історія створення
Ukrainian Digital Community

СВІТЛІ ГОЛОВИ ЛUDCТВА

До річниці Ukrainian Digital Community за допомогою ШІ створено 3D-візуалізацію світлої голови людства. Її технічною та сенсовою складовою є реальні портрети 500 учасників спільноти.

2022 рік був складним. Велика кількість агенцій припинила свою діяльність або вимушено змінила напрям. На тлі викликів втрачалися зв’язки і digital-спеціалісти зіштовхнулися з невідомістю.

Ukrainian Digital Community було створено в умовах викликів. Але їй вдалося здобути успіх, адже ідея об'єднати людей з різних digital-ніш для підтримки одне одного відгукнулася у кожного.

досягнення

Чого учасникам спільноти вдалося досягти за 12 місяців, перебуваючи у колі однодумців з digital?

Створили власну агенцію. Збільшили власний рівень доходу та прибуток компанії. Зустріли партнерів, підрядників, друзів. Повністю змінили своє життя.

Ці факти говорять про одне — правильне місце генерує бажані результати!

історії

У спільному спецпроєкті до першої річниці Ukrainian Digital Community ми поговорили з трьома учасниками спільноти та її співзасновницею. Дізналися, як український digital впливає на сучасний світ. Розкрили перспективу розвитку бізнесу у сфері digital та зрозуміли, як участь у спільноті однодумців перетворюється на рушійну силу для розвитку навіть під час війни.

Такі історії змушують мислити по-новому.

Співвласник маркетингової агенції «Ціль»

ДМИТРО МАШТАЛІР

«Якось я був у Львові, в кав’ярні. Пішов у туалет. А мені назустріч виходить жінка, питає: «Ви Дмитро Машталір? Я вас бачила на ютубі». Тоді я і зрозумів, що, мабуть, все роблю правильно

Зараз у нас з партнером маркетингова агенція « Ціль». Якщо коротко пояснити, що ми робимо, то ми переносимо фізичний товар клієнта в інтернет. І він там успішно продається на ринках, де скупчується багато продавців. Ми робимо так, щоб цей товар був найзрозумілішим, найпривабливішим, найцікавішим за ціною. Щоб він розташовувався на гарних місцях і був помітним. 

Після повномасштабного вторгнення ми почали працювати вже з початку березня. Конкуренти закривалися, а ми навпаки вирішили не гальмувати, а додати газу. Багато хто з клієнтів нарешті зрозумів необхідність онлайн-продажів. Ми тестували різні гіпотези того, що можемо запропонувати ринку. І вже у квітні почали стрімко зростати. 

Мене надихає, що під час війни ми змогли створити віртуальний офіс, де працює шістдесят фахівців. Колись я вважав, що підприємець — це найважливіша професія у світі. Нині я думаю, що людина має бути щасливою на своєму місці. Вона може бути художником, робітником на заводі, бібліотекарем. Головне — це відчувати свободу і гармонійно розвиватися у всіх сферах життя. 

Я асоціююся зараз перш за все з маркетплейсами. Але персонально себе бачу у майбутньому як підприємця, що працює з digital, з фокусом на продажах, маркетингу, пошуку блакитного океану. Я цікавлюся венчурними інвестиціями. З часом хочу мати стартап-студію, яка допоможе реалізовуватися інноваційним проєктам. 

Коли ми створювали агенцію, ми з партнером одразу об'єдналися на рівні цінностей і розуміння місії. Для мене погана стратегія, коли є пиріг і треба шматок пирога відкусити собі. Цей пиріг, навпаки, треба розширювати, щоб вистачило всім. Важливо позитивно вплинути на молоде покоління, яке ще не заангажоване — зарядити його правильною мотивацією. На це ми витрачаємо 10% нашого чистого прибутку. 

Я створив благодійний проєкт «МініБі — бібліотека для підлітків». Ми купуємо не тільки художню літературу, але й книги з підприємництва, лідерства, психології і відправляємо їх до шкіл у невеличких містечках, де мешкає менш як 10 000 людей. Я пам’ятаю, як особисто на мене свого часу вплинула трилогія Драйзера — «Фінансист», «Титан», «Стоїк». Я хочу, щоб з українських старшокласників виростали нові підприємці та розбудовували нашу країну

Здається, я був сімнадцятим, хто приєднався до Ukrainian Digital Community — буквально в перший же день. І відтоді я насолоджуюся всім, що відбувається там всередині. Засновники, підбір учасників, ментори, чат-бот — це моя велика та безумовна любов. 

Найбільше подобається чат із власниками агенцій. Це неймовірна можливість познайомитися з кращими людьми, які на ринку України зараз є лідерами. Тут я можу отримати відповідь на будь-яке робоче питання або швидко знайти підрядника, який виконає найскладніше завдання. 

Ми постійно спілкуємося з ЛUDCТВОМ у межах спільноти. І я зараз не бачу взагалі жодної відмінності між українським digital і закордонним. В нас абсолютно суперякісні спеціалісти. 

Разом з UDC ми мусимо зробити те, що вже здійснило українське IT — заявити про себе. Щоб вся планета знала: українська digital-сфера — це топ. 

Я кайфую, коли читаю біографію прем’єр-міністра Ізраїлю Шимона Переса або книгу сінгапурського лідера Лі Кван Ю «Із третього світу в перший». Ці люди змогли. Вони прийняли важке рішення трансформуватися в невизначений час і змінювати власну країну. Це і є задачею нашого покоління — взяти на себе відповідальність за те, що Україна зможе запропонувати світові. І тоді ми обов’язково досягнемо успіху».

Практичний кейс

«Ринок digital — це ринок послуг. Типова ситуація, коли з клієнтом укладається контракт на певний термін з помісячною оплатою. Чи сталою є ця практика? Ми вирішили дослідити це питання в UDC.

Я провів там опитування серед власників. Вони охоче ділилися експертизою. З деякими з них ми детально проговорили різні можливі підходи у форматі дзвінків. Проаналізувавши інформацію, ми з керівником відділу продажів визначили оптимальну систему, яка найбільш підходить нашій компанії.

Відтепер ми пропонуємо клієнтам на довгих контрактах на початку роботи сплатити від 25% від загальної суми договору. Це значно оптимізує управління фінансами агенції».

Ukrainian Digital Community — професійна онлайн-спільнота українських digital-спеціалістів та власників агенцій. За час своєї діяльності UDC стало одним із найбільших донаторів серед українського digital та внесло у фонд UNITED24 майже 1 000 000 гривень.

₴850 000

задонатили

8

напрямків

500+

учасників з 23 країн

92%

retention rate

CEO & Founder у Emailix

МАРІЯ ЛО

«Всі, коли чують моє прізвище, думають що Ло — це якійсь сценічний псевдонім. А річ у тім, що мій чоловік — українець в’єтнамського походження. Ло з в'єтнамської означає «пічка». І я цим фактом користуюся під час нетворкінгу, щоб мене краще запам’ятовували. Все логічно: я Марія Ло, займаюся email-маркетингом, ми прогріваємо ваших клієнтів нашими розсилками. 

Я обрала напрямок email-маркетингу, щоб відокремити себе на ринку digital-спеціалістів в Україні. Можна сказати, це унікальний фах. До власної агенції я йшла багато років. Сьогодні ми називаємося Emailix та активно розвиваємося. Зазвичай, клієнтів у сферах e-commerce, FinTech та Healthcare ми знаходимо через UpWork. За співвідношенням у нас десь до 40% — англомовні партнери, і ми прагнемо цей показник лише збільшувати. Решта — переважно ті українці, що працюють на Захід. Ми хочемо бути чоботарями з чоботами. Тож у наших планах активно просувати самих себе через розсилку листів. 

Коли розпочалася війна, комунікація з нашими клієнтами змінилася. Умовно кажучи, вони розділилися на два табори. Перші нас дуже жаліли і постійно співчували. Цікаво, що саме з такими партнерство якось не складалося, а проєкти не закривалися. Інші ж — навпаки. «Україна»? «Супер, погнали»! І саме такий підхід мені імпонує: коли не дивляться звідки ти, а звертають увагу виключно на твої професійні навички. 

Українці — креативні! І європейці, і американці це визнають. Клієнти з США нам часто кажуть, що на їхньому ринку всі звикли діяти за шаблоном: CtrlC+CtrlV. А ми підходимо до своєї роботи з душею. 

Завжди шукаємо правильний гачок. Має бути чітке та лаконічне повідомлення. І обов’язково заклик до дії. 

Ми націлені на результат, довготривалу співпрацю і стабільний ріст кожного проєкту. Тому, щоб бути максимально ефективними в email-маркетингу, ми приділяємо велику увагу не тільки дизайну і сторітелінгу, але й стратегії. Іноді бувають кумедні випадки. Одного разу помилково відправили пропозицію від бренда косметики не вдень, а вночі. І виявилося, що так відгуків більше. З’ясувалася, що ядро нашої цільової — домогосподарки. Протягом дня вони у клопотах, а коли діти засинають — настає їхній час для себе. 

Дуже важливо відчувати менталітет і культурні нюанси закордонних споживачів. Тому в моїй команді завжди є носії англійської, для яких вона рідна. Це стало принципом після одного факапу. На розпродаж під час Чорної п’ятниці ми створили промокод «GoBlack» без жодної зайвої думки. Але виявилося, що він сприймається як расистський. Ми вчасно все замінили, але деякі клієнти такого не пробачають. Було прикро, але це стало нам добрим уроком. 

Я переконана, що суспільство розвивають саме люди. Ukrainian Digital Community — одна з рушійних сил. Разом — ми дійсно ЛUDCТВО. 

Перш за все, я вдячна UDC за те, що поради спільноти допомогли мені прийняти рішення про правильне партнерство. Ріст команди без цього був би неможливим. Друга перевага — це ті колеги, що вже пройшли той шлях, яким зараз крокую я. Їхній досвід, яким вони сердечно діляться — безцінний. Третє — це освітні матеріали, завдяки яким я стверджуюся як спеціаліст. Четверте — нові ліди. Можу вже сказати, через контакт з UDC ми підписали контракт з одним великим клієнтом. 

UDC — це любов. Вона проявляється через щиру цікавість однієї людини до іншої. Якщо цю якість свідомо культивувати, ми як суспільство зможемо вийти з негативного сценарію. Я вірю, саме любов українців одне до одного, взаємна підтримка бізнесу виведуть Україну на новий світовий рівень».

Практичний кейс

«Для мене UDC — невичерпне джерело управлінських лайфхаків та інсайтів. Я постійно переймаю новий досвід.

Наприклад, дуже корисною порадою для мене виявилася така. Коли ви ставите задачу працівнику, обов’язково попросіть у відповідь надіслати вам голосове повідомлення з переказом того, як він вас зрозумів. Здається, дуже просто, але це неймовірно полегшує процес і економить всім купу часу.

Менторство UDC допомогло мені зростити агенцію втричі, підсилити команду та отримати нові замовлення із Заходу. Особливо мене надихнули зустрічі з Євгеном Кудрявченком. Його бачення розвитку відкрило нові перспективи».

сегментація

За рік свого існування, завдяки правильно побудованій системі та модерованому простору, Ukrainian Digital Community залучила понад 500 учасників у 8-ми напрямах українського digital — маркетинг, SMM, таргетована реклама, SEO, контекстна реклама, No-Code, Web development, дизайн, CEO та власники агенцій. Учасники створили єдиний онлайн-симбіоз, перебуваючи у 23-х країнах світу та у різних містах України.

Рівень Учасників

junior

middle

senior

expert

Статус в якому учасники

freelancer

працівник в компанії

власник агенції

незалежний консультант

Сфери з яких учасники

marketing

target ads

no code

design

context ads

web development

seo

smm

інша

Co-founder і СЕО агентства Performance Marketing & Drive Promo

ОЛЕКСАНДР АЛЕКСАНДРОВ

«Мене звати Олександр Александров. Мені подобається моє ім’я — в ньому є повторне звернення. У digital це називається retention. Навряд чи мої батьки були в курсі цього. Але якби в мене була змога повернутися на десятиліття назад, то напевно я би сам себе так назвав. 

Сьогодні я співзасновник і СЕО агенції Performance Marketing & Drive Promo з Кропивницького. Я люблю Кропивницький за те, що це невелике місто. Тут всі одне одного знають, і я можу бути у своїй сфері найкращим. Тут народилися мої діти. 

Ми спеціалізуємося на PPC — це сфера digital, яка допомагає показати клієнтам переваги певних продуктів та сервісів. І коли ви відкриваєте Google і шукаєте, що купити, то, скоріше за все, на першому екрані побачите результати роботи моєї або моїх колег. PPC відрізняється від SEO тим, що за короткий проміжок часу можна отримати швидкі результати і при цьому якісно виміряти їх за допомогою вебаналітики. 

Зараз мій портфель клієнтів складається так: 5% з нашого міста, 20% з усієї України та 75% з-за кордону. Я особливо пишаюся тим, що ми два роки співпрацювали із міжнародною компанією Philips, напряму вели роботу з їхнім амстердамським офісом. Якщо порівняти клієнтів з Кропивницького та клієнтів з Амстердама, то клієнти з Кропивницького більш вимогливі, а в клієнтів з Амстердама більше коштів. Великий міжнародний бізнес сміливіший у прийнятті рішень. Шкода, іноземцям ніколи не вдається повністю проговорити назву мого міста Kropyvnytskyi. Ба більше, моє ім’я їм також тяжко дається. 

24 лютого поділило наше життя на «до» та «після». Нашій компанії вдалося вжити швидких та точних дій, тому що права на помилку тоді не було. Нині ми повернулися на довоєнні об'єми. І навіть частка закордонних проєктів збільшилася у порівнянні з українськими. У мене є певна стратегія розвитку. Вона полягає в тому, що я хочу масштабуватися в кількості проєктів та в кількості працівників. Ми задумаємося над тим, щоб в майбутньому потенційно розширити офіси на інші міста України та інші країни світу. Про Ukrainian Digital Community я дізнався з фейсбука. Я одразу підписався на сторінку, а наступного дня став учасником.

Можу охарактеризувати UDC як найкращу спільноту digital-спеціалістів України, яка об'єднала загальною ідеєю всіх людей, незалежно від того, чи це фрілансер-початківець або мастодонт з двадцятирічним досвідом і командою за сотню працівників. 

Основна цінність у тому, що ти можеш вільно ставити питання будь-кому в UDC і отримати відповідь. Чужий досвід дає поштовх до мого саморозвитку. Я завжди намагаюся застосувати нові знання для бізнесу, спроєктувати їх на власне агентство. Ми освоїли більше процесів, а нашій роботі додалося системності. Цього літа у Києві відбувся великий інтернет-форум. UDC організували там обід та вечерю знайомств. І хоча більшість ЛUDCТВА я бачив у реальному житті вперше, в мене було абсолютне відчуття, що це мої друзі й ми давно знайомі. 

На мою думку, після перемоги в Україні стане легше жити. Повернуться великі закордонні гравці ринку. Це залучить додаткової інвестиції в нашу країну та стане поштовхом для розвитку різних сфер економіки, зокрема, digital. 

Ми є популярними виконавцями. Про нас знають і про нас говорять. Україна обов’язково переможе, бо в нас немає іншого шляху».

Практичний кейс

«Всередині ЛUDCТВА мене добре знають як відповідального PPC-фахівця. Мене дуже часто відмічають в повідомленнях, коли шукають компетентну консультацію з відповідних питань.

Дати рекомендацію — для мене безумовний пріоритет. Я розумію наскільки це буває потрібно для бізнесу. Тому спочатку відповідаю, а потім повертаюся до своїх робочих задач. Я роблю це на безкорисних засадах. Втім, завдяки моїй активності в UDC, в нас з’явилося вже два нових постійних клієнти».

спільнота

Ukrainian Digital Community об’єднує digital-індустрію заради її розвитку, зростання, ствердження на світовому рівні. Кожен учасник — частина великого ЛUDCТВА, що є збірним поняттям інтелекту та досвіду суспільства. Кожен є важливим у динамічному процесі вдосконалення світу digital. І засновники спільноти вірять, що українська цифрова культура у найближчому майбутньому стане взірцем для усього свідомого світу.

70 партнерів! 25 менторів і едвайзерів, серед яких — мастодонти українського маркетингу: Андрій Федорів, Артем Бородатюк, Олександр Колб та інші. Спільнота має більш як 90% retention rate, що говорить про високий рівень клієнтоорієнтованості й цінності всередині. UDC — для людей і про людей. А відділ підтримки часто порівнюють з легендарним Support Монобанку.

70

партнерів

25

менторів і едвайзерів

до

50%

розмір знижок на сервіси та навчання

Співзасновниця та CEO Ukrainian Digital Community

МИРОСЛАВА ТКАЧУК

«Це було десь на п’ятий місяць війни з початку повномасштабного вторгнення. Минулі місяці були дуже важкими, я завершила роботу у бізнес-клубі й взяла час на перезавантаження. В один із днів мені зателефонував Антон Перетяка і сказав: «Мирослава, привіт! Не хочеш допомогти нам створити потужну українську digital-спільноту»?

З 24 лютого ми всі працювали інформаційно. Всі робили те, що уміли. Ми створювали сайти, банери, ролики, просували це в інтернеті, щоб світ дізнався про український спротив. Ми працювали на адреналіні. Було настільки міцне відчуття єднання, що ми не могли просто так це лишити. Ми зрозуміли, що разом ми сила. Українці — це потужна нація, а наші digital-спеціалісти дуже креативні й потрібно продовжити їхнє єднання у вже професійній спільноті. Так і народилася ідея Ukrainian Digital Community.

Заснували проєкт ми троє: я, Антон Перетяка та Євген Кудрявченко. В Антона — десять років досвіду в digital, в Євгена Кудрявченка — п’ятнадцять, і його напевне знає пів України. У мене на той час був п’ятирічний багаж в нетворкінгу, в організації і розвитку спільнот. Пазл склався. Я настільки повірила в проєкт, що в мене не було навіть гадки, що це не злетить.

Ми одразу вирішили, що було б непогано залучитися підтримкою таких українських мастодонтів маркетингу, як Андрій Федорів, Олександр Колб, Артем Бородатюк. Їх всі знають, до них дослухаються, вони є лідерами думок. І вони радо погодилися нас підтримати! Після презентації до нас приєдналося десь пів сотні людей, а ми пішли далі. Почали запрошувати до виступу в нас фаундерів українських компаній, які відомі всьому світові: Reface, Reply, Readdle, Preply.

Ми далі собі три місяці, щоб зрозуміти, чи працює ініціатива. 

До зими 2022-го, завдяки UDC, ми змогли задонатити з підписок пів мільйона гривень благодійному фонду UNITED24. Ми почали отримувати натхненні відгуки від учасників. Завдяки спільноті створювалися партнерства між учасниками, залучалися проєкти з-за кордону, відкривалися нові агенції. Десятки й десятки людей нам казали спасибі. І ми зрозуміли — це воно, 100% воно.

Сьогодні Ukrainian Digital Community — це повноцінний продукт, за який ти оплачуєш підписку. Ми не освітній заклад, в нас немає навчання як такого. Всі наші зустрічі, які проводяться всередині, спрямовані виключно на обмін досвідом. Учасники та запрошені спікери доповідають про власні практичні кейси. І саме таким чином поширюються професійні знання.

Багато хто думає, що спільнота це про зустрічі, але це омана. Спільнота це — ЛUDCТВО. Лише разом люди здатні розв’язати будь-яку задачу. Люди — це зв'язки та нові можливості. Люди — це підтримка. 

Кажуть, ти можеш до будь-кого в цьому світі дотягнутися за п'ять рукостискань. Ukrainian Digital Community значно скорочує цей шлях.

Я раніше розвивалася в наймі, але до кожного проєкту відносилася, як до свого. Маю юридичну освіту, і колись навіть хотіла бути суддею. Я мріяла, щоб світ ставав більш справедливим. Я ніколи не забуваю про це, коли модерую простір всередині спільноти. Ми завжди намагаємося дізнатися точку зору кожного. Нам вкрай важливі правильні цінності. Через не дотримання їх ми, на жаль, тричі позбавляли членства учасників.

Додам, всередині UDC заборонена будь-яка реклама, тут не можна продавати себе. Ми робимо презентацію нових учасників, і кожен має право відповідати на запит про свої послуги. Але точно не впарювати. Ми турбуємось про персональний простір кожного і хочемо відгородитися від спаму та інформаційного шуму.

Війна висвітлила надзвичайні здібності українців, їхні позитивні якості. Кожен з нас сьогодні визначає те, якою буде Україна в майбутньому. Одна із задач Ukrainian Digital Community — зменшити комплекс меншовартості українців у світі. Ми маємо ствердитися на глобальному рівні. І я бачу, що ми вже цього досягаємо. І я знаю, яка у цьому роль UDC. І саме від цього мені тепліше».

Практичний кейс

«UDC став для мене унікальним досвідом управління командою. Ми перебуваємо в різних містах України: Київ, Суми, Чернівці, Ужгород. В digital відстані не мають особливого значення. Мене не надто цікавить минулий досвід людини. Набагато ціннішим є те, як людина хоче розвиватися у майбутньому.

Ми максимально відкриті до співпраці. Будь-хто може відгукнутися на оголошення про посаду в Ukrainian Digital Community і надіслати нам резюме. Зазвичай, з півсотні заявок я обираю до десяти кандидатів на інтерв’ю.

В мене є особистий метод визначення того, хто нам підходить найбільше. Я пропоную триденний робочий тест. Зазвичай цього терміну вистачає, щоб зрозуміти, чи наша це людина, яка в неї мотивація, як вона порається з різноплановими задачами і, що дуже важливо для нас, як вона вміє комунікувати з ЛUDCТВОМ».

лudство

КОЖЕН УЧАСНИК СПІЛЬНОТИ Є ГОЛОВОЮ UDC. РАЗОМ ВОНИ СКЛАДАЮТЬ  ЛUDCЬКИЙ ІНТЕЛЕКТ.

Спільний розум допомагає українській digital-індустрії зростати та розвиватися, стверджуватися на світовому рівні.

КРЕАТИВНИЙ ДИРЕКТОР
Кирило Чистяков, UDC
MARKETING CONTENT MANAGER
Ольга Войцешук, UDC
ART DIRECTION
Ольга Шевченко, Vintage
ARTIST
VIDEO PRODUCTION
Данило Женчур, mozhem.ua
ПРЕДСТАВНИЦЯ UKRAINIAN DIGITAL COMMUNITY
Мирослава Ткачук
ДИЗАЙН ТА розробка
Artycoders
ІЛЮСТРАЦІЇ
ШІ
МЕНЕДЖЕР
Ірина Насильнєва
ПРОДЮСЕР
Ольга Андрусів
ЯК ВОНО – ПРАЦЮВАТИ ПОНАД 10, 20 РОКІВ В ОДНІЙ КОМПАНІЇ?
ЯК ВЕСТИ ІТ-БІЗНЕС
ЗА КОРДОНОМ
Топ-7 країн, де українці відкривають офіси
WIN-WIN ДЛЯ СТУДЕНТІВ ТА ІТ-КОМПАНІЙ
Чим корисні менторські програми
Цифрове життя для старовинних книг та сучасних документів
Як працює Scanner Pro