У перший рік повномасштабного вторгнення бізнес страждав через різкі скачки валюти, через що ціни доводилося переглядати кілька разів на місяць. Зараз ситуація дещо стабілізувалася, проте ціноутворення все ще перебуває у хиткому стані.

Аліна Радченко, керівниця відділу бронювання та маркетингу Ribas Hotels розповіла на платформі «Дія. Бізнес» про те, які є інструменти формування ціноутворення в бізнесі під час кризи. Ці інструменти здатні допомогти швидше реагувати на зміни й ефективно встановлювати вартість послуг.

Гнучкі цінові стратегії

  • Вартість продуктів чи послуг повинна бути динамічною.
  • При обмеженій кількості товару доцільно встановлювати акції для швидкого збуту у роздрібній торгівлі.
  • Але з ексклюзивним продуктом, попит на який можна збільшувати, варто діяти навпаки. З кожним новим клієнтом послуга тільки дорожчатиме.

Моніторинг конкуренції

  • Для здійснення ефективного аналізу цін на товари чи послуги важливо враховувати поточний ринок та конкурентів зі схожих галузей. 
  • Конкурентами можуть бути навіть дві різні послуги — готелі та оренда квартир. Конкуренти — це більше, ніж просто заклади поруч з вашим.

Аналіз ринкових запитів

Аналіз трендів дозволяє відстежувати зміни в уподобаннях споживачів, щоб адекватно реагувати на потреби ринку. Так, наприклад, на початку повномасштабного вторгнення ніхто не цікавився чи є у готелі SPA. А у нас була першочергова мета — безпека для наших гостей, а тому ми мусили реагувати та тимчасово змінювати продукт та його вартість.

Сегментація ринку

Важливо враховувати потреби різних сегментів гостей та визначати пропозиції саме для них. В усіх наших готелях використовуються різні стратегії ціноутворення, оскільки кожен з них є окремим продуктом з власним позиціюванням та конкурентними перевагами, а також спрямований на різні цільові авдиторії. 

Проактивне планування 

  • Цей метод передбачає прогнозування можливих змін та генерацію стратегії реагування на них заздалегідь, щоб бути готовими до швидкої адаптації.
  • Найкраще рішення — складати план на квартал і щоденно вносити корективи згідно з ситуацією.

Гнучкі контракти

Укладайте договори з гнучкими умовами ціноутворення, які можна змінювати коригувати у разі зміни обставин. Такий підхід дозволяє бізнесу швидко реагувати.

Використання запропонованих методів ціноутворення дасть змогу вашому бізнесу швидше реагувати на зміни й ефективно встановлювати вартість послуг. Проте спочатку варто визначитись із причиною кризи, щоб влучно підібрати потрібний інструмент.