У 2024 році у бренду Guzema Fine Jewelry 23 актуальні колекції, власне виробництво, 2 бутики, продажі за кордоном, та понад 80 людей у команді. Проте, як і в кожній історії, все починалося з мрії і маленьких кроків засновниці Валерії Гуземи. Саме про них, а також інші деталі розвитку бренду редакторка AIN.Business розпитала засновницю особисто.
В цьому матеріалі ми розповідаємо про перші прикраси і клієнтів, кроки на шляху до впізнаваності, маркетингові стратегії, розвиток під час великої війни, а також головну цінність Guzema Fine Jewelry – бути українським брендом.
Каблучки з золотих коронок
Розмову з Валерією Гуземою починаємо зі стандартного питання: з чого ж все почалося. Героїня не квапиться відповідати, а далі, усміхаючись, пригадує шкільні роки. Вже тоді Валерія уявляла, як в дорослому віці займатиметься власною справою. Хоча спершу майбутня підприємиця стала на шлях журналістики, зрештою почала реалізувати мрію.
«Роботу журналістом дуже любила. Але я мала велике внутрішнє бажання заснувати щось своє», – додає Гузема.
Так само як і ювелірна справа, дівчину захоплювала готельно-ресторанна сфера. Валерія досі не відкидає варіант відкриття власного готелю. Проте станом на 2014 рік, особиста любов до виробів з дорогоцінних металів та каміння перемогла. За допомогою в реалізації, продовжує Валерія, звернулася до родини:
«Необхідні гроші спершу попросила в борг у тата. Він посміхнувся, відмовив і пояснив, що не бачить мене власницею бізнесу. Звісно, мене це образило, але не втрачаючи надії я пішла із запитом до мами».
З цього моменту й розпочинається історія українського дизайнерського проєкту Guzema Fine Jewelry. А саме з зубних коронок дідуся підприємиці, які віддала мама, аби справа мала старт.
Березень 2016-го
В створенні перших прикрас Валерії Гуземі допоміг майстер, якого вдалося знайти через знайомих. Такою, власне, і була команда бренду на початку – ювелір і сама засновниця, яка виконувала роль дизайнера, SMM-ника, спеціаліста з продажів і доставки. Клієнтів дівчина знаходила теж самостійно – допоміг Instagram та друзі.
«Коли зараз мене зустрічають найперші клієнти, згадують як я приїздила з доставкою до них додому. Через велику кількість задач, це часто було після десятої вечора. Інколи продавала і в машині», – сміючись додає Валерія.
Хоча стартова колекція, в яку входили нині впізнавані каблучки з колекції Classic, успішно продавалася, на пів року героїні довелося призупинити виробництво. Валерія Гузема пояснює: її пограбували, дідусеві коронки закінчилися, довелося збирати гроші на продовження діяльності бізнесу. Відтак, офіційною датою заснування бренду підприємиця називає березень 2016 року.
Невдовзі відкрився і перший шоурум Guzema Fine Jewelry. Такому рішенню, продовжує Гузема, сприяв запит клієнтів – кількість питань щодо можливості примірки дорогих прикрас зростала. Невпинно збільшувалися і продажі, чому бренд Валерії завдячує сарафанному радіо, а також можливості створювати важливі благодійні проєкти, такі як Charity Chain.
«Перший шоурум був закритого типу. Це кімната на 30 кв.м, в яку довелося вкласти всі заощадження. Через рік бренду вже стало там затісно, тож задумалася про власний магазин».
Guzema Fine Jewelry
Станом на січень 2024 року, Guzema Fine Jewelry – одна з найвпізнаваніших українських ювелірних компаній в сегменті нішевого люксу. На цьому моменті розмови, питаємо у Валерії Гуземи про «кухню» прикрас.
Героїня спершу робить паузу, а згодом зазначає: усе, що є сьогодні, створене нею і скероване великим бажанням робити українську компанію з якісним продуктом. Так, прикраси створюють 35 майстрів-ювелірів на власному виробництві, що знаходиться у Києві. Для цього закуповують банківські золото і срібло.
Діаманти команда Guzema Fine Jewelry замовляє у партнерів в Україні, що працюють з імпортом дорогоцінного каміння. Їм сировина, своєю чергою, постачається британською компанією De Beers, яка видобуває діаманти переважно в країнах Африки, в Австралії та Канаді. Бренд має чіткий запит на якість діамантів, якого постійно дотримується.
Всі прикраси – реалізовані задуми засновниці. Валерія Гузема додає: часто вони перетворюються на ескіз зі слів, а інколи й не з першого разу. Колекції Guzema Fine Jewelry не мають чіткої періодичності, адже залежать від натхнення і завантаженості виробництва. Так, від останньої може минути як два тижні, так і два роки.
Отримавши ескізи, ювеліри виготовляють прикраси, після чого підприємиця з командою оцінюють продукт, тестують його на собі. Згодом виріб чи колекцію затверджують, роблять маркетингову кампанію і запускають на ринок. Над всіма процесами поза виробництвом чаклують близько 50 штатних співробітників.
Середній чек клієнта – 20 000 грн. Наразі бренд має 23 колекції у продажі, та продовжує працювати над благодійними ініціативами.
«Мені дуже приємно, – говорить Валерія, – що відомі люди завжди були клієнтами бренду. Багато людей говорили, що я замовляю в них рекламу. Але такого і близько не було».
Долаючи виклики
Маючи два великих бутики в Києві і частку офлайн-продажів у 70%, продовжує Гузема, розвивають онлайн. Це підтверджує керівник маркетинг відділу Guzema Fine Jewelry Олена Паламар, та додає: тенденція купувати в інтернеті зберігається з початку пандемії коронавірусу. Паралельно посилюють офлайн-маркетинг:
«У нас залишаються традиційні діджитальні канали просування, – говорить Олена, – таргетована реклама, SEO, email- та контент-маркетинг тощо. Покриваємо і ринок зовнішньої реклами – з брандмауерами, відеоекранами. В грудні 2023 року це мало особливий успіх», – каже Паламар.
У бренду досить невелика команда маркетингу – близько 10 людей, які об’єднують декілька напрямків. Їхніми зусиллями з початком повномасштабної війни почали виходити і на міжнародний ринок. В цьому завданні використовували таргетинг, співпрацювали з локальними PR-командами, організовували поп-ап-стори.
Зараз компанія організувала свій склад в Європі й Америці та відправляє замовлення звідти. Але як і для багатьох бізнесів, велика війна внесла свої корективи – аби здійснювати міжнародні доставки Guzema Fine Jewelry довелося знайти виробництво на аутсорсі. Долали і проблеми з поставками, експортом, неможливістю купити офіційне золото.
«Хоча зараз у мого бізнесу момент росту і масштабування, минулий рік був дуже складним. З 2022-го просіли більше, ніж на 100%. Зараз все поступово стабілізується, ми над цим працюємо» – уточнює Валерія Гузема.
Наступний крок – США
Серед найближчих планів бренду – відкриття ще одного бутика Guzema Fine Jewelry в новому для себе українському місті. Продовжать також розширювати мережу офіційних представництв і партнерів по регіонах України.
Говорячи про цілі в зовнішніх напрямках розвитку, Паламар і Гузема вказують – це США. Не відкидають в команді і перспективу відкриття бутика в країні. Цей ринок, обґрунтовує маркетологиня, є досить легким для входу ювелірним брендам, але рівень конкуренції – надзвичайно високий. Однак не дивлячись ні на що, головна мета – залишатися українським брендом.
«Пишаюся тим, що Guzema Fine Jewelry – український бренд і дуже вірю в майбутнє України. Навіть коли ми за кордоном, то все одно залишаємось українським брендом. Це і є наша цінність», – підсумовує Валерія Гузема.
Нагадаємо, раніше AIN.Business публікував список найпопулярніших текстів за 2023 рік: