Матеріал підготовлено за підтримки SoftServe
Що це означає?

Як воно – працювати понад 10, 20 років в одній компанії?

Tech Lead

Competence Manager

VP of Client Success

SoftServe це:

За п’ять днів після запуску нової соціальної мережі від Meta, у Threads зареєструвалося понад 100 млн користувачів. OpenAI за пів року з моменту релізу ChatGPT спричинила світовий бум АІ, змінивши хід історії розвитку технологій. Ці факти просто кричать — сьогоднішній світ трансформується щосекунди. З цієї перспективи 10 років роботи на одному місці можуть видаватися чимось неймовірним. Та це можливо, якщо працювати в ІТ-компанії, що, починаючи з 1993 року, не лише іде в ногу з глобальними інноваційними процесами, а й очолює їх.

З нагоди 30-річчя SoftServe ми поговорили з трьома спеціалістами, що працюють в українській ІТ-компанії 10, 20 та 22 роки. І у спільному проєкті розповідаємо, що їх мотивує та чому вони лишаються з SoftServe й надалі. Такі історії – не рідкість, адже в компанії більше ніж 1141 фахівців, які працюють там від 10 до 25+ років.

SoftServe це:

30

років роботи

1141

фахівців працюють
від 10 до 25+ років

8400

людей в Україні

22 роки в SoftServe

22 роки в SoftServe

Юрій
Сирота

Tech Lead

22 роки тому Юрій Сирота, який захоплювався програмуванням, побачив у газеті оголошення про те, що американська компанія шукає програмістів у свій офіс у тодішньому Дніпропетровську. Це його здивувало, адже він не бачив подібного у пресі, та зацікавило — вирішив спробувати. Однак, за волею випадку, Юрій отримав запрошення на інтерв’ю у львівський офіс SoftServe і після усіх етапів відбору без вагань долучився до нього.

Пропрацювавши декілька років, Юрій змушений був звільнитися з особистих причин та переїхав до Рівного. Через два тижні один з клієнтів SoftServe замовив проєкт, в основі якого лежали технології, у яких розбирався лише Юрій. Тоді компанія запропонувала йому повернутися і вже за деякий час у Рівному з’явився повноцінний офіс SoftServe з невеличкою командою.

Юрій
Сирота

Tech Lead

22 роки тому Юрій Сирота, який захоплювався програмуванням, побачив у газеті оголошення про те, що американська компанія шукає програмістів у свій офіс у тодішньому Дніпропетровську. Це його здивувало, адже він не бачив подібного у пресі, та зацікавило — вирішив спробувати. Однак, за волею випадку, Юрій отримав запрошення на інтерв’ю у львівський офіс SoftServe і після усіх етапів відбору без вагань долучився до нього.

Пропрацювавши декілька років, Юрій змушений був звільнитися з особистих причин та переїхав до Рівного. Через два тижні один з клієнтів SoftServe замовив проєкт, в основі якого лежали технології, у яких розбирався лише Юрій. Тоді компанія запропонувала йому повернутися і вже за деякий час у Рівному з’явився повноцінний офіс SoftServe з невеличкою командою.

Те, що SoftServe погодився, аби я не переїжджав до Львова, а лишився у Рівному — це було дуже нестандартне рішення на той час. Тоді над проєктом я почав працювати сам. Упродовж року клієнт захотів розширити команду, ми набирали людей. Спочатку офіс був у мене вдома, потім ми переїхали у повноцінний. За цей час моя роль трансформувалась дуже швидко. Крім звичайних програмістських задач, доводилося вирішувати адміністративні, шукати нових працівників, проводити співбесіди, організовувати навчання та відпочинок. Згодом центр розробки в Рівному став інтегральною частиною компанії, і я повернувся до улюбленої справи — програмування

Він жартома називає себе «універсальним програмістом», адже любить вчитися самостійно і цінує різноманіття в роботі та можливість розвивати свої hard skills. Саме тому однією з найбільших переваг роботи в SoftServe Tech Lead називає виклики, пов’язані з новими проєктами, необхідністю тримати руку на пульсі та постійно освоювати нові технології, шукати нестандартні рішення. Посміхаючись, Юрій говорить, що у SoftServe не доводиться сумувати.

Мені також подобається, що в компанії багато людей, таких як я, які горять своєю справою. Для них найважливіше — не гроші, а те, чим вони займаються. У команді з такими людьми дуже приємно працювати. Ми, наприклад, можемо сваритися, аж поки горло не зірвемо за якісь там робочі моменти, а потім вийти на вулицю, пограти в теніс і спокійно говорити про те, як там діти в школі вчаться, — сміється Tech Lead.

Що ще подобається в SoftServe зараз, так це те, як вона поводиться під час війни та допомагає і турбується про працівників

SoftServe

SoftServe — один з найбільших донаторів серед українського бізнесу за час війни, на допомогу країні компанія виділила 650 мільйонів гривень. Найбільшим проектом є Drive for Life корпоративного фонду SoftServe «Відкриті очі», який стартував минулого року - 123 автомобілі, серед яких швидкі та медеваки, були закуплені, обладнані та доставлені фондом на передову. До 30-річчя компанія анонсувала закупівлю ще 100 карет швидкої допомоги, адже це спосіб безпосередньо долучитись до порятунку життів.

650

млн грн на допомогу країні

200+

карет швидкої допомоги

20+

волонтерських проєктів

Протягом двох останніх років в SoftServe також активно розвивають технологічне волонтерство, яке доповнило волонтерську діяльність компанії, та набуло нових масштабів, починаючи з лютого. В межах внутрішньої програми Open Tech компанія на волонтерських засадах реалізувала більше 20 проєктів, спрямованих на допомогу Україні. Серед них — створення вебсайту для фонду «Повернись живим», платформ Damaged.in.ua для аналізу руйнувань інфраструктури за час війни, платформу для адопції тварин Look 4 Paws, які залишились без власників через війну, та багато інших.

20 років в SoftServe

VP of Client Success

Вікторія Клименко

18 серпня Вікторія Клименко святкуватиме професійний ювілей — 20 років роботи у SoftServe. Вона прийшла в компанію у 2003 році. Маючи три роки досвіду роботи програмісткою та розробницею баз даних, Вікторія дуже хотіла стати частиною SoftServe — чула чудові відгуки про компанію від знайомої, що вже деякий час у ній працювала. З другої спроби їй вдалося пройти відбір і потрапити до SoftServe. Вікторія погодилась на позицію нижчого рівня, junior QA — і так вона стала 600 працівником компанії.

VP of Client Success

Вікторія Клименко

18 серпня Вікторія Клименко святкуватиме професійний ювілей — 20 років роботи у SoftServe. Вона прийшла в компанію у 2003 році. Маючи три роки досвіду роботи програмісткою та розробницею баз даних, Вікторія дуже хотіла стати частиною SoftServe — чула чудові відгуки про компанію від знайомої, що вже деякий час у ній працювала. З другої спроби їй вдалося пройти відбір і потрапити до SoftServe. Вікторія погодилась на позицію нижчого рівня, junior QA — і так вона стала 600 працівником компанії.

20 років в SoftServe

Це був свого роду downgrade, однак я розуміла, що переді мною відкриваються великі можливості для розвитку. Дуже скоро я у цьому лише впевнилася, адже від початку випробувального періоду одразу потрапила на реальний проєкт — RE3W, який займався розробкою платформи для ринку нерухомості, базуючись на продуктах та  сервісах Microsoft. Вже тоді ми використовували новітні технології, і це була неймовірна подорож довжиною у 5 років

Тепер вона виконує роль VP of Client Success, відповідає за розвиток бізнесу у Німеччині, залучення клієнтів на німецькому ринку. Цей географічний сегмент вона очолила п’ять років тому, повністю його збудувавши та збільшивши клієнтську базу у декілька разів. На шляху до цієї ролі Вікторія була QA Lead, займала позиції Delivery Manager, розвиваючи нові клієнтські вертикалі SoftServe, після — працювала з технологічними бізнесами Північної Америки.

Вікторія не приховує — за цей час у неї були думки про те, аби змінити щось в роботі. Проте, із року в рік SoftServe активно зростав, запускав в Україні нові офіси, у нього з'являлися нові цікаві проєкти та вакансії. Стрімка динаміка розвитку компанії відкривала для спеціалістів багато нових можливостей росту, як вертикального, так і горизонтального.

Ти контактуєш із зовнішнім світом, спілкуєшся із колегами з інших компаній, які діляться своїм досвідом. Звичайно, за 20 років виникали думки про зміни. Але у моєму випадку ставалося так, що кожні 3-5 років я росла в межах SoftServe — ті пропозиції, що були відкриті в компанії, зазвичай були набагато цікавіші. Щоразу, на кожній позиції, була лише невелика частина задач, з якими я стикалась раніше, все інше — новий досвід

Проте, цікаві проєкти, нові задачі та виклики — не єдине, що надихає та мотивує Вікторію у її багаторічній кар’єрі у SoftServe. На сьогодні вона як VP of Client Success керує командою з близько 300 спеціалістів з України, Польщі, Румунії та Німеччини, більшу частину якої обирала чи допомагала наймати в компанію.

Мене драйвить робота з талановитими людьми, це надихає рухатися далі. Останнім часом все частіше наша команда стикається з великою кількістю викликів в рамках задач від клієнтів. Для деяких з них у світі ще немає рішень, а наші спеціалісти знаходять їх, використовуючи інновації, — запевняє Вікторія. — Коли ти бачиш, як за допомогою технологій вдається вирішити потреби клієнтів та партнерів, які теж у захваті — це мотивує

SoftServe

SoftServe — одна з найбільших українських ІТ-компаній, яка була заснована у Львові у 1993 році. Зараз у SoftServe 50 офісів у 15 країнах — від США та Латинської Америки до Сингапуру та ОАЕ. В Україні в компанії працюють близько 8400 людей, і компанія продовжує наймати. Серед клієнтів компанії — IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies. Багато з цих партнерств довготривалі — з 60+ клієнтами SoftServe працює вже понад 10 років.

50

офісів

15

країн

60+

постійних клієнтів

10 років в SoftServe

SoftServe Academy Competence Manager

В'ячеслав Колдовський

Протягом року, що передував початку повномасштабної війни, команда Центру Розвитку Талантів, куди входить SoftServe Academy поставила новий рекорд — понад 1300 спеціалістів потрапили на роботу в компанію, попередньо закінчивши курси, пройшовши стажування чи сертифікацію у її внутрішньому університеті. Це 10% від загальної кількості людей, що працювали в SoftServe у 2022 році, і В'ячеслав Колдовський, що відповідає на розробку та розвиток навчальних рішень у SoftServe Academy, пишається цим результатом.

10 років у компанії

SoftServe Academy Competence Manager

В'ячеслав Колдовський

Протягом року, що передував початку повномасштабної війни, команда Центру Розвитку Талантів, куди входить SoftServe Academy поставила новий рекорд — понад 1300 спеціалістів потрапили на роботу в компанію, попередньо закінчивши курси, пройшовши стажування чи сертифікацію у її внутрішньому університеті. Це 10% від загальної кількості людей, що працювали в SoftServe у 2022 році, і В'ячеслав Колдовський, що відповідає на розробку та розвиток навчальних рішень у SoftServe Academy, пишається цим результатом.

У нашому підрозділі близько 30 менторів, разом з якими ми створюємо колосальний імпакт для компанії й загалом для галузі. Насправді за весь час ми навчили і «влаштували» на роботу більше людей, ніж зараз у SoftServe працює — багато з них вже встигли змінити роботу. І вони несуть нашу культуру розробки в інші компанії, а її рівень дуже високий. Скажімо, junior з SoftServer легко стає middle в іншій компанії. У нас є власний знак якості, за який ми ручаємося. Ось це моя робота, непроста, але це лише додає драйву

В'ячеслав приєднався до SoftServe у 2013 році. На той час він декілька років займався освітніми проєктами на кафедрі економічної кібернетики у Севастопольському інституті банківської справи, куди прийшов у якості досвідченого розробника, який вирішив зайнятися освітою та наукою і ділитися своїм досвідом зі студентами, що обрали шлях навчитися і працювати в IT. Цей навчальний заклад співпрацював із SoftServe, і в якийсь момент компанія запросила В'ячеслав на роль ментора у свою академію. Він погодився і ще деякий час не полишав кар’єри в університеті, аж поки остаточно не прийняв рішення піти

Я проводив експерименти, — пригадує В'ячеслав. — Давав однакове заняття студентам інституту, і студентами SoftServe Academy. І бачив колосальну різницю у мотивації, зацікавленості в тому,  як вони працюють. Тоді до мене прийшло розуміння, що в компанії — ось це і є та освіта, яка має бути. Адже є відчуття, що ти дійсно робиш потрібні речі, ти навчаєш людей, які відразу йдуть на роботу. Якщо робиш помилку, вона відразу помітна — людина може не отримати роботу, бо ти її чомусь не навчив

Він розповідає, що є декілька речей, які драйвлять та надихають його найбільше в SoftServe — це робота з людьми, відповідальність за якість їхніх знань, фідбек та успіхи студентів, а також можливості, які компанія пропонує для кожного: освітні, кар’єрні, культурні, соціальні та інші. Найголовніше, каже В'ячеслав, це мати бажання рухатися далі та проявляти ініціативу, а SoftServe у цьому обов'язково підтримає. Ще однією перевагою академії компанії, що якісно відрізняє її від університетської освіти — це практичність, висока конкурентність та актуальність знань. Оскільки SoftServe працює на глобальному ринку з міжнародними клієнтами, усі студенти мають змогу одразу здобувати навички для роботи з реальними проєктами. А компанія, в свою чергу, зацікавлена у їхньому професійному розвитку. Класична ситуація win-win, коли у виграші обидві сторони.

Ми робимо класні речі. Зараз розробляємо інноваційні програми, які будуть запущені восени. Я вважаю, що галузь IT — це та галузь, яка має витягнути нашу країну, як і під час війни, так і після. Для роботи в ІТ потрібен комп'ютер, стіл, інтернет та електрика — і все. Ти обмежений тільки своєю уявою. Тому галузь просто прекрасна, робота прекрасна, але факт — вона не для всіх. Треба вивчитися, і вивчитися правильно. Тут основне — не скільки самі здібності, а більше мотивація та наполегливість. І SoftServe цілком і повністю допомагає пройти цей шлях. Це дуже мотивує

SoftServe Academy

У 2005 році для підтримки та розвитку ІТ-освіти SoftServe створив власний університет. Згодом, у його структурі з’явився підрозділ Центру Розвитку талантів, куди входить SoftServe Academy, що пропонує низку комплексних і взаємодоповнювальних навчальних рішень, аби розпочати кар'єру в ІТ. Кожен охочий може спробувати себе на реальних проєктах компанії й пройти у SoftServe Academy стажування або ж обрати для себе один із понад 20 навчальних курсів.

Матеріал підготовлено за підтримки SoftServe
Що це означає?
ТЕКСТ
Ліза Пальчинська
Ілюстрація
Анастасія Сиваш
Фото
SoftServe
Дизайн та верстка
Artycoders
Менеджер
Яна Проценко
Продюсер
Надя Миколаєнко
ПредставниЦЯ softserve
Юлія Мальцева
Наближаємо перемогу за допомогою технологій
5 волонтерських проєктів SoftServe, які створили за час війни
Навчаємо понад 10 000 студентів на рік
Як працює корпоративний університет SoftServe
IT Arena пройде з 29 вересня по 1 жовтня
Квитки доступні до передзамовлення
Топ-50 ІТ-компаній в Україні за кількістю спеціалістів
Новачки — Metinvest та Netpeak