижневий план навчання і по ходу призначали зустрічі з керівниками різних департаментів, аби я могла краще відчути цю сферу. Всі по черзі розповідали про специфіку своєї роботи»,
– пригадує Юлія Друцька.
Її колега Данило Литвиненко, який мав досвід B2B-продажів у сфері ІТ, каже, що з афіліат-маркетингом він раніше не стикався, а усвідомлення того, наскільки великий цей новий світ, прийшло лише під час виконання тестових завдань. Навчання та онбординг пройшли добре, зокрема і тому, що в компанії чітко налагоджені ці процеси. Він пригадує, що вже на третій тиждень навчання він почав працювати з клієнтами.
«У expla, можливо, найкращий процес онбордингу, з яким я стикався: перші тижні в нас були тренінги, зустрічі, ми знайомилися з компанією та сферою загалом. Єдине, що під час навчання було непросто – заглибитися в розуміння різних джерел трафіку. Умовно, є трафік з Facebook, пушів, Google, Telegram-каналів. І тобі треба їх детально вивчити, зрозуміти, чому за один платять стільки, а за інший – у кілька разів менше. Але це все приходить з досвідом»,
– каже Данило.
Від першого клієнта до рекорду відділу – за рік
Професія affiliate-менеджера доволі гнучка і динамічна, а у expla створюють всі умови для того, аби працівники якомога краще могли розкрити свій потенціал. На пару з інтенсивним навчанням та особистими якостями це дозволяє їм досягати високих результатів у цій сфері вже у перший рік роботи.
«За цей рік я класно підтягнула англійську: звісно, не native speaker, але з партнерами наживо порозумітися можу легко. Те ж стосується і професійних навичок: протягом року я виконувала всі KPI, спочатку пройшла на assistant, потім була junior афіліат-менеджером, зараз я middle», – пригадує Юлія Друцька.
Данило Литвиненко зізнається, що не очікував того, як добре піде робота у новій сфері – вже на девʼятий місяць роботи він перевершив місячний рекорд з продажів усього відділу.
«Щомісяця намагаюсь покращувати цей результат, і особливо приємно, що моя діяльність також допомагає розвиватись і партнерам, і компанії», – каже він.
Скільки заробляє affiliate-manager та які карʼєрні перспективи
Affiliate-менеджери кажуть, що ця сфера їм подобається зокрема через поєднання в ній ІТ-рішень та маркетингу, відносну свободу дій та можливість самореалізації, досвід роботи з іноземними ринками та безпосередній вплив на свій дохід.
Для працівників expla передбачена фіксована ставка, але зазвичай щомісячний бонус у кілька разів може перевищувати розмір цього фікса.
«Якщо говоримо про junior-працівників, то у них до кінця року цей бонус може складати від 100 до 250% від фіксованої частини. У грошовому еквіваленті фахівець може вийти у дохід $4000+ на місяць за умови крутих результатів».
– зазначає Єгор Галушко.
Відповідно, зі зростанням проєктів – співробітник зростає фінансово. Також ця сфера дає можливості динамічно розвивати карʼєру – топперформери можуть пройти шлях від Trainee до Middle всього за рік-два, що не часто зустрінеш в інших сферах. Все вирішує особистий перформанс, а не бюрократичність корпоративної культури.
«Свобода в роботі, особистий виклик, цінності компанії та комфортні умови – це і є те, що мені подобається у цій сфері загалом та в expla конкретно», – каже про свою роботу Юлія.
ТЕКСТ Іван Савич
ЛІТЕРАТУРНА РЕДАКТОРКА Оля Закревська
ФОТО Надані героями
ПРОДЮСЕРКА Надя Миколаєнко
МЕНЕДЖЕРКА Яна Проценко
ПРЕДСТАВНИЦЯ CPAMATICA Анна Леськів