Історія Yalantis – від народження до становлення

15 років тому двоє ентузіастів у сфері мобільної розробки, Олександр Холодов та Сергій Фесенко, вирішили заснувати спільний бізнес. Відтоді команда з трьох людей, які кодили застосунки для першого iPhone в орендованій квартирі у Дніпрі, виросла до майже пів тисячі фахівців з офісами в Україні, на Кіпрі та в Польщі.

Сьогодні Yalantis надає своїм клієнтам повний спектр ІТ-послуг з використанням усіх сучасних технологій, перераховує мільйони гривень на ЗСУ, допомагає українцям, які постраждали від війни, і готує нових програмістів, щоб разом відбудовувати Україну після перемоги.

В спільному спецпроєкті AIN.UA розповідає про шлях, який пройшла компанія Yalantis, щоб опинитися там, де є тепер. Ми розділили його на 15 конкретних кроків — по одному на кожен рік розвитку.

Крок 1

Створити компанію з сонячним вайбом

У 2008 році Сергій шукав для себе цікаві нові можливості. Після написання дисертації він не хотів повертатися у веброзробку. Олександр на той момент працював в «ПриватБанку» над мобільним додатком одного з банківських стартапів для iPhone. Разом з другом Юрою вони надумали запустити власний бізнес з проєктування мобільних додатків, і Сергій вирішив приєднатися.

Після приголомшливої появи першого iPhone у 2007 році, який журнал Time назвав "телефоном, що назавжди змінив телефони", ми були впевнені, що це — блакитний океан. iPhone був найбажанішим на той момент телефоном. Кожного дня з’являлися нові ідеї, як можна використовувати ці пристрої. Це зараз користувачі практично припинили шукати нові додатки для завантаження, а в ті часи людям подобалося це робити,

— згадує Олександр

Друзі заснували компанію, яку назвали Yalantis. Назву обирали за допомогою генератора випадкових слів, а в її основу лягла Ялта — сонячне місто в Криму. Незадовго до заснування компанії, Олександр їздив туди відпочивати і дуже пройнявся атмосферою. «Ялантіс» — слово, якого ви не знайдете в жодному словнику. Згідно з фоносемантичним аналізом, воно викликає позитивні підсвідомі асоціації: добрий, красивий, сильний, легкий, простий, безпечний», — каже Олександр.

На момент заснування Yalantis налічував трьох співзасновників: Сергія, Олександра та Юрія (через деякий час він вирішив вийти з бізнесу). Офіс розташувався в орендованій квартирі, де і велася розробка мобільних додатків для клієнтів. Шукали їх на популярних американських фріланс-біржах oDesk та Elance, які згодом злилися в одну велику платформу Upwork.

Урок перший: легко не буде

Одна з ідей заснування компанії — замістити себе на фрілансі найманими спеціалістами, щоб самим зосередитися на чомусь цікавому. Це був період «блакитного океану» в мобільній розробці, і засновники Yalantis досі шкодують, що не скористалися тоді можливістю створити власний продукт.

На практиці ж, після найму перших фахівців часу на свої ідеї та проєкти не залишилося зовсім. Але це не було ані авантюрою, ані шаленим успіхом: замовлень тоді було більше, ніж виконавців.

Крок 2

Знайти iOS-програмістів

Коли рук стало не вистачати, засновники замислилися над розширенням команди. Та от біда, на той час iOS-розробників, яких можна було б просто знайти на якомусь джоб-сайті і найняти, в Україні не існувало. Тому Олександр та Сергій вирішили піти єдиним можливим шляхом — найняти кого є і навчити з нуля.

Перший програміст був сисадміном, адміністрував Linux-мережі та підтримував сервери для якихось онлайн-кінотеатрів, які існували на той момент в Україні. Потім ми знайшли двох талановитих студентів-математиків з ДНУ (Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара) — Кирила та Павла. Вони вже мали якісь базові навички з алгоритмів, тож нам здавалося, що це класна ідея — навчити хлопців програмувати під iPhone на Objective-C. Так ми познайомились з Кирилом та Павлом, які на той момент закінчували третій чи четвертий курс університету,

— згадує Сергій

Навчання студентів Олександр і Сергій взяли повністю на себе. Курсів з програмування iOS-додатків на той момент не існувало, були лише базові матеріали, випущені самою компанією Apple. До них засновники додали практичні заняття і «дипломну роботу» — написання RSS-рідера.

«Хлопці були талановиті, швидко вчилися. Ідея брати студентів-математиків і навчати для себе дуже добре спрацювала для нас», — розповідає Олександр.

Так засновники з нуля навчили iOS-розробці близько 20 людей. Хтось з них залишився в Yalantis і заходився вчити вже наступні покоління колег, хтось згодом пішов. Між тим компанія розвивалася, а разом із нею — галузь мобільної розробки в Україні.

Урок другий: обіцяти — не значить зробити

Але, звісно, не всі спеціалісти були ідеальними.

Якось один з програмістів пообіцяв зробити задачу для клієнта до вихідних. Вона була не складна, тому жодних побоювань не виникло. Проте, задачу він не тільки не зробив, але й нікому про це не сказав. Про це засновники дізналися тільки у п’ятницю ввечері, коли вже треба було відправляти результат клієнту.

В результаті, відклавши плани, Олександр переробляв проєкт всю ніч з п’ятниці на суботу.

Крок 3

Перейти від програмування на iOS до повного циклу створення мобільних додатків

Побудувавши вже доволі сильну технічну команду та репутацію компанії-розробника мобільних додатків у Дніпрі, в Yalantis зрозуміли, що наступний крок — розширити компетенції.

Ми займалися розробкою, а бекенд віддавали іншим підрядникам, які почали дуже сильно відставати по якості сервісу. Оскільки ми вже тоді розуміли, що хочемо відповідати повністю за весь продукт, стали розширювати команду новими ролями,

— згадує Сергій

Масштабуватися до 50 людей у Yalantis вийшло доволі органічно – переважно це були програмісти, але були і тестувальники, щоб дати клієнтам кращу якість продуктів. Згодом до компанії прийшов талановитий Дмитро Прудніков, і дизайн став візитівкою Yalantis. Далі приєдналися бухгалтери, HR. У команд почали зʼявлятися тімліди. Хоча цей процес не проходив безхмарно.

На той момент Yalantis вже був досить сильною командою мобільних розробників, але зіркові технарі більше хотіли займатися розвитком своїх основних компетенцій, ніж менеджерських. Нам же тоді здавалося, що технарі повинні бути універсальними солдатами і поєднувати одне й друге.

«У результаті перерозподілу відповідальності більшість із початкового зіркового складу технарів залишили компанію. Більшість із них хотіли розвиватися виключно як програмісти, а ми знайшли фахівців із комбінованими компетенціями», — підсумував Сергій.

Урок третій: не всі готові до трансформацій

Професійні інтереси зіркових технарів і потреби компанії в певний момент перестали збігатися. Тому вони покинули компанію, а засновникам довелося створювати окремі технічні ролі для пресейлів та проєктних менеджерів.

Крок 4

Перехід від поодиноких курсів до освітньої платформи

Спочатку компанія проводила одну школу з iOS та одну з Android на рік, але поступово кількість програм збільшувалась, самі програми систематизувалися і перетворилися на повноцінні курси. Так зʼявився окремий освітній напрям Yalantis Education, який відтоді сильно виріс.

01

З 2020 року компанія провела 28 поглиблених курсів навчання з розробки, менеджменту та бізнес аналізу. Багато випускників почали співпрацю з Yalantis.

02

Yalantis має 10 університетів-партнерів у Києві, Дніпрі та Львові.

03

Компанія займається розвитком викладачів у проєкті Yalantis Higher Education Camp та надає допомогу в оновленні навчальної програми.

04

Yalantis Education проводить 30+ ІТ-подій щороку.

Урок четвертий: освіта — це стратегічна річ

Сьогодні, якщо взяти якісь популярні спеціальності типу QA або JavaScript, знайти спеціаліста — не проблема. Але якщо відмотати назад, то найняти просто з ринку iOS-інженера було неможливо. Сьогодні на ринку також є дефіцит кадрів в ряді технологій, таких як Data Science чи ML. Але технології — це лише результат, а починається все зі STEM-освіти і мова йде не лише про університети, але і про школи.

Як приклад, іноді замість того, щоб найняти Middle-cпеціаліста з ринку, Yalantis обирає навчити спеціаліста з нуля під себе. І він відповідатиме критеріям компанії та працюватиме набагато краще, ніж той, що прийде з інших компаній.

Крок 5

Вийти з фріланс-бірж та зосередитися на великих клієнтах

Якось перебуваючи в Данії у відрядженні, Олександр вдень програмував на клієнтському проєкті, а ввечері займався продажем послуг Yalantis. І на oDesk (зараз Upwork) знайшов доволі великого клієнта. Потужна експертиза в програмуванні мобільних додатків і відносно невеликі рейти допомогли українцям виграти його проєкт.

Це був перший великий клієнт Yalantis – до цього компанія фокусувалася переважно на невеличких стартапах, яких — більшість на фріланс-платформах. А от середні та великі замовники з потенціалом до постійної співпраці трапляються там нечасто.

Ми мали багато невеликих мобільних проєктів довжиною в 3-6 місяців, суперінтенсивні продажі, відмінну диверсифікацію, але дуже низьке повернення клієнтів. Стартапи приходили за швидким, частіше за все дешевим рішенням для перевірки своєї ідеї. Отримували це рішення, йшли на ринок за перевіркою валідності гіпотези і в 99% ніколи не поверталися. Тільки після того, як ми усвідомили, що дана модель напряму гальмує масштабування, ми почали думати, як це змінити,

— згадує Сергій

Засновники вирішили піти з фріланс-бірж. Відтепер знаходити клієнтів їм допомагав Ян Чернов, який побудував для Yalantis діджитал-маркетинг. Він проаналізував, як відбувається залучення клієнтів в сусідніх індустріях. І дійшов висновку, що варто спробувати шукати клієнтів через SEO.

«Ми були першими на аутсорс-ринку України, хто використовував діджитал-маркетинг для залучення клієнтів. Інші компанії переважно покладалися на сейлзів, які за ручку приводили клієнтів, а ці клієнти потім так само за ручку приводили нових клієнтів», — згадує Олександр.

Урок пʼятий: не можна покладатися лише на один канал продажів, особливо якщо він — доволі специфічний

Коли Yalantis ще працював виключно на фріланс-біржі, стався прикрий інцидент. У компанії вже було велике портфоліо на Upwork з рейтингом 5 зірок. Але один клієнт поставив нам одиницю. Ми були дуже здивовані і спитали: чому так? Клієнт відповів, що помилився, з нами все супер. Однак, рейтинг вони змінити не могли, тому що платформа цього не дозволяла. Через це з перших трьох позицій в пошуку Yalantis миттєво випав аж на третю сторінку.

Крок 6

Створити проєктний та акаунт-менеджмент в компанії

В середині десятих в Yalantis вирішили, що займатися аутстафингом недостатньо амбіційно, і почали рухатися у бік розробки на замовлення проєктів. Вони найняли перших проєктних менеджерів, повісили на кожного десяток проєктів і без врахування контексту контролювали якість розробки. Як наслідок — добре програмували, але дуже погано керували. А ще погано чули клієнтів.

Вирішили це так: створили окрему роль акаунт-менеджера, головна задача якого — бути адвокатом клієнта, збирати фідбеки зі всіх сторін і змушувати організацію реагувати на ці проблеми. Але це було неможливо без забезпечення проєктних менеджерів знаннями, ресурсами, владою. Тож тут довелося змінити функціональну організаційну структуру в сильну матрицю, ближче до проєктної.

Урок шостий: мало просто залучити клієнта — потрібно забезпечувати високий рівень поставок та будувати партнерські стосунки

Майже завжди великий клієнт –  не той, хто прийшов за декількома командами, а той з ким розбудовуєш стосунки. Найбільша помилка невеликих компаній в тому, що вони не працюють зі своїми клієнтами, натомість концентруються на лідогенерації та продажах. Все закінчується тим, що клієнти йдуть від вас – а ви ще вчора думали, що на проєкті все добре.

«Я часто бачу, як маленькі компанії відчувають себе великими та  хапаються за все поспіль, про що потім шкодують. У Адізеса такий етап розвитку компанії зветься Go-Go. Натомість правильний шлях — це поступовий розвиток компетенцій в організації, створення інституції проєктного менеджменту та організаційна трансформація», — пояснює Олександр.

Крок 7

Розвивати комʼюніті через конференції

До 2013 року Yalantis завоював репутацію найпотужнішої компанії на ринку мобільної розробки в Україні. Засновників почали запрошувати поділитися досвідом на різних конференціях, зокрема Outsource People та ITEM.

«Ми були молоді, нам подобалася двіжуха, нам хотілося бути в центрі уваги. І ми вирішили, що ми хочемо створити такий самий двіж навколо мобільної розробки в Україні», — згадує Олександр.

Ще коли в нас була маленька команда, ми іноді збиралися в якійсь кафешці, просто щоб поспілкуватися на різні технічні теми. Могли говорити про якісь шаблони програмування чи інші штуки, цікаві саме технарям. Проводили такі собі technical breakfast. Пізніше це вилилося в локальні івенти. Нам здавалося, що таким чином ми зможемо і клієнтів залучити, і крутих розробників,

— пояснює Сергій

В компанії помітили, що на ринку чимало тематичних івентів, але немає суто технічних конференцій, присвячених мобільній розробці. Тож у 2017 році Yalantis започатковує дві конференції — Shuba.design та UAMobiTech. Обидві стали доволі помітними подіями на ІТ-ринку України того часу. Серед гостей були люди з Google, Facebook, Spotify, які прилітали зі США в українське місто Дніпро з доповідями та майстер-класами. Не дивно, що на захід збиралися сотні людей.

На той момент з Yalantis співпрацювало близько 100 спеціалістів.

Урок сьомий: івенти — це круто, але не забувайте про бізнес

Літаючи в хмарах, фаундери відволікалися на конференції та соціальні проєкти, не звертаючи при цьому увагу на проблеми з делівері, відсутність сталого проєктного менеджменту та на погану підтримку продажів. Клієнти з’являлись і зникали, у Yalantis стався касовий розрив і компанія відкотилася зі 100 до 80 людей, після чого засновники оговтались і сфокусувалися на розвитку компанії.

Крок 8

Трансформуватися з мобайл-розробника в аутсорсера повного циклу

У період з 2016 по 2017 рік зростання Yalantis зупинилося — компанія почала стагнувати. Стався вищезгаданий касовий розрив, і засновники змушені були звільнити пʼяту частину компанії.

Це спричинило внутрішню травму, і добре. Бо після цього ми зрозуміли, що наше уявлення про наше місце в світі не відповідає дійсності. Щоб залучати великих стабільних клієнтів, потрібно було планомірно розвивати різноманітні технічні та нетехнічні компетенції. Зростати завдяки одній лише мобільній розробці було теж неможливо. І ми пішли в веб. Ми змінили функціональну організаційну структуру на сильну матрицю, без чого проєктний менеджмент був неможливий. Це була фаза нашого дорослішання,

— згадує Олександр

У Yalantis вже був потужний дизайн-відділ, який був візитівкою компанії. Тепер додався також відділ веб-розробки на Ruby on Rails (згодом додалися й інші мови програмування), бізнес-аналіз та доволі потужний проєктний менеджмент. З цього моменту Yalantis пропонував клієнтам не просто зробити мобільний додаток — а розробити технічне рішення. З фокусом на довготривале співробітництво.

Така трансформація принесла плоди — компанія почала щорічно зростати за доходом на 50%. Це тривало багато років, аж до початку повномасштабного вторгнення та рецесії на світових ринках, коли зростання уповільнилося.

Урок восьмий: зростання відбувається через біль

Наймасштабніша трансформація команди відбувається зі зміною організаційної структури з функціональної на сильну матрицю. Функціональні лідери, які ще вчора відповідали практично за все, перестають це робити і натомість відповідають за модель компетенції та розвиток людей. Для них це виглядає як урізання повноважень та можливостей, і вони покидають компанію. І ви чуєте, що ваша компанія вже не та, що була. Але без цього кроку масштабування компанії не можливе.

Крок 9

Розширити стек технологій

Три роки тому прийняли для себе рішення, що ми – технологічно нейтральна компанія. Це означає, що ми підбираємо технології під задачу, а не задачі під технологію,

— пояснює Олександр

Еквайрінг нових технологій в Yalantis відбувався шляхом залучення сильних харизматичних лідерів в цій технології. Коли з'являлася така людина — технологія приживалася.

Технологічний стек Yalantis почав стрімко розширюватися: додались Embedded-розробка, Golang, Java, .NET, DevOps, AppSec тощо. На сьогодні компанія покриває практично будь-яку технологію, на яку є попит на ринку. Олександр Холодов шкодує лише про одне — що свого часу Yalantis не зайшли у web3.

«Так вийшло, що ми весь час ігнорували web3, хоча могли натомість заробити там капітали», — зітхає він.

Урок девʼятий: шукайте лідерів

Пошук та інтеграція сильних лідерів — нетривіальна задача. Це можливо тільки коли ви здатні сформувати картинку майбутнього, надати ресурси, повноваження та достатній ступінь свободи. Систему мотивації теж доведеться змінювати на складнішу, з урахуванням зростання компанії та виконання персонального плану та цілей.

Крок 10

Трансформуватися з аутсорсера ПЗ до компанії, яка проєктує рішення

Для того, щоб спроєктувати рішення, недостатньо просто написати софт. Потрібно заглибитись в бізнес-проблему, виявити дотичних стейкхолдерів, їх проблеми та бачення, проаналізувати вузькі місця, зрозуміти критерії успіху цього проєкту. Виявити інфраструктурні, фінансові, юридичні, інтеграційні та інші аспекти.

А без цього всього неможливо виграти великий контракт. З вами і розмовляти не будуть.

Приблизно 6 років тому Yalantis почав трансформацію у компанію, яка проєктує рішення. І це окупилося — компанія почала швидко зростати, динаміка перевищувала середньоринкові показники. Але найкращі компанії почали цей шлях ще раніше.

Урок десятий: нові замовлення виграють ті компанії, які продають інноваційні підходи до вирішення старих проблем

Ще 15 років тому, щоб виграти нове замовлення, вам було достатньо вміти програмувати популярною мовою програмування. Десять років тому було достатньо видати оцінку вартості розробки проєкту за специфікаціями клієнта і пообіцяти зробити все в строки, п’ять років тому було достатньо спроєктувати технологічне рішення. Сьогодні купують виключно інновації.

Крок 11

Відкрити офіси розробки за кордоном

Ще до повномасштабної війни Yalantis шукали нову локацію для відкриття офісу, який допоміг би розбудовувати стосунки з клієнтами та став би воркейшен-хабом для членів команди. Вимоги до локації: оптимальне трудове законодавство і не дуже великі податки, а ще – пряме авіасполучення з Україною.

«Місто Ларнака на Кіпрі ідеально підходило під вищезгадані критерії, а згодом ще й допомогло нам розвивати бізнес з Ізраїлем», — розповідає Олександр.

А у вересні 2022, вже після початку повномасштабної війни, відкрили офіс у Варшаві. Він став основним прихистком для релокованих спеціалістів.

Один з основних підводних каменів відкриття офісу за кордоном — це знайти для локації лідера, який буде опікуватися його розвитком. Склад команд в закордонних офісах Yalantis — 100% українці. Відповідно, там сформувалося потужне українське комʼюніті,

— коментує Сергій

Урок одинадцятий: йдіть туди, де на вас чекають

Клієнтам подобається працювати з українцями, тому компанія відкриває офіси там, де знаходяться члени команди. Поки що основна частка релокованих фахівців перебуває у Польщі та Кіпрі, тому необхідності відкривати нові закордонні делівері-центри в умовах стагнації ІТ-сектору в Yalantis не бачать.

Крок 12

Отримати ISO-сертифікації, забезпечити безпеку та якість сервісу

Чим більші клієнти та глибший рівень надання сервісу, тим більше вимог до підрядника. У 2021 році Yalantis вже був на тому ступені розвитку, коли ISO-сертифікація стає не перевагою, а необхідністю.

Нам потрібна була сертифікація, щоб проходити комплаєнс у великих компаній. Тож ми найняли спеціалістів, які готували нашу компанію для проходження ISO-сертифікацій. Зокрема, під потреби інформаційної безпеки ми створили окремий відділ в компанії,

— згадує Олександр

«Ми деякий час дуже інтенсивно зростали, і, звісно, при інтенсивному зростанні багато речей залишали на потім, щось продовжували робити руками… Але чим більше стає людей, тим більш системними мають бути політики, пов'язані з безпекою: якими паролями ви користуєтесь, як саме ви працюєте з клієнтськими даними тощо», — пояснює Сергій.

Урок дванадцятий: сертифікати — знак якості

Щоб працювати зі сталим дорослим бізнесом, вам потрібно мати сертифікати відповідності світовим бізнес-практикам. Вони навіть не розглядають підрядників, у яких немає необхідних сертифікацій.

Крок 13

Опанувати Data Science, IoT та hardware

Типовий клієнт Yalantis у 2023 році має відношення до доменів IoT, FinTech, Healthcare, але в першу чергу його цікавить Data Science, Artificial Intelligence, Machine Learning, DevOps, Embedded-експертизи.

«З Data Science, AI, ML ми працюємо вже два роки. Без генеративного AI сьогодні вже неможливо продавати рішення. ШІ може застосовуватися буквально в будь-якій сфері, це те, що зараз змінює світ. На наших очах відбувається серйозна трансформація бізнесу», — каже Олександр.

Традиційна розробка нікуди не подінеться, вона існувала, існує і буде існувати.Але якщо компанія хоче знайти собі нових клієнтів, зокрема на традиційну розробку, їй треба брати ці передові технології та пропонувати їх у форматі рішень для клієнтів,

— пояснює Сергій

Урок тринадцятий: хочеш продавати — еволюціонуй

Здобутки штучного інтелекту дозволяють відчутно  зменшити кількість рутинних задач, зокрема і програмування. Звісно, воно нікуди не зникне, і вас не замінять роботи. Але цінність послуги традиційної розробки буде знижуватися, оскільки це вміють всі і це — дорого. Клієнтам потрібні, в першу чергу, інноватори.

Крок 14

Вистояти у  часи війни та допомагати

Перші дні широкомасштабної війни занурили багатьох у шоковий стан. Ще до 24 лютого 2022 Yalantis прийшли до клієнтів, познайомили їх з BCP-планом, де компанія, у випадку воєнного стану, попросила три дні на відновлення бізнес-операцій.

В перший день війни ми підтвердили, що рухаємося по цьому плану, і разом з вихідними наша команда мала 4 дні на перевезення себе та рідних у більш безпечні локації. А вже з понеділка ми відновили операційну діяльність. Насправді наші клієнти не вірили, що ми це зробимо — для них це був дуже приємний шок,

— згадує Олександр

Війна майже не позначилася на складі команди. Але паралельно сталася фондова криза в США: в кінці 2022 року клієнти Yalantis почали затягувати пояси, і за перший квартал 2023 року компанія втратила приблизно 20% команди. Проте, вже влітку 2023 найняли 40 людей. Ключовими драйверами зростання наразі є розвиток IoT та генеративного AI.

Попри труднощі, Yalantis не лише не згорнув соціальні ініціативи, а кратно збільшив їх, основний фокус зосередивши на підтримці ЗСУ.

До повномасштабної війни компанія концентрувала увагу на притулках для тварин та підтримці дитячих будинків. Так з’явився рух Yalantis Charity. Зараз це — канал, в якому корпоративна волонтерська спільнота збирає на потреби бригад, знайомих на фронті, займається закупівлями та пошуком амуніції та обладнання. За весь період повномасштабного вторгнення компанія Yalantis задонатила загалом понад 1 000 000 євро.

До 15-річчя компанії в цьому році Yalantis запустили проєкт «15 на 15», в рамках якого 15 млн грн спрямовані на обладнання для ЗСУ.

10 млн

гривень на потреби Аеророзвідки 23-ї ОМБр;

1 млн

гривень фонду «Янголи Азову» для реабілітації поранених воїнів;

1.6 млн

гривень на 6-й БПЛА Shark для 15 окремої бригади артилерійської розвідки в рамках збору DOU і KOLO;

2 млн

гривень на потреби Аеророзвідки 23 ОМБр в рамках збору «Очі перемоги» DOU і KOLO;

700 тис

гривень на проєкт «Мисливці за шахедами», проєкт Львівського IT Кластеру спільно з Львівською ОВА та ПвК «Захід»;

500 тис

гривень на потреби 3-ї ОШБр;

700 тис

гривень на волонтерські ініціативи серед членів команди Yalantis.

Сумарно в рамках проєкту 15*15 Yalantis задонатив

16 500 000 грн

Але рік ще не закінчився і Yalantis насправді витратить набагато більше. Окрім того, вже півтора року як працює шелтер для вимушених переселенців на базі Дніпровського УТОС, де мешкає понад 100 осіб з окупованих територій. Yalantis допомогли відремонтувати приміщення та закупили меблі, встановили кондиціонери, пожежну сигналізацію. Створили умови, щоб там можна було комфортно мешкати тривалий час.

Також компанія допомагає розробляти систему Delta. Навчає демобілізованих ветеранів, членів їх сімей і ВПО на QA, PM та CyberSecurity курсах.

Урок чотирнадцятий: бізнес не існує в вакуумі

Соціальна відповідальність (CSR) — це щось з минулого життя. Те, як ми жили до 24.02.2022. Культура Yalantis зараз формується на твердженні, що донати на ЗСУ — не про CSR, це про самоідентифікацію, про безпеку, про плани на майбутнє, де компанія та людина буде жити після війни.

Крок 15

Не зупинятися, незважаючи ні на що

Yalantis існує з 2008 року. З того часу багато чого змінилося. З декількох розробників, які працювали вдома, компанія виросла до 450+ фахівців. І це на 100% українська технологічна сервісна компанія з комітментом до успіху України.

90% частини команди перебуває в Україні. На початку повномасштабного вторгнення ця кількість падала до 80%, але багато хто повернувся з-за кордону. Ми сильніше інтегровані в обороноздатність України під час війни, бо нам тут жити. Це наш вибір. Якщо компанія не працює зараз на посилення обороноздатності, то скоріш за все Україна для неї — лише ресурсна база,

— каже Олександр

Гасло Yalantis: «Разом кожен досягає більшого». Корпоративні цінності всі члени команди обирали самі, на загальному голосуванні. І ось що обрали: волонтерство, відкритість, підтримка, ownership та отримання задоволення.

«Головна цінність для нас — люди, і наше гасло це відображає», — підсумовує Олександр.

Урок пʼятнадцятий – і не останній: завжди є куди рости

Роки вдосконалення дали Yalantis неоціненний досвід, який робить компанію такою, якою вона є сьогодні. Але подорож триває. Ані Олександр, ані Сергій навіть думати не хочуть про те, щоб відійти від справ.

15 років — вже за плечима. Зустрінемося ще через 15.

ТЕКСТ
Майя Ярова
ЛІТЕРАТУРНИЙ РЕДАКТОР
Оля Закревська
Дизайн та верстка
Artycoders
фото
Yalantis
Менеджер
Наталія Лєксау
ПРОДЮСЕР
Надя Миколаєнко
ПредставниЦЯ Yalantis
Олександра Тарабанова
Як українська цифрова культура впливає на сучасний світ: історія створення Ukrainian Digital Community
ЯК ВОНО – ПРАЦЮВАТИ ПОНАД 10, 20 РОКІВ В ОДНІЙ КОМПАНІЇ?
Яка мова програмування передувала С та хто винайшов тест CAPTCHA?
Пройди квіз та перевір,настільки ти орієнтуєшся в ІТ
ВІД 2G, ЧЕРЕЗ КОВІД ТА ПОВНОМАСШТАБНЕ ВТОРГНЕННЯ: ІТ ARENA 10 РОКІВ — ЯКИМИ ВОНИ БУЛИ?