Яким буде AIN.UA у 2024 році. Колонка головного редактора та видавця

У підсумковій новорічній колонці новий головний редактор AIN.UA Олександр Стрельников і видавець проєкту Артем Старосєк розповідають про роботу над трансформацією видання та плани на 2024 рік. 

Олександр Стрельников

Привіт! Передусім, я дякую кожному читачеві за любов і довіру до видання, а також критику й зворотний зв’язок. Щодня ми з командою орієнтуємось саме на вас: коли складаємо контент-план, брейнштормимо теми для матеріалів, ставимо запитання під час інтерв’ю, розробляємо стратегію на наступний рік, відповідаємо на читацькі запити на пошті. Вдячний вам за інтерес до нашої роботи, який дозволяє розвиватись.

Почну з підсумків. Від жовтня разом з новим менеджментом ми готуємо велику трансформацію AIN.UA (про це – далі). Оскільки в основі всього стоять люди та процеси, ми почали саме з цього: аудиту поточної ситуації у виданні та настроїв у команді. На жаль, декілька потужних редакторів, які багато років розбудовували цей проєкт, пішли, – і я хочу щиро визнати, що це стало ударом для мене та всієї команди.

Водночас у видання прийшли нові люди: Марія Молодковець, яка стала шеф-редакторкою основної новинної стрічки, журналістки Анастасія Оприщенко та Софія Єлагіна, новинна редакторка Віра Олійник. Просто зараз ми також шукаємо людей, які підсилять AIN.Business та AIN.Capital. Ще одна важлива новина для проєкту – англомовну редакцію очолив професійний і енергійний редактор Ростислав Собачинський. У 2024 році буде значно більше нових наймів, тож стежте за нашими вакансіями.

Крім цього, вже готові редакційна політика та документ зі структурою власності, які ми представимо після перезапуску проєкту. Це – про прозорі правила та довіру з вашого боку.

Потужним кроком нашого комерційного відділу стала повна відмова від реклами HR-бренду гемблінгу та беттінгу. А редакція відмовилась від російськомовних перекладів контенту. Ми не тільки припинили оновлювати тамтешню стрічку, а й почали перекладати архівні матеріали українською.

Також ми переїхали в новий офіс, переглянули заробітні плати, налаштували робочі інструменти та готові летіти – тож перейдімо до планів.

Головна амбіція 2024-го – перейти до регулярної інституційної допомоги ЗСУ. Це наш обовʼязок як відповідального медіабізнесу. Вже в січні ми запустимо збір на FPV-дрони для роти ударних БпАК 92-ї ОШБР «Ахіллес», які допоможуть їм знищувати ворога. Далі – більше: зборів, грошей для ЗСУ, техніки та болю для російських окупантів.

Наприкінці першого – початку другого кварталу 2024 року ми плануємо запустити новий сайт видання з оновленою айдентикою та новими рубриками – це частина згаданої мною трансформації.

Для чого нам новий сайт? Моє особисте бажання як головного редактора – розвивати AIN.UA як «настільне медіа» прогресивних і освічених людей, які щодня ухвалюють важливі для країни та бізнесу рішення, запускають власні стартапи, інвестують у перспективні проєкти, працюють в креативних індустріях і технологічній сфері. Таким медіа, яке щоденно закриватиме всі ваші інформаційні потреби. Для цього ми розширимо фокус тем: більше реальної економіки, експлейнерів про інвестування та розвиток стартапів, аналітики, military-tech, наукових статей, урбаністики, репортажів з виробництв, оглядів на техніку, автівки та програмні продукти й багато іншого. 

Це вимагає нових технічних спроможностей сайту: кращої швидкодії, гнучкішого налаштування вигляду головної сторінки, вбудованих інтерактивних дашбордів, тестів, інструментів прямих текстових трансляцій тощо. 

Також ми представимо оновлені айдентику і дизайн сайту – зробимо його «просторішим» і сучаснішим, з більшим акцентом на візуальні елементи. У цьому ми надихаємось прогресивністю західних технологічних медіа та іміджевістю найавторитетніших друкованих видань світу.

На сайті вас чекатимуть і глибокі розслідування, детальна аналітика щодо стану технологічного ринку, оновлений розділ «Робота», який ми зробимо максимально зручним і практичним для кандидатів і рекрутерів. 

Ще один напрям роботи – розвиток YouTube-каналу з ексклюзивними інтервʼю, експлейнерами, репортажами, аби ви могли отримувати інформацію від нас у відеоформаті, наочну та чесну. 

Останній серед найбільших планів, про який хочу розповісти, – ми запустимо розділ «Спільнота». Це читацький форум, де ви зможете обговорити професійні та побутові теми, прочитати авторські колонки від лідерів суспільної думки, бізнесменів й інвесторів, а також поспілкуватись з нашою редакцією. 

Передаю наступні рядки цього матеріалу Артему. І бажаю кожному перемоги в новому році.

Артем Старосєк

Привіт! Це були найскладніші та найцікавіші три місяці в моєму житті. Я хочу почати зі слів подяки головному редактору Олександру Стрельникову, шеф-редактору AIN.Capital Ростиславу Собачинському, шеф-редакторці AIN.Business Тані Грицик, випусковій редакторці Олі Закревській, CBDO Яні Проценко і COO AIN.UA Дар‘ї Вербицькій, яким сподобалась нова стратегія і які повірили у зміни. Судячи зі зростання трафіку і кількості рекламних замовлень, в ці зміни також повірили рекламодавці та читачі – дякую! Окрема подяка конкурентам по ринку, які допомагали й тримали в тонусі 🙂

Розкрию глибше кілька ключових змін, які ви могли побачити на AIN.UA останнім часом. 

Трансформація команди

Багатьох колег з медіасфери й рекламодавців цікавили перестановки в команді. Як на мене, кадрові зміни при новому менеджменті, без змін редакційної політики – це нормально. 

Причин декілька:

  1. Для зростання потрібні сталі процеси: юридичні, фінансові, діджитал і HR. Саме на цьому був мій основний фокус протягом останніх трьох місяців. 
  2. Ми будуємо медіа з підходами, які притаманні IT-компаніям: оцінка досягнень, а не регалій, розширений соцпакет, сталі перегляди доходу, гарний офіс.
  3. Кожен виконує свою роль, замість того, щоб бути супергероєм, який працює за трьох.
  4. Цінності іноді важливіші за хард-скіли.
  5. Бізнес має бути спортивною командою, а не сім‘єю. Це єдиний шлях від стартапу до системного бізнесу.
  6. «Свіжа кров» допомагає з розв’язанням проблем, для яких начебто не було рішень.

Відмова від гемблінгу 

AIN.UA раніше рекламував HR-бренд гемблінгових і беттінгових компаній, це були єдині рекламні прояви стосовно таких бізнесів. В листопаді ми припинили цей процес. Окрім етичної складової, є ще одна причина – негативний вплив гемблінгу на військових. Для нас це неприпустимо. Ми завжди вибиратимемо репутацію і довіру читача. Цей крок – продовження стратегії, адже AIN.UA роками послуговувався Know Your Customer процедурами і перевіряв, кого рекламує. В нашому рекламному чорному списку перебувають «торговці повітрям», алкогольні й тютюнові бренди, політики та російські компанії. 

Як наслідок – потік рекламодавців, які цінують наш вибір. Якщо додати до цього команду під керівництвом Яни Проценко, яка робить найуспішніші продажі на українському ринку, цілком можна виходити «в нуль» і навіть бути прибутковими.  

Якщо для колег по ринку гемблінг і беттінг – це питання виживання, то для AIN.UA це ціннісний вибір, який суттєво не вплине на доходи від реклами, адже раніше такі клієнти складали менше ніж 5% в структурі доходу. Win-win. 

Замість висновків

В грудні я сидів в темному залі на випускному вечорі Української школи політичних студій (УШПС). Добігав кінця другий рік війни. На сцені – Олександр Ябчанка, старший лейтенант роти «Гонор» батальйону «Вовки Да Вінчі» імені Дмитра Коцюбайла та випускник УШПС 2018 року. Він вів незвичний діалог сам з собою, тільки 12-річної давнини, коли Олександр був лікарем-педіатром, асистентом кафедри педіатрії. Олександр-лікар одягав рожеві окуляри і ставив запитання на кшталт «Коли закінчиться війна?», «Чи всіх мобілізують?», «Ми вже вистояли в березні 2022 року, тож тепер можна розслабитись?». Олександр з позивним «Ябчанка» знімав окуляри, малював картину близьку до невідворотного кінця і закликав до загальної мобілізації суспільства й систематичної підтримки підрозділів. В кінці діалогу Олександр-лікар ухвалив рішення вступити до лав ЗСУ. 

Я маю схожі думки: окрім донатів, які вже є нормою суспільної моралі, а не приводом для PR, кожен бізнес має стати бізнесом війни. Пекарня – пекти випічку на фронт, IT-бізнес – розробляти ПЗ для артилерії й системи керуванням військом, медіа та блогери – просвітлювати суспільство, давати аналітику для протидії ІПСО і бити словом по окупантах. 

Саме тому в 2024 році ви побачите на AIN.UA ще більше аналітики, розслідувань, і прогресивного та соціально відповідального бізнесу, що профільно допомагає ЗСУ. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук