«Електронний помічник», нова тара та пакування без скотчу – чотири нові розробки «Нової Пошти»

14 лютого в Києві в студії NovaTech відбувся R&D DemoDay. Компанія показала вісім рішень, які мають заощаджувати час і клієнтам, і співробітникам. Деякі з нових девайсів як пілотні проєкти вже можна побачити у відділеннях «Нової Пошти». Наприкінці заходу відвідувачі проголосували за три найкращих рішення.

Над кожною розробкою працювала окрема команда співробітників «Нової Пошти». За результатами голосування перемогу отримали одразу чотири команди. Вони отримали грошовий бонус за свій проєкт. AIN.UA розповість, що це за рішення.

Перше місце – «Електронний помічник»
Винагорода: 20 тисяч гривень

Рішення для терміналу самообслуговування нового рівня, який пришвидшить отримання або відправлення посилок. В такий спосіб «Електронний помічник» мінімізує черги у поштових та вантажних відділеннях. Зараз на точках самообслуговування можна відправити посилки, що не потребують оплати, надрукувати маркування і відправити посилку. Також доступна оплата через POS-термінал. Інноваційні термінали допоможуть створити відправлення, відредагувати його та надрукувати маркування. І все це клієнти можуть зробити самостійно.

А ще з допомогою помічника можна швидше отримати посилку. Це відбувається так: відвідувач сканує штрих-код або вводить номер телефону, а оператор отримує сповіщення з усією необхідною інформацією про те, що треба забрати посилку для цього клієнта. Щодо відправки, то потрібно лише відсканувати ЕН, і девайс видасть маркування. Створити відправлення можна і «з нуля», але не тільки за допомогою ручного вводу всіх даних, а й голосом. Клієнту потрібно прочитати скрипт, що буде виведений на екран, але з урахуванням інформації про свою посилку. Команда оновила не тільки функціонал, але й інтерфейс.

«Всього два дотики до екрану – і клієнт вже очікує посилку, яку йому виносять. Всього два дотики до екрану – і клієнт вже може віддавати свою посилку на відправлення, складаючи її у спеціальний ящик», – розповідає менеджер Олег.

Тестові девайси вже працюють у шести відділеннях. Цього року планується закупити 314 пристроїв. У деяких відділеннях працюватимуть кілька «помічників», їх розміщуватимуть біля входу. На процес розробки у команди пішло близько дев’яти місяців з урахуванням всіх змін.

«Електронний помічник». Фото: «Нова Пошта»

Друге місце – «Тара нового зразка» 
Винагорода: 15 тисяч гривень

Рішення пропонує використовувати піддони зі спіненого полімеру. Новий матеріал робить тару для перевезення вантажів легшою, водночас піддони міцні. А пошкодження локалізуються і не збільшуються.

Тара нового зразка. Фото: AIN.UA

Зараз компанія експлуатує дерев’яні піддони, вага одного – від 16 до 31 кг. Пластиковий перфорований важить 7 кг. Різниця відчутна. Вага 26 680 дерев’яних піддонів становить 427 тонн, для перевезення такого вантажа необхідні 54 фури. Така ж кількість пластикових піддонів важить 187 тонн, для цього достатньо 18 фур. Тому пластикові піддони виглядають доцільними і для економії ресурсів, і для створення більш комфортних умов роботи працівників. Також команда продемонструвала пластикові палетні борти, що легші на 30%, а коштують на 100 грн дешевше за дерев’яну тару.

Важкі дерев’яні піддони. Фото: AIN.UA

Розробники тестували конструкції від європейських виробників, але жоден варіант не влаштував їх. Тож команда планує створити власну прес-форму, для якої візьме переваги протестованих конструкцій. В нових піддонах планується захищене місце для міток, за допомогою яких можна відстежувати тару онлайн.

Третє місце –  «Зручне пакування у кроковій доступності» та «Відстеження тари»
Винагорода: 10 тисяч гривень

Обидві команди розділили третє місце. «Зручне пакування у кроковій доступності» – це конструкції, що на замовлення клієнта автоматично видають пакування, з яких можна скласти коробку і відправити посилку. На видачу пакування потрібно до восьми секунд, тоді як на покупку коробки у оператора – до хвилини. Рішення заощаджує час оператора відділення, а клієнт може бути впевнений в тому, що вміст посилки ніхто не побачить. Це зручна опція, особливо для надсилання документів.

Пакування йде одразу з клейкою стрічкою – отже, скотч не потрібен. Його вартість перевищуватиме вартість звичайної коробки на 30-50%. За словами менеджера, коробки з клейкою стрічкою вже використовують кур’єри для надсилання посилок через поштомати. Співвласник «Нової Пошти» Володимир Поперешнюк, який також відвідав захід, порекомендував зробити пакування таким, щоб клієнт розумів різницю в ціні.

«Тут тільки фахівець побачить, що це крута коробка. Треба трошки додати зовніх ознак того, що вона дійсно елітна. Якщо зробити це для клієнта, тоді він залюбки буде купувати на 10% і навіть вдвічі дорожче і піде на вибір – звичайна або елітна коробка», – зазначив співвласник компанії.

Коробка з клейкою стрічкою

За допомогою нового пристрою можна придбати один з чотирьох типів коробок. Найбільша вміщує 3 кг ваги. Всього модуль містить до 100 одиниць пакування. Конструкції планують розміщувати біля поштоматів та у торгових центрах. Одна обійдеться компанії у 100 тисяч гривень.

«Відстеження тари» дозволяє автоматизувати сканування тари на терміналах і депо за допомогою міток і більше не залучати до цього людські ресурси. Зараз людина сканує штрих-код на кожній тарі. Приблизно двічі на тиждень проходить інвентаризація для того, щоб зрозуміти, де тара фактично знаходиться і скільки її не вистачає. Також тара сканується під час свого маршруту – у відділенні, в терміналі і в депо.

«Сумарно 8,6 млн штрих-кодів ми відсканували за 2023 рік. На це ми витратили 40 тисяч годин», – повідомив менеджер Микола.

Після впровадження нової системи співробітникам «Нової Пошти» не доведеться це робити. Вона працює на основі BLE-технології (Bluetooth Low Energy – ред.). Команда розробила пристрої, які умовно назвала мітками. Мітки ставлять безпосередньо в тару і клітку – сітчастий контейнер для групування посилок, який потрібен для того, щоб посилки під час переміщення не деформувалися, тиснучи одна на одну.

Встановлена мітка. Фото AIN.UA

Зчитувальний апарат автоматично обробляє їх. У такий спосіб працівник пошти бачить фактичне перебування тари онлайн. А інвентаризація проходить швидко, без залучення людських ресурсів і повністю автоматизовано. За словами менеджера, найкращий процес – це відсутність процесу.

«Це працює так, як ви за допомогою Блютуза шукаєте з телефона свої навушники», – пояснює Микола.

Тому рішення унікальне з погляду не технологій, а застосування. Це власна система команди «Нова Пошта», якої немає ні в Україні, ні в Європі. Під час розробки тестували мітки від європейських (Нідерланди, Франція) та американських компаній, але замовлення на виробництво власних зробили українській компанії «Дискові системи».

Варіанти міток від різних виробників. Фото AIN.UA

На розробку знадобилося 2 місяці, і місяць – на пілотування. Тепер компанія готова до масштабування, однак перевірятимуть систему протягом трьох місяців. Є певні ризики. Наприклад, при використанні тисяч міток можу «просідати» канал передачі зв’язку. Зчитати мітку вийде, але на це піде більше часу. Загалом вона може працювати п’ять років. Завод дає гарантію чотири роки. Ціна однієї мітки в найпростішому корпусі – $10.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук