У наш час клієнти все більше віддають перевагу онлайн-взаємодії з бізнесами, тому рівень digital-сервісу грає ключову роль. Більше того, нові дослідження показують, що 64% клієнтів бажають майже «людського» обслуговування від чат-ботів, а компанії втрачають 30% клієнтів всього лиш після одного невдалого досвіду з ШІ. 

Зображення надано KindGeek

Швидкість, ефективність, зручність та персоналізація — ці фактори є вирішальними для сучасного споживача. І в наш час, завдяки прориву в ШІ, досягти такого рівня сервісу компаніям стає легше зі смартовим чат-ботом на борту.

Моделі штучного інтелекту GPT від OpenAI слугують потужним ядром для створення просунутих розмовних чат-ботів для бізнесу. Таких, які будуть надійними союзниками в умовах високої конкуренції, зокрема, на ринку фінансових послуг. Вони можуть допомогти компаніям не лише підвищити рівень обслуговування клієнтів та персоналізувати сервіс у масштабі, але й покращити внутрішні процеси та оптимізувати операційні витрати, відповідно.

Техніка файн-тюнінгу, або як це все працює

Оскільки модель GPT з-під коробки є дещо сирою для бізнес-використання, її можна кастомізувати за допомогою файн-тюнінгу (точного налаштування) — техніки, яка дозволяє адаптувати модель до нових даних і оптимізувати її під конкретні бізнес-кейси.

Завдяки файн-тюнінгу вам залишається лише «довчити» готову GPT модель, тренуючи її на ваших бізнес даних, ну а далі використовувати її потенціал, яким наділив її OpenAI — попередньо інвестовані знання та незрівнянні NLP навички у своїх бізнес цілях.

Підхід із файн-тюнінгом можна вважати чудовим варіантом із кількох причин.  

  • По-перше, він гарантує, що ваша кастомізована модель GPT є приватною, що виключає можливі ризики пов’язані з безпекою вашої інформації та бізнес даних.
  • По-друге, метод файн-тюнінгу є ефективнішим. Він дозволяє отримати кращу якість відповідей базуючись на ваших даних і досягти значно кращого перформансу на бізнес кейсах.
  • Ну і по-третє, враховуючи перші дві причини, це просто краще інвестування ресурсів. За допомогою файн-тюнінгу ви можете створити свій унікальний GPT для бізнесу та мати його у приватному користуванні зі стабільним функціонуванням на ваших даних та конкретних кейсах.

Приклади можливих юз-кейсів: обслуговування клієнтів і не тільки 

З кастомізованим GPT чат-ботом на борту, ви можете ефективно та швидко вирішувати запити та взаємодіяти зі своїми клієнтами у дуже природний, схожий до спілкування з людиною, спосіб. Завдяки цьому, можна побудувати більш значущу digital-взаємодію із користувачами, яка реально покриває їхні потреби, підвищує залученість та створює позитивний клієнтський досвід, який драйвить розвиток бізнесу.

Кастомізовані чат-боти на базі GPT можуть:

  • ефективно вирішувати запити, пов’язані з навігацією продукту та бізнес-сервісів та провести клієнта основними кроками;
  • надати швидкі пояснення до фінансових термінів та понять для кращого розуміння необхідного контексту;
  • полегшити керування акаунтом, оптимізувати процес здійснення транзакцій та заощадити час клієнтів;
  • плавно скеровувати клієнтів до команди служби підтримки у разі складних запитів, які потребують людського розсуду;
  • персоналізувати взаємодію з клієнтами у масштабі, надавати рекомендації та допомогти бізнесу збільшити продажі;
  • беручи на себе значну кількість запитів, GPT також здатен покращити продуктивність та ефективність роботи працівників, оптимізувати робочі процеси, здійснювати онбординг та напряму допомагати вашому персоналу, як ще один командний гравець.  

Окрім більш стратегічного розподілу ресурсів, GPT може допомогти скоротити час, який клієнти втрачають на очікування відповіді від оператора та покращити як клієнтський досвід, так і досвід працівників компанії.

Вже не кажучи про загальну економію коштів отриманих від автоматизації, які можна інвестувати на покращення інших сфер бізнесу.

Імплементація кастомізованої GPT: короткий покроковий гайд 

Зображення надано KindGeek

Крок 1. Введіть ШІ у свою стратегію обслуговування клієнтів

Перш за все, визначте мету використання GPT та проведіть зв’язок із вашими основними бізнес-цілями. Почніть із визначення сфер, у яких автоматизація може принести найбільшу цінність. Базові запити та поширенні запитання слід автоматизувати в першу чергу. А оскільки процес впровадження GPT є доволі гнучким, не зайвим буде замислитись над додатковим функціоналом для подальшого розширення автоматизації після охоплення найважливіших кейсів.

Крок 2. Зберіть інформацію та сформуйте набір даних для навчання

На цьому етапі слід почати збір релевантних, репрезентативних даних, починаючи від запитів у службу підтримки та взаємодії з клієнтами, та до будь-якої іншої корисної предметної інформації.  Далі переконайтеся, що дані є попередньо оброблені та не містять жодної конфіденційної чи особистої інформації, проте мають необхідні контекстні деталі для навчання моделі.  Коли все буде готово, сформулюйте набір даних для навчання моделі та застосуйте необхідне форматування, необхідне для ефективного й точного процесу навчання.

Зображення надано KindGeek

Крок 3. Ретельно натренуйте GPT на своїх даних

Запустіть навчальний набір даних у модель, дозволяючи їй адаптуватися до нової інформації, простежити певні закономірності та патерни, а також навчитись «схоплювати» потрібний контекст для подальшої побудови релевантних відповідей. В залежності від складності банківського домену та бажаного рівня точності вам може знадобитися більш тривалий час для налаштування оптимального перформансу моделі.

Крок 4. Інтеграція із мобільним додатком

На цьому етапі слід розробити необхідні API, аби ваша модель GPT і  мобільний додаток могли взаємодіяти між собою. Для створення плавного та більш цілісного клієнтського досвіду хорошою ідеєю буде також підключити AI помічника до веб-сайту та ваших каналів комунікації, щоб ви могли ефективно взаємодіяти зі своїми клієнтами та надавати необхідну допомогу «тут і зараз», де б вони не були.

Зображення надано KindGeek

Крок 5. Встановіть надійні заходи безпеки

Почніть із ретельного тестування безпеки моделі GPT, щоб виявити та усунути потенційні вразливості. Впровадьте протоколи шифрування та систему контролю та управління доступом, та регулярно перевіряйте систему, щоб забезпечити надійний рівень безпеки та відповідність нормативним вимогам і належним стандартам.

Крок 6. Відстежуйте стан функціонування та удосконалюйте модель

Після інтеграції кастомізованої GPT у ваш продукт стежте за його роботою, щоб оцінити точність відповідей і визначити місця, де модель варто дотренувати або підкоригувати. Зберігайте взаємодії з користувачами та збирайте фідбек, щоб регулярно оновлювати та удосконалювати модель до нових потреб клієнта.

Зображення надано KindGeek

Крок 7. Забезпечте нагляд з боку людини та продумайте шляхи ескалації

Незважаючи на те, що модель GPT здатна охопити значну частину запитів клієнтів, нагляд зі сторони людини все ж є важливим. Тому встановіть чіткі процеси для визначення сценаріїв, у яких може знадобитися втручання людини-оператора та сформуйте шляхи ескалації.

Крок 8. Розробіть документацію та гайд для користувача

Задокументуйте інтеграційний процес для інформаційних потреб у майбутньому та подбайте про своїх користувачів, створивши для них вичерпний юзер гайд, щоб вони могли ефективно використовувати весь потенціал AI помічника. Переконайтеся, що документація в додатку є доступною та містить чіткі інструкції для використання.

Інновації: суть сучасного успіху в бізнесі

Безперечно, немає потреби наголошувати на проривних інноваціях у AI та сенсаційних можливостях нашумілого GPT. Але найкрутіше те, що потенціал цієї потужної AI моделі можна використати на користь свого бізнесу, розробивши свого GPT чат-бота.

Кастомізовані GPT чат-боти несуть, без перебільшення, трансформаційний потенціал і можуть допомогти вам суттєво покращити рівень обслуговування клієнтів, підвищити операційну ефективність і допомогти вам драйвити  бізнес в умовах сучасного ринку. 

У теперішньому динамічному просторі, де конкуренція загострюється, а очікування клієнтів сягають все вищих вимог, компанії повинні не лише адаптуватися до змін, але й переймати стратегічний підхід до інновацій.