Tech Lead
Competence Manager
VP of Client Success
За п’ять днів після запуску нової соціальної мережі від Meta, у Threads зареєструвалося понад 100 млн користувачів. OpenAI за пів року з моменту релізу ChatGPT спричинила світовий бум АІ, змінивши хід історії розвитку технологій. Ці факти просто кричать — сьогоднішній світ трансформується щосекунди. З цієї перспективи 10 років роботи на одному місці можуть видаватися чимось неймовірним. Та це можливо, якщо працювати в ІТ-компанії, що, починаючи з 1993 року, не лише іде в ногу з глобальними інноваційними процесами, а й очолює їх.
З нагоди 30-річчя SoftServe ми поговорили з трьома спеціалістами, що працюють в українській ІТ-компанії 10, 20 та 22 роки. І у спільному проєкті розповідаємо, що їх мотивує та чому вони лишаються з SoftServe й надалі. Такі історії – не рідкість, адже в компанії більше ніж 1141 фахівців, які працюють там від 10 до 25+ років.
30
років роботи
1141
фахівців працюють
від 10 до 25+ років
8400
людей в Україні
22 роки в SoftServe
22 роки в SoftServe
Юрій
Сирота
Tech Lead
22 роки тому Юрій Сирота, який захоплювався програмуванням, побачив у газеті оголошення про те, що американська компанія шукає програмістів у свій офіс у тодішньому Дніпропетровську. Це його здивувало, адже він не бачив подібного у пресі, та зацікавило — вирішив спробувати. Однак, за волею випадку, Юрій отримав запрошення на інтерв’ю у львівський офіс SoftServe і після усіх етапів відбору без вагань долучився до нього.
Пропрацювавши декілька років, Юрій змушений був звільнитися з особистих причин та переїхав до Рівного. Через два тижні один з клієнтів SoftServe замовив проєкт, в основі якого лежали технології, у яких розбирався лише Юрій. Тоді компанія запропонувала йому повернутися і вже за деякий час у Рівному з’явився повноцінний офіс SoftServe з невеличкою командою.
Юрій
Сирота
Tech Lead
22 роки тому Юрій Сирота, який захоплювався програмуванням, побачив у газеті оголошення про те, що американська компанія шукає програмістів у свій офіс у тодішньому Дніпропетровську. Це його здивувало, адже він не бачив подібного у пресі, та зацікавило — вирішив спробувати. Однак, за волею випадку, Юрій отримав запрошення на інтерв’ю у львівський офіс SoftServe і після усіх етапів відбору без вагань долучився до нього.
Пропрацювавши декілька років, Юрій змушений був звільнитися з особистих причин та переїхав до Рівного. Через два тижні один з клієнтів SoftServe замовив проєкт, в основі якого лежали технології, у яких розбирався лише Юрій. Тоді компанія запропонувала йому повернутися і вже за деякий час у Рівному з’явився повноцінний офіс SoftServe з невеличкою командою.
Те, що SoftServe погодився, аби я не переїжджав до Львова, а лишився у Рівному — це було дуже нестандартне рішення на той час. Тоді над проєктом я почав працювати сам. Упродовж року клієнт захотів розширити команду, ми набирали людей. Спочатку офіс був у мене вдома, потім ми переїхали у повноцінний. За цей час моя роль трансформувалась дуже швидко. Крім звичайних програмістських задач, доводилося вирішувати адміністративні, шукати нових працівників, проводити співбесіди, організовувати навчання та відпочинок. Згодом центр розробки в Рівному став інтегральною частиною компанії, і я повернувся до улюбленої справи — програмування
Він жартома називає себе «універсальним програмістом», адже любить вчитися самостійно і цінує різноманіття в роботі та можливість розвивати свої hard skills. Саме тому однією з найбільших переваг роботи в SoftServe Tech Lead називає виклики, пов’язані з новими проєктами, необхідністю тримати руку на пульсі та постійно освоювати нові технології, шукати нестандартні рішення. Посміхаючись, Юрій говорить, що у SoftServe не доводиться сумувати.
Мені також подобається, що в компанії багато людей, таких як я, які горять своєю справою. Для них найважливіше — не гроші, а те, чим вони займаються. У команді з такими людьми дуже приємно працювати. Ми, наприклад, можемо сваритися, аж поки горло не зірвемо за якісь там робочі моменти, а потім вийти на вулицю, пограти в теніс і спокійно говорити про те, як там діти в школі вчаться, — сміється Tech Lead.
Що ще подобається в SoftServe зараз, так це те, як вона поводиться під час війни та допомагає і турбується про працівників
SoftServe — один з найбільших донаторів серед українського бізнесу за час війни, на допомогу країні компанія виділила 650 мільйонів гривень. Найбільшим проектом є Drive for Life корпоративного фонду SoftServe «Відкриті очі», який стартував минулого року - 123 автомобілі, серед яких швидкі та медеваки, були закуплені, обладнані та доставлені фондом на передову. До 30-річчя компанія анонсувала закупівлю ще 100 карет швидкої допомоги, адже це спосіб безпосередньо долучитись до порятунку життів.
650
млн грн на допомогу країні
200+
карет швидкої допомоги
20+
волонтерських проєктів
Протягом двох останніх років в SoftServe також активно розвивають технологічне волонтерство, яке доповнило волонтерську діяльність компанії, та набуло нових масштабів, починаючи з лютого. В межах внутрішньої програми Open Tech компанія на волонтерських засадах реалізувала більше 20 проєктів, спрямованих на допомогу Україні. Серед них — створення вебсайту для фонду «Повернись живим», платформ Damaged.in.ua для аналізу руйнувань інфраструктури за час війни, платформу для адопції тварин Look 4 Paws, які залишились без власників через війну, та багато інших.
20 років в SoftServe
VP of Client Success
Вікторія Клименко
18 серпня Вікторія Клименко святкуватиме професійний ювілей — 20 років роботи у SoftServe. Вона прийшла в компанію у 2003 році. Маючи три роки досвіду роботи програмісткою та розробницею баз даних, Вікторія дуже хотіла стати частиною SoftServe — чула чудові відгуки про компанію від знайомої, що вже деякий час у ній працювала. З другої спроби їй вдалося пройти відбір і потрапити до SoftServe. Вікторія погодилась на позицію нижчого рівня, junior QA — і так вона стала 600 працівником компанії.
VP of Client Success
Вікторія Клименко
18 серпня Вікторія Клименко святкуватиме професійний ювілей — 20 років роботи у SoftServe. Вона прийшла в компанію у 2003 році. Маючи три роки досвіду роботи програмісткою та розробницею баз даних, Вікторія дуже хотіла стати частиною SoftServe — чула чудові відгуки про компанію від знайомої, що вже деякий час у ній працювала. З другої спроби їй вдалося пройти відбір і потрапити до SoftServe. Вікторія погодилась на позицію нижчого рівня, junior QA — і так вона стала 600 працівником компанії.
20 років в SoftServe
Це був свого роду downgrade, однак я розуміла, що переді мною відкриваються великі можливості для розвитку. Дуже скоро я у цьому лише впевнилася, адже від початку випробувального періоду одразу потрапила на реальний проєкт — RE3W, який займався розробкою платформи для ринку нерухомості, базуючись на продуктах та сервісах Microsoft. Вже тоді ми використовували новітні технології, і це була неймовірна подорож довжиною у 5 років
Тепер вона виконує роль VP of Client Success, відповідає за розвиток бізнесу у Німеччині, залучення клієнтів на німецькому ринку. Цей географічний сегмент вона очолила п’ять років тому, повністю його збудувавши та збільшивши клієнтську базу у декілька разів. На шляху до цієї ролі Вікторія була QA Lead, займала позиції Delivery Manager, розвиваючи нові клієнтські вертикалі SoftServe, після — працювала з технологічними бізнесами Північної Америки.
Вікторія не приховує — за цей час у неї були думки про те, аби змінити щось в роботі. Проте, із року в рік SoftServe активно зростав, запускав в Україні нові офіси, у нього з'являлися нові цікаві проєкти та вакансії. Стрімка динаміка розвитку компанії відкривала для спеціалістів багато нових можливостей росту, як вертикального, так і горизонтального.
Ти контактуєш із зовнішнім світом, спілкуєшся із колегами з інших компаній, які діляться своїм досвідом. Звичайно, за 20 років виникали думки про зміни. Але у моєму випадку ставалося так, що кожні 3-5 років я росла в межах SoftServe — ті пропозиції, що були відкриті в компанії, зазвичай були набагато цікавіші. Щоразу, на кожній позиції, була лише невелика частина задач, з якими я стикалась раніше, все інше — новий досвід
Проте, цікаві проєкти, нові задачі та виклики — не єдине, що надихає та мотивує Вікторію у її багаторічній кар’єрі у SoftServe. На сьогодні вона як VP of Client Success керує командою з близько 300 спеціалістів з України, Польщі, Румунії та Німеччини, більшу частину якої обирала чи допомагала наймати в компанію.
Мене драйвить робота з талановитими людьми, це надихає рухатися далі. Останнім часом все частіше наша команда стикається з великою кількістю викликів в рамках задач від клієнтів. Для деяких з них у світі ще немає рішень, а наші спеціалісти знаходять їх, використовуючи інновації, — запевняє Вікторія. — Коли ти бачиш, як за допомогою технологій вдається вирішити потреби клієнтів та партнерів, які теж у захваті — це мотивує
SoftServe — одна з найбільших українських ІТ-компаній, яка була заснована у Львові у 1993 році. Зараз у SoftServe 50 офісів у 15 країнах — від США та Латинської Америки до Сингапуру та ОАЕ. В Україні в компанії працюють близько 8400 людей, і компанія продовжує наймати. Серед клієнтів компанії — IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies. Багато з цих партнерств довготривалі — з 60+ клієнтами SoftServe працює вже понад 10 років.
50
офісів
15
країн
60+
постійних клієнтів
10 років в SoftServe
SoftServe Academy Competence Manager
В'ячеслав Колдовський
Протягом року, що передував початку повномасштабної війни, команда Центру Розвитку Талантів, куди входить SoftServe Academy поставила новий рекорд — понад 1300 спеціалістів потрапили на роботу в компанію, попередньо закінчивши курси, пройшовши стажування чи сертифікацію у її внутрішньому університеті. Це 10% від загальної кількості людей, що працювали в SoftServe у 2022 році, і В'ячеслав Колдовський, що відповідає на розробку та розвиток навчальних рішень у SoftServe Academy, пишається цим результатом.
10 років у компанії
SoftServe Academy Competence Manager
В'ячеслав Колдовський
Протягом року, що передував початку повномасштабної війни, команда Центру Розвитку Талантів, куди входить SoftServe Academy поставила новий рекорд — понад 1300 спеціалістів потрапили на роботу в компанію, попередньо закінчивши курси, пройшовши стажування чи сертифікацію у її внутрішньому університеті. Це 10% від загальної кількості людей, що працювали в SoftServe у 2022 році, і В'ячеслав Колдовський, що відповідає на розробку та розвиток навчальних рішень у SoftServe Academy, пишається цим результатом.
У нашому підрозділі близько 30 менторів, разом з якими ми створюємо колосальний імпакт для компанії й загалом для галузі. Насправді за весь час ми навчили і «влаштували» на роботу більше людей, ніж зараз у SoftServe працює — багато з них вже встигли змінити роботу. І вони несуть нашу культуру розробки в інші компанії, а її рівень дуже високий. Скажімо, junior з SoftServer легко стає middle в іншій компанії. У нас є власний знак якості, за який ми ручаємося. Ось це моя робота, непроста, але це лише додає драйву
В'ячеслав приєднався до SoftServe у 2013 році. На той час він декілька років займався освітніми проєктами на кафедрі економічної кібернетики у Севастопольському інституті банківської справи, куди прийшов у якості досвідченого розробника, який вирішив зайнятися освітою та наукою і ділитися своїм досвідом зі студентами, що обрали шлях навчитися і працювати в IT. Цей навчальний заклад співпрацював із SoftServe, і в якийсь момент компанія запросила В'ячеслав на роль ментора у свою академію. Він погодився і ще деякий час не полишав кар’єри в університеті, аж поки остаточно не прийняв рішення піти
Я проводив експерименти, — пригадує В'ячеслав. — Давав однакове заняття студентам інституту, і студентами SoftServe Academy. І бачив колосальну різницю у мотивації, зацікавленості в тому, як вони працюють. Тоді до мене прийшло розуміння, що в компанії — ось це і є та освіта, яка має бути. Адже є відчуття, що ти дійсно робиш потрібні речі, ти навчаєш людей, які відразу йдуть на роботу. Якщо робиш помилку, вона відразу помітна — людина може не отримати роботу, бо ти її чомусь не навчив
Він розповідає, що є декілька речей, які драйвлять та надихають його найбільше в SoftServe — це робота з людьми, відповідальність за якість їхніх знань, фідбек та успіхи студентів, а також можливості, які компанія пропонує для кожного: освітні, кар’єрні, культурні, соціальні та інші. Найголовніше, каже В'ячеслав, це мати бажання рухатися далі та проявляти ініціативу, а SoftServe у цьому обов'язково підтримає. Ще однією перевагою академії компанії, що якісно відрізняє її від університетської освіти — це практичність, висока конкурентність та актуальність знань. Оскільки SoftServe працює на глобальному ринку з міжнародними клієнтами, усі студенти мають змогу одразу здобувати навички для роботи з реальними проєктами. А компанія, в свою чергу, зацікавлена у їхньому професійному розвитку. Класична ситуація win-win, коли у виграші обидві сторони.
Ми робимо класні речі. Зараз розробляємо інноваційні програми, які будуть запущені восени. Я вважаю, що галузь IT — це та галузь, яка має витягнути нашу країну, як і під час війни, так і після. Для роботи в ІТ потрібен комп'ютер, стіл, інтернет та електрика — і все. Ти обмежений тільки своєю уявою. Тому галузь просто прекрасна, робота прекрасна, але факт — вона не для всіх. Треба вивчитися, і вивчитися правильно. Тут основне — не скільки самі здібності, а більше мотивація та наполегливість. І SoftServe цілком і повністю допомагає пройти цей шлях. Це дуже мотивує
У 2005 році для підтримки та розвитку ІТ-освіти SoftServe створив власний університет. Згодом, у його структурі з’явився підрозділ Центру Розвитку талантів, куди входить SoftServe Academy, що пропонує низку комплексних і взаємодоповнювальних навчальних рішень, аби розпочати кар'єру в ІТ. Кожен охочий може спробувати себе на реальних проєктах компанії й пройти у SoftServe Academy стажування або ж обрати для себе один із понад 20 навчальних курсів.